Volg hier de eerste etappe in de Ronde van het Baskenland 2016
maandag 4 april 2016 om 13:05 Volg in Google

Volg hier de eerste etappe in de Ronde van het Baskenland 2016

Vandaag gaat de Ronde van het Baskenland van start met een lastige openingsetappe. De renners moeten op weg naar Markina-Xemein acht gecategoriseerde beklimmingen overwinnen. Op dit 144 kilometer lange parcours zijn veel scenario’s mogelijk.

Het is vooral uitkijken naar de Alto del Ixua (6,2 kilometer aan 7 procent) van eerste categorie. Deze beklimming is het zwaarst en vormt een ideale plaats voor een aanval. Na de top is het nog 26 kilometer tot aan de meet. Voordat de renners daar aankomen, moeten ze eerst nog over de Alto del Aiastia (5 kilometer aan 5,7 procent) van tweede categorie. De finishlijn volgt kort na de afdaling.

De etappe gaat om 13:20 van start en zal naar verwachting eindigen tussen 16:45 en 17:07. Eurosport zendt de koers vanaf 15:30 uit. Bespreek hier het verloop van de wedstrijd.

rit1

Links
Deelnemerslijst
Voorbeschouwing
Officiële website
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
94 Reacties
04-04-2016 15:18
Brambilla en Wyss gelost. Verrassend.
04-04-2016 15:19
Brambilla en Wyss gelost uit de kopgroep. Edet en Lastra hebben nog een voorsprong van 1.30 min. Orica en Tinkoff rijden op kop.
Er wordt hard gereden dus...
04-04-2016 15:24
Oh dat is duidelijk niet de Brambilla van de Tirenno dan!
04-04-2016 15:47
Met Brambilla ingerekend heeft het peloton geen haast meer. Wyss is teruggekomen bij zijn medevluchters.
04-04-2016 15:49
Dag van de waarheid! IK verwacht een coup van Contador. Purito, vandaag moet je mee of het is einde voorjaar!

Heerlijke Baskenland-rit weer. Het kan inderdaad alle kanten op!
04-04-2016 15:50
Nog 60 Km 1.30" voorsprong voor de 3. Tinkoff op kop vh peloton.
04-04-2016 16:04
Nog 50 km. Voorspr. onder de minuut. Ze zijn zojuist over de col 3e Gontz.... gekomen.
op weg naar Santa Eufemia.
Op Kop vh Pel. Movist. Tinkoff en Orica
Decor: Groen Bochtig en nu ook Nat
04-04-2016 16:05
Deze wordt voor Sammy Sanchez die weg springt in de afdaling!
04-04-2016 16:14
Kan iemand een seintje geven als ze bijna bij een na laatste klim zijn?
04-04-2016 16:21
@LyndaLid
Komt goed.

Ik moet zeggen dat er niks mis is met de feitenkennis van de commentator bij ES!
04-04-2016 16:22
Nog 40 Km te gaan. 1.15" Vooraan Edet cof, Wyss Iam, en Lastra van Caja,
Kop vh Peloton. Tinoff & Orica . Weer een col gedaan
Koers is wat gezapig tot nu. Gelukkig is er Boogerd de specialist Baskland.
04-04-2016 16:31
Valpartij zonder erg. Mannen van trek. Flink oponthoud achteraan.
Bijna iedereen rijdt weer ?
04-04-2016 16:31
Lynda!

Voorlaatste klim in een minuut of 2!
04-04-2016 16:32
Merci, dan ga ik ff kijken!
04-04-2016 16:36
Nog 30 km. 30 Sec. Vooraan is Wyss weg. En Edet gaat voor de Bollen ??
Cataldo ast. vertrekt uit het peloton
Edit. Cataldo op en over de koplopers. Edet sluit nog aan
04-04-2016 16:38
cataldo gaat vooruit het peleton, ben benieuwd of Aru nu al oorlog durft te maken.
04-04-2016 16:39
Edet mee met Cataldo, Lastra eraf. Lekker voor hem, met z'n vieze manier van rijden.
04-04-2016 16:41
Interessante groep vooruit. Met Seb Henao en Visconti.

Ah, nee, peloton komt weer terug.
04-04-2016 16:42
Madrazo toont zijn giechel ook alweer, wat een heerlijkheid brengt dat mannetje toch altijd.
04-04-2016 16:45
Gesink zo iets proberen?
04-04-2016 16:46
Kelderman is ook maar weggesprongen uit het peloton :)
04-04-2016 16:47
kelderman, montaguti en mate in de achtervolging op villela en cataldo
04-04-2016 16:47
Upd. Nog 25 km te gaan. Cataldo op kop met 20 " .
na wat schermutselingen. Nu 3 man in achtervolging. . Montagutti, Kelderman en Maté
nog 1 km tot top
Edit Het is nu opeens koers vele aanvalletjes
04-04-2016 16:50
Contador test de benen!
04-04-2016 16:52
Bennett, maar vooral gesink lijken allebei goed in orde.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.