Volg hier de derde etappe in de Tour de San Luis 2016
woensdag 20 januari 2016 om 18:42 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Tour de San Luis 2016

Na de ploegentijdritzege van Etixx-Quick-Step en de machtsvertoning van diens sprinter Fernando Gaviria in de tweede etappe, vervolgt de Tour de San Luis vandaag met een op papier niet al te lastige rit. Bewijst Gaviria zijn klasse opnieuw, of is dit nog te zwaar?

Er liggen drie klimmetjes op het peloton te wachten, waarbij de bekende Mirador del Potere de zwaarste (tweede categorie) is. Na deze klim van 4,5 kilometer (gemiddeld 7,2% stijgingspercentage) is het nog een kleine twaalf kilometer naar de finish in La Punta. Het startschot voor deze rit klinkt om 18.57 Nederlandse tijd, terwijl de aankomst net zoals dinsdag tussen 22.00 en 22.15 ligt. Bespreek de etappe hier op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing: Tour de San Luis 2016

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Livestream

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
62 Reacties
20-01-2016 18:56
Hopelijk gedurende de rit niet alleen beelden van een/de kopgroep.......
20-01-2016 18:59
Als de klassementsmannen er zin in hebben, denk ik dat het vandaag niet voor Gaviria zal zijn. Wel voor Sagan, al kan ik de heuvelcapaciteiten van Gaviria moeilijk inschatten. Mocht hij het klimmetje (veel steiler dan de Poggio) makkelijk overleven, zou dat alvast een goed teken zijn met het oog op een eventuele Milaan-San Remo
20-01-2016 19:04
@chavanelfan inderdaad, ik ben ook wel benieuwd , het wordt door dat klimmetje sowieso een leukere etappe
20-01-2016 19:08
Lijkt op papier een leuke finale. Ga er zeker voor zitten bij die laatste klim.

@ Chavanelfan

Ik snap je gedachte, maar een poggio na 290 km is wat anders dan een la punta na 130 km.
20-01-2016 19:22
Hoe laat begint de uitzending precies?
20-01-2016 19:32
al begonnen :)
20-01-2016 19:34
Ah, thanks
20-01-2016 19:37
Kolfje naar zijn hand voor Torres.
20-01-2016 19:40
@BonenInBlik de bergen moeten nog komen hoor
20-01-2016 19:40
@ Sebas
Uiteraard zijn de wedstrijden niet met elkaar te vergelijken. Niet qua afstand, niet qua deelnemersveld, maar Gaviria zou in ieder geval kunnen tonen dat hij nog iets meer kan dan sprinten. Niet zoals Kittel of Cavendish al bij een molshoop moeten afhaken.
20-01-2016 19:52
Pfffffff foutje
20-01-2016 20:01
Ik wist niet dat Team Lotto Jumbo hier meedoet ;)
20-01-2016 20:33
Ik dacht dat daarjuist ook, maar ik dacht dat ik de afkorting mis interpreteerde dus durfde ik niks zeggen :p
20-01-2016 20:37
Kopgroep met nog 70 km te gaan met daarin Elias Tello, Emanuel Guevara, Gonzalo Najar en Peter Koning (5'30 voorsprong op peloton)
20-01-2016 20:40
Nog 70 km
20-01-2016 20:40
Mocht Gaviria passen denk ik niet dat Sagan er nog bijzit.
20-01-2016 20:41
Peter Koning gaat hier vandaag gewoon winnen.
20-01-2016 20:46
Gelukkig is er niet zoveel reclame tussendoor ... -.-'
20-01-2016 20:47
Vorig jaar pakte Diaz op die klim 1 minuut op mannen als Anton, Rubiano, Dombrowski, Brajkovic en 1'30" op Pozzato. Sagan zal dus ook wel zoiets zijn. 1'30" goedmaken in de afdaling, met wat ploegmaten in de buurt van wiel tot wiel moet dat wel lukken.
20-01-2016 21:02
haha ik zie opeens dit: https://www.instagram.com/p/BAxLOLKB7GT/?taken-by=etixx_quick_step
20-01-2016 21:10
@silent hill 1,30 in 12km? niet te doen.
20-01-2016 21:11
@jessevdalen gisteren was het nog meer ;)
20-01-2016 21:16
KOMOP dan Peter!
20-01-2016 21:19
Ook benieuwd naar Viviani want hij wil graag presteren in MSR...
20-01-2016 21:20
Juk, ondanks dat ik de snelheid van de live youtube broadcast verhoog naar 2x , ontkom ik niet aan dit saaie gedeelte van het parcours.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.