Volg hier de derde etappe van Parijs-Nice 2019
dinsdag 12 maart 2019 om 11:45 Volg in Google

Volg hier de derde etappe van Parijs-Nice 2019

De kruitdampen van het slagveld dat de eerste twee ritten van Parijs-Nice heet zijn nog maar net opgetrokken, maar de Koers naar de Zon gaat onverbiddelijk verder. Wie houdt Dylan Groenewegen van een derde opeenvolgende etappezege? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de koers.

Twee dagen volle bak waaieren heeft al genoeg slachtoffers geëist. Voor een deel van het peloton eindigde de rittenkoers in het ziekenhuis, nog meer renners lijken door hun opgelopen achterstand kansloos op de eindzege.

Ook vandaag kan de ronde niet gewonnen, maar wel verloren worden. Deze rit gaat vanaf 11.45 uur vanuit Cepoy de volledige tweehonderd kilometer in zuidelijke richting, en Moeder Natuur lijkt te hebben gekozen voor een wind die ergens schuin op het parcours staat. Bergpunten zijn er vandaag niet te verdienen, maar het lijkt zeker dat het opnieuw een lastige dag wordt.

Gefinisht wordt er in Yzeure. De laatste rechte lijn is volledig vlak, maar in de voorlaatste kilometer loopt het nog even vervelend omhoog. Misschien geeft dit enkele durfals de gelegenheid een ultieme versnelling te plaatsen om Groenewegen en co. te kunnen verrassen? Of kan de snelle snaak van Jumbo-Visma voor de derde dag op rij naar dagwinst beuken? Het antwoord op die vragen krijgen we tussen 16.20 en 16.45 uur.

De koers is rechtstreeks te volgen op Eurosport via de Eurosport Player en Eurosport 1, op Sporza op één en op NOS.nl. Alle uitzendingen beginnen om 15.15 uur.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
65 Reacties
12-03-2019 11:53
Bij de start langs Amilly, heb ik goede herinneringen aan :) (proloog 2008 Parijs Nice)
12-03-2019 11:53
Vandaag lijkt de wind meer schuin van voren te komen, dat is niet ideaal voor waaiers. Ik verwacht dat de dag veel rustiger zal verlopen dan de afgelopen 2 dagen.

Daarnaast, volgens mij valt het wel mee hoe "vervelend omhoog" de voorlaatste kilometer loopt. 20 meter stijgen in een kilometer is ongeveer 2%. Dat is niet heel vervelend toch?
    12-03-2019 11:57
    laat ons hopen, dat gevaarlijk gewaaier... genoeg slachtoffers!
    12-03-2019 13:15
    Jammer. Een van de mooiste onderdelen van de wielersport.
    12-03-2019 15:09
    Idd, dan is het echt koers, echt mooi om te zien en te volgen en ik dacht dat de wind net van schuin vooraan moest komen voor waaierkoersen ....
12-03-2019 12:09
3 uit 3 zou geweldig zijn!
12-03-2019 12:33
Kom op, Dylan! Nog één keer knallen en dan rustig uitbollen naar Nice.
12-03-2019 12:42
Ticker sporza is volgens mij van rit 2
    12-03-2019 12:45
    Moet inderdaad https://sporza.be/nl/matches/wielrennen/parijs-nice/2019/etappe-3/ zijn.
12-03-2019 12:45
Na een uur nog een compleet peloton. Er wordt dus weer snel gereden.
    12-03-2019 13:06
    31km in het eerste uur.....
    12-03-2019 13:11
    Tegenwind :)
12-03-2019 12:48
Grote sterke kopgroep van acht nu met wat seconden. Mochten ze die groep nu laten rijden en er is geen waaiergevaar, dan zie ik ze vandaag vooruit blijven. Ik ben benieuwd of Jumbo ze laat gaan.
12-03-2019 12:53
Thomas De Gendt (Lotto-Soudal), Tao Geoghegan Hart (Sky), Olivier Le Gac (Groupama-FDJ), Tim Declercq (Deceuninck-Quk Step), Reto Hollenstein (Katusha), Anthony Turgis (Direct Energie) , Kevin Reza (Vital Concept), Ramunas Navardauskas (Delko Marseille Provence) now lead the peloton by 10 seconds.

Wordt dus nog wel stevig achteraan gereden.
12-03-2019 12:56
Je zou zeggen dat ze het wel een dagje rustig aan willen doen om bij te komen.
12-03-2019 12:57
TJV pakt de kopgroep terug. Misschien toch een iets te sterke kopgroep?
12-03-2019 12:59
Ze zullen voor vandaag weer ambities hebben om de rit te winnen en dan kun je zo'n groep inderdaad niet weg laten rijden.
12-03-2019 13:00
Alessandro Fedelli joined team-mate Ramunas Navardauskas (Delko Marseille Provence) in the lead. The two lead the peloton by 30 seconds.

Goed geregeld.
12-03-2019 13:04
Kwiat heeft alweer 3 seconden gepakt voor LLS en Gallopin
    12-03-2019 13:05
    Benieuw hoe lang die straks in het geel kan volgen op de Turini. Bernal zal alvast niet mogen aanvallen.
12-03-2019 13:39
'de snelle snaak', die wil ik er wel graag inhouden.
12-03-2019 13:50
Die kopgroep van 8 is niet teruggepakt omdat die te sterk was maar door de aanwezigheid van n fdj en een quickstep renner. Je enigste bondgenoten voor n sprint een reden geven om niet mee te helpen is niet slim natuurlijk ;p
    12-03-2019 13:58
    Ook Lotto, Katusha, Bora, Direct Energie, TREK, Mitchelton-Scott en Bahrain hebben een sprinter met kansen
    12-03-2019 13:59
    De ploegleider van Delko Marseille-Provence stelt volgens de liveticker dat de kopgroep is teruggepakt omdat Anthony Turgis in de kopgroep zat. Of 'ie daar gelijk in heeft, kan ik lastig inschatten.
    12-03-2019 14:11
    Nu moet QS wel weer meehelpen toch? Met een mannetje in de kopgroep juist niet.

    Jumbo-Visma is geen allang geen underdog ploeg meer. Wel mooi dat ze initiatief nemen en de concurrentie met ploegen als QS aandurven.
12-03-2019 14:08
Gaan we vandaag met zn allen weer klagen dat dit soort etappes eigenlijk alleen de laatste 10 minuten uitgezonden hoeven te worden?
    12-03-2019 14:12
    Ja, haha. Maar straks op eurosport de herhaling van gisteren.
    12-03-2019 14:13
    Haha absoluut. Ik geef het startschot: 'van mij hoeven dit soort etappes maar laatste kwartier op TV, onzinnige vulling van de programmering'.
    12-03-2019 14:14
    Ja, want daardoor mis je een groot deel van een rit als gisteren.
    12-03-2019 14:26
    Anderj, dat is exact mijn punt, gisteren waren "we" massaal aan het klagen dat het niet lang genoeg in beeld was, en zometeen gaan "we" massaal klagen dat vlakke sprintritten saaaaai zijn.
    12-03-2019 14:30
    Nu zie ik waarom Groenewegen gisteren moest lossen op 40km van streep. Achterin met Ewan bij val Uran / lek Kiwatkowski. Dat dorpje van 4 straten redde hem.
    12-03-2019 14:32
    @Mr10B: fair enough. Ik zou denken dat het vooral een kosten/baten analyse is voor de organisatie en omroepen. Als je te veel van een koers uitzendt, kijken te weinig mensen. Wat mij betreft overigens zouden ze koersen volledig uitzenden. Ik vind "saaie" etappes namelijk wel haast meditatief. :)
    12-03-2019 14:34
    @ AnderJ ik ben het daar helemaal mee eens, heerlijk geluid/beeld voor op de achtergrond en op vrije dagen heerlijk om bij op de bank weg te doezelen.
12-03-2019 14:43
Wind van rechts nu volgens quickstep
12-03-2019 14:44
Dit weekend de " FC Kampioenen Marathon" 30 uur aaneengesloten kijken in bioscoop!! Voor de echte liefhebbers. Dan kijk ik nog liever 30 uur saaie wandeletappes
    12-03-2019 15:39
    Ik ook. Die Fc de kampioenen kunnen we de komende vijftig jaar nog elke week of dag zien.
12-03-2019 14:46
Good news to hear for Warren Barguil and the injuries he sustained in his crash, with no fractured cervical. A huge sigh of relief for him, his family and the @Arkea_Samsic team
12-03-2019 14:52
Sowieso geen straf om de rit van gisteren nog een keer te zien.
    12-03-2019 15:00
    Zeker. Straks weer de werken van Sky en de inhaalrace van Jungels. En wat als Sky Bardet er niet had afgereden? Dan hadden ze veel meer tijd op Quintana en Zakarin gepakt, maar natuurlijk weer minder op Bardet.
12-03-2019 14:53
De Gendt van kopgroep naar kopwerk; rijdt nu samen met Eenkhoorn op kop van het peloton.
12-03-2019 14:57
Aru man man man.
12-03-2019 15:37
Hmmm Sky meldt zich op de voorste rijen, Dylan zakt wat weg. Hoe staat de wind verder op? Als er nu waaiers worden getrokken, ben je weg als je achterin het peloton hangt.
12-03-2019 16:36
Geen waaiers > handjevol comments.
    12-03-2019 16:48
    Terwijl het peloton dat zich klem reed op een brug toch best een opmerking waard was geweest...
    12-03-2019 16:52
    Inderdaad. 1 comment sinds begin uitzending. Misschien haalt iedereen zijn werk in.
12-03-2019 16:47
Weer een goede kans voor Groenewegen. Jumbo meldt zich alweer goed vooraan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.