Volg hier de derde etappe in de Tour de San Luis 2016
woensdag 20 januari 2016 om 18:42 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour de San Luis 2016

Na de ploegentijdritzege van Etixx-Quick-Step en de machtsvertoning van diens sprinter Fernando Gaviria in de tweede etappe, vervolgt de Tour de San Luis vandaag met een op papier niet al te lastige rit. Bewijst Gaviria zijn klasse opnieuw, of is dit nog te zwaar?

Er liggen drie klimmetjes op het peloton te wachten, waarbij de bekende Mirador del Potere de zwaarste (tweede categorie) is. Na deze klim van 4,5 kilometer (gemiddeld 7,2% stijgingspercentage) is het nog een kleine twaalf kilometer naar de finish in La Punta. Het startschot voor deze rit klinkt om 18.57 Nederlandse tijd, terwijl de aankomst net zoals dinsdag tussen 22.00 en 22.15 ligt. Bespreek de etappe hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing: Tour de San Luis 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
62 Reacties
20-01-2016 21:28
Koning alleen aan kop met nog ongeveer 25 kilometer te gaan. Peloton begint gas te geven.
20-01-2016 21:36
Zag ik dat nou goed - zat hij op een verkeerd weggedeelte en keerde hij om? Foutje in de wegmarkering dan.
20-01-2016 21:37
Valpartij. Leek wel een soort autocircuit die curbstone waar ze overheen reden.
20-01-2016 21:42
Niet zo makkelijk te volgen met mijn Spaans:D
20-01-2016 21:43
Koning nog 1min10 voorsprong op de rest , op 15km denk ik?
20-01-2016 21:46
Het is tof dat ze een Youtube stream vanaf de start in de lucht hebben, maar de focus op de voorste rijder en het gebrek aan tijd/info maakt het ietwat lastig. Toch props. Koning nog steeds vooruit toch?

Edit: wel meerdere camera's
20-01-2016 21:49
Nuestro Ciclismo ‏@nuestrociclismo 27s28 seconds ago
#TourdeSanLuis Et3 -14kms ascenso a Mirador El Potrero
puntero @nl_PeterKoning-@DrapacCycling
luego a1:45"@Tello_e-@_COCH_OFICIAL
Lote 3:10"
20-01-2016 21:50
Deze klim is toch pittiger dan ik dacht
20-01-2016 21:51
Gaaf bezig die Peter Koning
20-01-2016 21:51
Peter gaat ze pakken
20-01-2016 21:52
Mini pelotonnetje nog. Nibali, López, Quintana ,... Iemand nog namen?
20-01-2016 21:52
1,5 minuut handgeklokt op de top.
20-01-2016 21:53
Sagan er ook nog bij
20-01-2016 21:54
Wippert , Koning .. Drapac is toch wel een goed Nederlands opleidingsploegje
20-01-2016 21:54
Gaviria ook nog gewoon...
20-01-2016 21:55
@BIB Verdienste ligt ook wel bij Metec denk ik dan en de persoon die inzag dat hij ook een berg over kan!
20-01-2016 21:55
wat een chaos
20-01-2016 21:56
Die Gaviria kan los even goed dalen als Nibali
20-01-2016 21:56
Verschil was ruim meer dan 2 minuten op de top. Vooral onder de indruk van Gaviria.
20-01-2016 21:56
haha gaviria leidt de jacht :)
20-01-2016 21:57
Groepje van 9 lijkt zich af te scheiden, plus een motor. Die laatste probeert wat renners van de weg te vegen, ongelofelijk dat hem dat niet lukt.

Edit: nu iets meer. Is Koning die leider? Geinig!
20-01-2016 21:57
koning gaat hem pakken de overwinning!
20-01-2016 21:59
@SE , zeker de mensen bij Metec hebben een goed oog..

Peter Koning, Martijn Keizer, Rijdt er ook een .. Admiraal met potentie rond bij de junioren?
20-01-2016 22:00
Het valt wat stil bij de achtervolgers. Hup Koning!
20-01-2016 22:01
Hoedje af voor Koning, hiervoor train je!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.