Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Catalonië 2016
maandag 21 maart 2016 om 12:25 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe van de Ronde van Catalonië 2016

Vandaag gaat de Ronde van Catalonië van start met een etappe in de omgeving van Callela. De renners krijgen onderweg direct vijf gecategoriseerde beklimmingen voor de kiezen.

Ondanks het heuvelachtige profiel lijkt een sprint het meest waarschijnlijke scenario. De laatste beklimming, en tevens minst lastige, ligt op achttien kilometer van de meet, waardoor sprintersploegen in de finale nog voldoende tijd hebben om een sprint te organiseren. Nacer Bouhanni lijkt op papier de snelste renner aan de start, maar het is de vraag of hij alle beklimmingen kan overleven. Andere belangrijke kanshebbers zijn Ben Swift, Simon Gerrans, Gianni Meersman, Davide Cimolai, Nikias Arndt en Tosh Van der Sande.

Ook aanvallers mogen vandaag niet uitgevlakt worden. Vorig jaar wist Maciej Paterski in een soortgelijke etappe nog voor het peloton uit te blijven en ook in 2011 ging de zege naar een aanvaller. Michael Albasini legde toen de basis voor zijn eindzege.

De etappe gaat om 12:40 van start en zal naar verwachting tussen 16:45 en 17:10 eindigen. Eurosport zendt de wedstrijd vanaf 15:30 rechtstreeks uit. Bespreek hier het verloop van de koers.

Rit1

Links
Voorbeschouwing
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
102 Reacties
21-03-2016 15:44
Deze is zonder banners: http://www.cyclinghub.tv/livestream
21-03-2016 15:44
Ik heb al echt weer een Catalunya gevoel. Vooral veel aandacht voor de finishlijn... :P
21-03-2016 15:48
Nou Hakkie, wees blij dat we de finishlijn überhaupt in beeld hebben. Het was hier toch ook een keer zo dat we via de camera wel zagen dat de renners het laatste rechte eind op kwamen, maar net niet zagen wie er als eerste over de streep kwam.
21-03-2016 15:49
Wel weer janken om het commentaar van José Been maar wel beeld van mijn hofleverancier bvls: http://www.bvls2016.sc/stream5.html
Normaal vooral beelden van Sporza maar in dit geval dus even Eurosport.
21-03-2016 15:51
Op deze manier moeten ze de ronde gewoon uit de WT gooien. Geen beeld met ideale omstandigheden, dat kan gewoon niet op het hoogste niveau.

@TiesW: er is een topic voor commentaar op het wielercommentaar op het forum, laten we het hier over wielrennen hebben.
21-03-2016 15:51
Kom op, niet altijd zo dramatisch over Jose...
21-03-2016 15:53
Wat is zo gek vind is dat er geen of nauwelijks geluid met de beelden meekomt. Dit was zondag bij MSR ook al zo, ik wil ratelende fietsen en klappend publiek horen, geen hitjes vanaf de finishlijn. Weet iemand waarom dit gebeurt?
21-03-2016 15:54
Tuubke, dat kan ik me nog wel herinneren ja. Kwam ook bij DWDD voorbij.
21-03-2016 15:58
Inderdaad jammer,weer met José Been.Weet nog steeds niet wanneer ze even d'r mond moet houden.Wat mij betreft helemaal overigens!
21-03-2016 15:58
Ik erger mij ook rot aan de muziek aan de finishlijn..
21-03-2016 16:06
Movistar zag er goed uit in de afdaling
21-03-2016 16:07
Ik vind het commentaar van Traksel en Been juist leuk, hoort er gewoon bij!

Geniet ook intens van de Azerbedjan commercials :)
21-03-2016 16:12
Ik vind het ook wel prima commentaar. Natuurlijk valt er wat op aan te merken als je wilt, maar dat is bij Sporza of bij de NOS ook. Ik zie overigens het probleem van slecht commentaar niet zo. Als je er last van hebt zet je het geluid toch gewoon uit, en ga je je eigen commentaar geven?

Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen er nu zitten te vloeken in het peloton. Een natte afdaling zou ik liever rustig aan doen, maar als Movistar doorfietst heb je weinig keuze ;) (mits je in het peloton wilt blijven)
21-03-2016 16:13
Wat heerlijke chaotisch in beeld gebracht. Dat vind ik stiekem altijd wel voorbaat extra charme zorgen
21-03-2016 16:14
Gesink in elk geval erbij. En volgens mij Kruijswijk ook
21-03-2016 16:14
Iemand BMC vooraan gezien ?
21-03-2016 16:16
Benieuwd welke snelle mannen er nog bij zitten.
21-03-2016 16:17
Ik vrees voor de sprinters, of ze moeten nog terugkomen.
21-03-2016 16:19
Movistar is tot het bot gemotiveerd, dat is duidelijk.
21-03-2016 16:20
Deze week werd Louis Verveacke op scherp gezet foor Tim Wellens. Bij iedereen beroemd volgen ze 4 jonge gasten. De Bie had gewonnen, Wellens ook, nu Louis nog ....
Go Go GO
21-03-2016 16:23
Movistar is hier natuurlijk ook gewoon wat Lotto-Jumbo is in de Eneco Tour: de enige WT ploeg uit het land. En natuurlijk ook één van de topfavorieten in het team.
21-03-2016 16:24
Rijdt Movistar voor het klassement of wellicht voor Ruben Fernandez? Of beide?
21-03-2016 16:24
Gek dat Bouhanni hier meedoet. Had hem verwacht in Gent-Wevelgem
21-03-2016 16:27
Ik heb BMC nog niet gezien. Lijkt me dat peloton toch wat in stukken is door de afdaling en dat er meer mannen te ver achteraan zitten. Movistar blijft gaan. weten die meer ?
Edit Tj en Porte gemeld vooraan
21-03-2016 16:29
Wel BMC dus. En Gesink goed vooraan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.