Volg hier de derde etappe in de Ronde van het Baskenland 2017
woensdag 5 april 2017 om 13:16 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de Ronde van het Baskenland 2017

In de Ronde van het Baskenland krijgen de renners vandaag een pittige rit met maar liefst zeven gecategoriseerde beklimmingen voorgeschoteld. De laatste top wordt bereikt op 10 kilometer van de finish in San Sebastian. Blijft er iemand vooruit of gaat een select groepje sprinten voor de zege?

De start is om 13:30, de aankomst wordt verwacht tussen kwart over vijf en kwart voor zes. Eurosport begint om 15:30 met de live-uitzending. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing Ronde van het Baskenland 2017
Informatie etappe 3
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
51 Reacties
05-04-2017 13:34
Tolhoek meesturen in de kopgroep. Mooie bergtrui ligt er op de loer voor hem haha
05-04-2017 13:38
TLJ zal waarschijnlijk met man en macht Roglic van voren houden om hem in pole position voor de tijdrit te krijgen
05-04-2017 13:40
Dat denk ik ook, al hoop ik dat ze tolhoek een kans geven. Jongens als hij, bouwman en vermeulen moeten meer vrijheid krijgen. Met bennett, de tier en battaglin heeft hij al genoeg steun.
05-04-2017 13:56
Wie is de kopman bij Jumbo, Roglic of toch Bennett? Of spelen ze allebei uit?
05-04-2017 14:02
@tvm, ik denk dat dat aan vandaag gaat liggen. Totdat 1 van de 2 niet meer kan, wordt het duidelijk. Al denk ik dat Primoz gestart is als echte kopman, maar Bennett blijft het sterk doen.
05-04-2017 14:02
Stuur die jonge gasten inderdaad alsjeblieft tenminste één dag vooruit in zo'n etappekoers! Als ze gewoon meepeddelen, zijn ze er de laatste 20-40 km toch al afgewapperd, dus een kopman helpen zit er dan toch niet meer in.
Zo is Kruissie ook sterk geworden.
05-04-2017 14:14
En heupla Talansky geeft op --> wat is me dat dit jaar!
05-04-2017 14:17
@ Mooie Mario, dat is een logische gedachtegang inderdaad. Al vraag ik me af hoe lang het gaat duren vooraleer een van hen kraakt. Het parcours is vrij eenvoudig en de verschillen zullen klein blijven. Echt werken voor elkaar zal wel niet hoeven. Al denk ik dat Roglic wel extra gemotiveerd kan zijn om kort te blijven i.v.m. de tijdrit waar hij kans maakt.
05-04-2017 14:19
Zo ontzettend zwaar is deze etappe niet. Ik zie noch Bennett, noch Roglic tijd verliezen. Sterker, zou me niets verbazen als bling de etappe wint.
05-04-2017 14:21
Roglic moet niet te veel verliezen op de Spaanse springveren en hopelijk Izaguirre ergens eraf rijden, dan kan hij voor een mooie eindklassering gaan. De tijdrit is bijna 28km lang, dat is op Roglic' maat, maar daar gaat Bennett veel verliezen. Bovendien lijkt die laatste mij meer een klimmer voor de wat grotere cols.
05-04-2017 14:43
Wat betekenen die "WIFI-logotjes" in het etappeprofiel?
05-04-2017 14:49
@Blaudzun
Dat zijn de enige momenten in de koers vandaag dat er oortjescontact met de ploegleiding mogelijk is
05-04-2017 14:53
@Blaudzun Tussensprints?
05-04-2017 15:01
Haha mooi antwoord roelieman2.
De kopgroep is trouwens erg sterk. Maar liefst 9 renners met daarin sterke mannen als Fuglsang en De Marchi. Wie gaat die halen? Gaat Sunweb hier moeite voor doen? Zo niet, welke ploeg voelt zich verantwoordelijk?
05-04-2017 15:03
@roelieman2
Haha daar moest ik ook aan denken. Zou wel een leuk experiment kunnen zijn. ;).

Tussensprints lijkt mij idd het meest logische. Ze zitten dicht op elkaar en soms op ongebruikelijke momenten (in volle afdaling). Afijn, dat brengt wellicht spektakel. Ik heb de koers nog niet zo intensief gevolgd deze week.
05-04-2017 15:03
De andere Nibali in de kopgroep, volgens mij heeft ie dit jaar al meer laten zien dan de 'grote' Nibali.
05-04-2017 15:11
Nibali de Grote hoeft natuurlijk ook nog niks. Als die (net als Kruijswijk) top is in de Giro, is het vroeg genoeg.
05-04-2017 15:31
Ik zou het ook leuk vinden als TLJ in ieder geval in de kleinere rondes het jonge grut toestaat aan te vallen. Zoals vorig jaar met bouwman rond deze tijd.

En valverde zal m wel pakken. Lijkt mij sterk dat movistar geen gas gaat geven op de laatste helling(en)
05-04-2017 15:42
@Blaudzun

Ben jij zelf blaudzun of ben jij gewoon 'een fan' van de artiest?
05-04-2017 15:48
@Rebellin
Ben jij... Nee, laat maar.
05-04-2017 15:49
@xistnc

Ja ik ben Davide. Die Italiaanse wielersites zijn in één woord: Ruk. Vandaar dat ik mijn toevlucht heb gezocht op de Nederlandse sites.
05-04-2017 16:09
Maar zou hij Michael of Verner zijn, dat is de vraag?
05-04-2017 16:11
@ Rebellin:
wellicht een fan van de oud-wielrenner en weet hij geeneens dat er een muzikant is die zich eveneens naar de wielrenner heeft vernoemd.
05-04-2017 16:11
@rebbellin
Ik had dus hetzelfde met de Deense wielersites.

Helaas is er een Nederlander die zijn band naar mij vernoemt heeft waardoor er nog al eens verwarring is over wie Blaudzun is. Schijnbaar is dat ook naar Italië overgeslagen.
05-04-2017 16:15
@Blaudzun: volgens mij is het een eenmansproject dus van band kan je niet echt spreken. Blaudzun (de artiest) heeft wel een hele mooie documentaire gemaakt over de ronde van Lombardije inclusief eigen muziek. Echt een aanrader!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.