Volg hier de eerste etappe in de Tour de Yorkshire 2015
vrijdag 1 mei 2015 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Tour de Yorkshire 2015

Het Grand Départ in de Tour de France van vorig jaar heeft gezorgd voor een nieuwe toevoeging op de wielerkalender, in de vorm van de Tour de Yorkshire. Een driedaagse rit door het heuvelachtige gebied, die zijn opener kent met een etappe van 174 kilometer, van Bridlington naar Scarborough.

Groot-Brittannië en wielrennen. Lang was het een moeizame relatie, maar nu het land een schat aan veelwinnaars heeft, loop het Britse volk eindelijk warm voor de koers. En daar hebben de organisatoren handig op ingespeeld, door de Tour de Yorkshire in het leven te roepen. Drie dagen koersen door Yorkshire, met een paar grote publiekstrekkers in het peloton. Met name de komst van Bradley Wiggins en Marcel Kittel moet het publiek uit hun huizen lokken.

Zoals gezegd is de eerste etappe een rit van 174 kilometer en voert hij over een greep uit de vele heuvels die de regio rijk is. De organisatie verwacht een massasprint, maar onderschat wellicht de impact van deze heuvels. Het zijn natuurlijk geen bergen, maar niet elke sprinter komt hier zonder moeite overheen.

De renners vertrekken om 12:45 uit Bridlington en worden rond 17:15 verwacht aan de finish. British Eurosport zendt uit vanaf 15:30.

Links
Website organisatie
Startlijst

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (BBC)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
82 Reacties
01-05-2015 12:35
Oh, lekker veel koers vandaag: rond 2 uur de ronde van Turkije, ROnd half 4 Yorkshire en rond kwart over 4 Romandië: smullen!
01-05-2015 12:38
Een Hofland in vorm, moet hier toch wel kort kunnen eindingen
01-05-2015 12:40
Kijken wat Kittel kan, maar denk dat deze rit voor Swift is.
01-05-2015 12:41
Hofland laat 't tij keren!
01-05-2015 12:46
Zal niet voor Kittel zijn vandaag. Er zijn wel wat heuvels, maar ik denk dat er maar 1 het verschil gaat maken. Op 29 km van de streep ligt een heuvel van 1.5 km á 10.3%. Pelucchi, Swift en Holland op het podium?

Edit: Thnx escapados, is aangepast

01-05-2015 12:48
Wel een beetje bizar dat een Engelse koers Tour de Yorkshire heet. Wat is er mis met Tour of Yorkshire? Benieuwd of het net zo druk is als tijdens die andere Tour.
01-05-2015 13:00
Nizzolo wordt het sowieso niet Jansen, die rijdt in Zwitserland. Ik verwacht Kittel een kwartiertje later over de finish.
01-05-2015 13:13
Maar Hofland is niet in vorm... Kittel gaat het ook niet redden niet zo'n periode buiten competitie.. Ik ga voor Swift met Andre Looij in de top 5.
01-05-2015 13:25
Overdrijven we het talent van Hofland niet een beetje?
Ik vind het typisch zo'n renner die vantevoren door iedereen wordt aangemerkt als kanshebber, maar vervolgens niet bij de eerste 15 eindigt.
01-05-2015 14:17
@Zjoske: Wellicht onderschat je het gezien je uitspraak. Vorig jaar in leuke rondes mooie uitslagen gehaald en een aantal keren gewonnen. Dit jaar iets minder, maar in rondekoersen als Parijs-Nice en Ruta del Sol toch 4 keer als 7e geëindigd.

Gezien de bezetting in deze koers in vergelijking met die bovengenoemde koersen, mag je best een leuke uitslag verwachten toch?
01-05-2015 14:26
Ik begrijp de vraag van Zjoske wel. Hofland wordt dit jaar naar voren geschoven als één van de dragende renners bij Lotto-Jumbo. En dat in feite o.b.v. een paar goede weken in het vroege voorjaar van 2014.
Tot op heden hebben we de bevestiging van die resultaten nog niet gezien. Zeker ook omdat Hofland op de cruciale momenten ziek of geblesseerd is.
01-05-2015 14:29
Al live te volgen voor de geïnteresseerden!
http://www.cyclinghub.tv/livestream
01-05-2015 14:39
@pingdo
dat is de ronde van turkije.
01-05-2015 14:43
@Piskip
Een 7e plaats in een massasprint zegt mij echt helemaal niets. Zelfs niet als dat 4x in een ronde gebeurt.
Dat wil gewoon zeggen dat er van het aanwezige deelnemersveld telkens 6 man sneller zijn op jouw specialiteit.
01-05-2015 15:17
@Zjoske
Het heeft ook te maken met een goede lead-out en nu heeft hij v.d. Lijke erbij, die hem in 't verleden ook goed heeft bijgestaan. Misschien heeft Hofland zijn vorm weer terug.
01-05-2015 15:25
Ik gok op Giant Alpecin met een treintje voor Kittel of Sinkeldam, laatste heuvel zal lastig worden maar met 30 sec verschil moet het wel dicht te rijden zijn!
01-05-2015 15:29
Kittel zie ik het sowieso niet redden in zijn eerste wedstrijd in maanden. Pelucchi is van de overgebleven namen verreweg het snelst, maar is bergop ook behoorlijk zwak. Sky zal tempo moeten maken in hem te lossen, want Swift is kansloos tegen Pelucchi en kan bovendien totaal niet positioneren (al kan een lead out als Fenn wel een verschil maken). Verder behoren Hofland, Martinez, Sinkeldam, Ciolek, Drucker, Doull en Downing tot de favorieten.
01-05-2015 15:51
Kittel is al DNF.
01-05-2015 15:54
Hofland en Lindeman. Dubbelslag voor Lotto
01-05-2015 15:59
Kittel zit dus echt nog niet lekker in zijn vel, mentaal en fysiek.
01-05-2015 15:59
Echt een schitterend gebied dat Yorkshire, met toch best veel korte, venijnige klimmetjes waarop er een hoop zitten te harken.
01-05-2015 16:01
Glijpartij :O

2 man van Lotto, Kruiswijk en?
01-05-2015 16:02
Kruiswijk op de grond...
01-05-2015 16:02
Massale valpartij, waaronder uiteraard ook Lotto Jumbo renners
01-05-2015 16:04
Ik hoop dat het mee valt. Ik hoop echt op Kruijswijk deze Giro..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.