Volg hier de eerste etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
maandag 4 april 2016 om 13:05 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

Vandaag gaat de Ronde van het Baskenland van start met een lastige openingsetappe. De renners moeten op weg naar Markina-Xemein acht gecategoriseerde beklimmingen overwinnen. Op dit 144 kilometer lange parcours zijn veel scenario’s mogelijk.

Het is vooral uitkijken naar de Alto del Ixua (6,2 kilometer aan 7 procent) van eerste categorie. Deze beklimming is het zwaarst en vormt een ideale plaats voor een aanval. Na de top is het nog 26 kilometer tot aan de meet. Voordat de renners daar aankomen, moeten ze eerst nog over de Alto del Aiastia (5 kilometer aan 5,7 procent) van tweede categorie. De finishlijn volgt kort na de afdaling.

De etappe gaat om 13:20 van start en zal naar verwachting eindigen tussen 16:45 en 17:07. Eurosport zendt de koers vanaf 15:30 uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

rit1

Links
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Officiële website
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
04-04-2016 17:14
Is er zo nog een stukje vlak, of blijft het dalen?
04-04-2016 17:14
Gesink heeft meestal die punch niet, maar kan wel altijd een goed tempo rijden en zit er nog bij.
04-04-2016 17:14
Tja, je moet wel net het geluk hebben dat Contador niet denkt: hé daar rijdt een aardige springplank ;)
04-04-2016 17:16
Navarro rijdt goed dit jaar, veel in de aanval.
04-04-2016 17:18
Sanchez sluit nu aan
04-04-2016 17:19
LLS naar navarro toe gedaald :) toch jammer dat hij weg is bij TLJ
04-04-2016 17:19
Nog 3 km.
Luis Sanches en navarro samen inde afdaling. Hebben een gaatje
04-04-2016 17:20
Kelderman ook nog in de eerste groep.
04-04-2016 17:21
Mollema is mee.
04-04-2016 17:21
LLS kennende gaan ze die 2 niet meer terug zien. Vraag is wie van de 2 gaat winnen.

edit: het antwoord is LLS
04-04-2016 17:22
Ah, daar is Mollema. Hopen dat ze het gaatje dichtrijden, dan kan hij meesprinten.
04-04-2016 17:22
LL Sanchez heel leep. Geweldige daler en renner. Perfect gedaan.
04-04-2016 17:23
Mollema meesprinten? Dat was gewoon voor Felline hoor.
04-04-2016 17:23
Selecte groep van 20 over de streep.
04-04-2016 17:24
Mooie rit!
04-04-2016 17:24
Kelderman en gesink in groep 1
04-04-2016 17:24
Ik mag de politiek van Astana niet, maar ze koersen vaak toch wel mooi. leuker dan sommige andere ploegen die meer van het eeuwig wachten zijn.
04-04-2016 17:25
Toch nog een best grote groep, groter dan de Swiftrit in elk geval.
04-04-2016 17:34
Gesink zal balen. Hij is de aanstichter maar kan zijn eigen demarage dan niet volgen. Ik ben een groot fan van gesink maar dit zag er een beetje zieligjes uit. Hij worstelt volgens mij met de rol die hij moet spelen. Aanvaller maar dan zonder een demarage of volgen en 10e worden. Ik vrees een beetje voor hem.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.