Volg hier de derde etappe in de Tour of Oman 2017
donderdag 16 februari 2017 om 07:45 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour of Oman 2017

De derde etappe van de Tour of Oman is een oude bekende. De start is dit jaar weliswaar bij de Sultan Qaboos University, maar de finish in Quriyat is geen steek veranderd. De moeilijkheidsgraad van deze 162 kilometer lange rit is niet heel hoog, maar toch lijken de sprinters op voorhand kansloos. Vorig jaar trokken de klassementsrenners hier namelijk al hun wapens op het korte slotklimmetje naar Quriyat. Edvald Boasson Hagen en Greg Van Avermaet konden mee in het geweld, waarna de Noor uiteindelijk aan het langste eind trok.

De start is om 8:00, de aankomst wordt tussen twaalf uur en half één verwacht. De wedstrijd wordt in Nederland niet live uitgezonden. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Website organisatie
Parcoursinformatie
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
16 Reacties
16-02-2017 07:57
Op papier een leuke rit, Oman boeit...
16-02-2017 08:01
Oman is een leuk rondje! Ik zie er niks van, maar op papier ziet het er leuk uit en volgens mij zijn de finales spannend.

Zelfde mannen als gisteren, met nu wél een Colbrelli erbij? Die viel me gisteren toch wel tegen.

Voor winst ga ik overigens voor Haas of Rui Costa.
16-02-2017 08:23
Hermans voor z'n tweede?
16-02-2017 08:27
Lamsrack is heel lekker! Ik heb het nooit gegeten, maar de foto's zien er leuk uit en volgens mij is het goed gekruid.
16-02-2017 09:07
Te pittig voor Sonny dit op het moment denk ik, verwacht daar eerder Visconti. Verder zelfde rijtje als gisteren ja.
16-02-2017 09:33
Op een Colbrelli is geen pijl te trekken, wordt toch wel eens tijd dat hij constanter gaat presteren, zeker in finales die hem op het lijf geschreven lijken te zijn.
Visconti moet het ook niet van dit soort aankomsten hebben, die heeft liever meer bergen/heuvels met een afdaling.
16-02-2017 09:36
Mooi laatste tussensprint ook. Wordt dat net zo'n wedstrijdje als iedereen doet bij de tolpoortjes op de péage, als je met meerdere auto's op vakantie gaat :)
16-02-2017 09:54
Ik vind Colbrelli net een heel regelmatige renner. Hij is heel explosief en hoort daarom met een kort heuveltje in de finale steeds bij de favorieten, maar de hellingen van gisteren en vandaag zijn net iets te lang voor hem denk ik, vandaar was hij gisteren niet vooraan en verwacht ik hem vandaag niet.
16-02-2017 11:40
Hier een stream http://part.gov.om/part/OmanTvSport.html
Edit: Nou ja een soort van stream. Er wordt veel gepraat, maar er worden amper beelden van de koers getoond.
16-02-2017 12:00
@darth333 dat was de afgelopen dagen niet anders.
Vorig jaar waren er wel beelden en/of samenvattingen, weet niet waarom het dit jaar anders is. Sponsors hebben hier toch ook geen baat bij op deze manier.
16-02-2017 12:02
Go De Plus!
16-02-2017 12:02
De Plus voor een tweede Belgische ritzege op rij?
16-02-2017 12:02
Arredondo probeert het in de aanval, De Plus er over heen. Solo! Gaat hij winnen?
16-02-2017 12:03
Soren Kragh Andersen!!!
16-02-2017 12:07
@thombvb: Van waar had je dat zo vroeg?
Jammer voor De Plus, Hermans weer goed mee, mooi!
16-02-2017 12:09
Volgen op twitter.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.