Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2017
dinsdag 7 maart 2017 om 11:50 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in Parijs-Nice 2017

De derde rit in Parijs-Nice voert het peloton over grotendeels vlakke wegen van Chablis naar Chalon-sur-Saône. Opnieuw lijkt dit een etappe voor de sprinter. En hoewel sprinters Arnaud Démare en Sonny Colbrelli de eerste twee ritten wisten te winnen, is een massasprint geen sinecure.

De Fransman klopte in de eerste rit namelijk Julian Alaphilippe na een sprint-à-deux, terwijl Colbrelli de spurt van een omvangrijke eerste groep won. Beide etappes werden getekend door slecht weer en de daardoor ontstane waaiers. Vandaag waait het naar verwachting minder hard. Er staat een windkracht tussen de drie en vier Beaufort. Vanmiddag blijft het waarschijnlijk droog, maar is het met maximaal negen graden Celsius wel koud.

De start van de derde rit is om 12.05. De finish ligt volgens het routeboek tussen 16.24 en 16.50. De koers is live te zien bij Eurosport 1 vanaf 15.30, Sporza start om 15.20 met de uitzending. NOS.nl begint op dezelfde tijd met een livestream. Bespreek het wedstrijdverloop hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing: Parijs-Nice 2017 (WielerFlits)

Website organisatie
Parcours etappe 3
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)

Livestream (NOS.nl, vanaf 15.20 uur. Voegen we later toe)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
58 Reacties
07-03-2017 16:17
Dat heuveltje was ook saaier dan de cijfers deden vermoeien. 2de categorie?
07-03-2017 16:22
Voor de renners lijkt het een stuk minder saai dan voor de kijkers, lekker douchen en eten straks, wijntje en nog even de laatste reacties op wf bekijken voor het slapen gaan.
07-03-2017 16:23
Leezer lek op 13 km van finish.
07-03-2017 16:25
Valpartij Waeytens.
07-03-2017 16:27
Die van TLJ zitten behoorlijk van achter.
07-03-2017 16:27
Leezer idd lek
07-03-2017 16:28
Edit: nu al niet meer :)
07-03-2017 16:29
Zit weer van voren, leek clement mee te nemen. Kan ook voor groenewegen werken met zijn tijdritcapaciteiten.
07-03-2017 16:29
"Keukeleire, is eigenlijk de enige snelle man van Orica hier".

Chapeau Danny!

Goede correctie dan wel weer van Joris..
07-03-2017 16:30
Te laat?
07-03-2017 16:33
Valpartij Groenwegen.
07-03-2017 16:34
val Groenewegen
07-03-2017 16:34
Dylan gevallen, niet hard maar baalde als een stekker.
07-03-2017 16:34
Val Groenewegen
07-03-2017 16:34
Het is Wagner nu denk ik die voorin zit.
07-03-2017 16:35
Ai groenewegen gevallen helaas, slecht wel dat ze niet wisten dat je hem aan de rexhterkant moest pakken. Alle ballen op wagner dan maar!
07-03-2017 16:35
2 van tlj sprongen op het laatst over de rotonde, de andere van tlj schrok en pakte de scherpe kant net als dylan, die viel
07-03-2017 16:35
Nou barts maar los. Daar had ie helemaal nikste zoeken volgens mij. Suf.
07-03-2017 16:36
Voor Jan met de korte achternaam dan wel....
07-03-2017 16:36
Groenewegen hopelijk zonder erg
07-03-2017 16:37
Die heeft geen geluk de eerste maanden van het seizoen, vorig jaar begon hij een stuk lekkerder!
07-03-2017 16:39
hoe kan die Danny Nelissen denken dat het Barta is dan heb je dus weinig verstand van wielrennen
07-03-2017 16:40
Verrassende winnaar met Bennett
07-03-2017 16:41
De Cauwer dacht ook Barta.
07-03-2017 16:41
Boraman pakt em. Kittel zonder snit. Dit was nou zo'n aankomst waar Groenewegen kans had gehad.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.