Volg hier de derde etappe in de PostNord Danmark Rundt 2016
vrijdag 29 juli 2016 om 12:40 Volg in Google

Volg hier de derde etappe in de PostNord Danmark Rundt 2016

Moreno Hofland kwam gisteren opnieuw net te kort voor de ritzege in de PostNord Danmark Rundt. In de derde etappe van Aabenraa naar Vejle krijgt hij een nieuwe kans. Kan hij ditmaal het ploegspel van LottoNL-Jumbo wel afronden?

Het officiële startschot klinkt vanmiddag om 12:55 uur. De aankomst verwacht men rond de klok van 17.20. Bespreek het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links
Website organisatie
Informatie etappe 3
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (organisatie)
Livestream (Deense TV)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
29 Reacties
29-07-2016 13:06
Eens kijken of na vandaag het klassement nog te halen is voor TLJ. Van Emden moet niet meer dan minuut verliezen en dat dan weer goedmaken in de TT. Keizer staat er nog beter voor en die moet vandaag kunnen overleven.
Verder verwacht ik in de top 5 :
Valgren, Curt Nielsen, Wurtz-Schmidt, Kamp en Guldhammer.
Wat een bak talenten hebben ze in Denemarken zeg. Kunnen ze een mooie Worldtour team mee vullen.
29-07-2016 13:09
@ Pingdo:
is het dan zo'n lastige etappe vandaag?

edit;
bij 'Rutebeskrivelse' staat er: ''Rundstrækningen i Vejle er blevet en klassiker med 21 procent-stigningen på Kiddesvej, der hvert år splitter feltet fuldstændigt.''

lastige finale dus.
29-07-2016 13:24
Mij viel ook gelijk die 21 % op. Heb even de route omschrijving door Google translate gehaald.

'' Dit jaar is de koningin etappe start in Aabenraa en is de race zwaarste , met iets meer dan 1800 hoogtemeters verdeeld over vele harde en steile beklimmingen . Van Aabenaa lopen in noordelijke richting door Genner , Diernæs , Kelstrup Strand en tot Haderslev . Ga dan terug naar het water bij Hejlsminde , over Skamlingsbanken naar Kolding en verder langs smalle steegjes tot Egtved . Vanaf hier wordt het extra golvend op en neer door de Vejle Valley door Tørskind , Vork en Ravning . Na Bredsten dwong de gloednieuwe Østengård - stijging in Vejle door voor de eerste keer naar de Gl. Kongevej / Chr beklimmen. Winthersvej . Keert terug in Vejle vallei van Hopballe , Jennum , schip en Nørre Vilstrup . De route in Vejle is een klassieker met 21 procent stijging van de Kiddesvej elk jaar splitter volledig geworden.''
29-07-2016 13:25
Gisteren even dat stuk van 21% bekeken op Google Maps. Ziet er pittig uit. Positie bij opdraaien vanuit een flauwe bocht is erg belangrijk, omdat het flink smal is. Ik kon niet in schatten hoe lang dat stuk nu eigenlijk is.

Valgren en Marcato zie ik hier hoge ogen gooien. Hopelijk kan Van der Lijke zich tonen. Van de TLJ's vraag ik me af of iemand sterk genoeg is. De conditie van Hofland lijkt goed, hopelijk kan hij aanklampen.
29-07-2016 13:34
Ook Van Asbroeck en Keizer moeten Hofland toch kunnen ondersteunen in deze etappe.
Laten zij 't kopwerk maar overlaten aan Tinkoff, die willen hun kopman beschermen.
Het zou toch wat zijn, als Van der Lijke hier mee kan doen. Hij en Van Asbroeck hebben toch laten zien, dat zij Wallonië ook goed verteren. Ik snap ook niet waarom Campenaerts niet is opgesteld in dit rondje.
29-07-2016 13:46
Dit is een van de leukste etappes van het jaar en ik stel dan ook voor om dit te gaan bekijken op de HD livestream die ze aanbieden. Dit rondje is voor Tinkov natuurlijk belangrijk, maar ik verwacht niet dat Benatti de aangewezen kopman is. Valgren gaat het vandaag doen. Ook voor Hofland veel te zwaar, meer iets voor Martens. Ik verwacht veel aanvallen en een leuke koers!
29-07-2016 14:57
Boom gezellig in gesprek met de mannen van TLJ. Toeval?......
29-07-2016 15:13
Geen Roompot in de ontsnapping? Au.
29-07-2016 15:25
@ Borsje; Nee, die spreken dezelfde taal.
29-07-2016 16:08
Voor mensen die later inschakelen en de livestream zoeken
http://www.dr.dk/live/nyheder/sporten/Post-nord-dk-rundt-live
29-07-2016 16:26
@ retro lex, je bent een topper.

Witte trui +1, hahaha
29-07-2016 16:47
Keizer met Bora/PostDanmark op kop.
1 TLj met Topsport op 20sec.
Peloton op 33 sec.
Nog 30km.
29-07-2016 16:56
Lotto Jumbo en Bora net lekker aan het storen voor in het Peloton. Gat op Keizer/Van Asbroeck + 3 nu weer 37 seconden. Tinkoff in de achtervolging. Nog 23.7km.
29-07-2016 17:05
@retrolex Top!
Wat een publiek zeg
29-07-2016 17:07
de laatste kilometers zien er interessant uit. Boom zit er attent bij, verder misschien iets voor Van der Lijke. Hofland zie ik er hier niet aan te pas komen.
29-07-2016 17:10
Mannen : Complimenten aan mij graag in Hoofdletters ;-)
Tip voor morgen enz. Zoek Volgtopic etappe 2 eerste post is de link naar de live stream
29-07-2016 17:13
Vind dat Deens commentaar beetje lijken op die stemmetjes van de Sims
29-07-2016 17:14
Van Ginneken de Roompot renner of wil ik dat zien? Slecht beeld hier.
29-07-2016 17:16
Tankink namens TLJ in de voorste groep denk ik
29-07-2016 17:18
ik schakel net in, volgens mij vloeien 2 groepjes samen en zit niemand meer voorop?
29-07-2016 17:19
Ja er rijdt nu een grote groep bij elkaar
29-07-2016 17:21
Van Ginneken rijdt een goede koers! Top!
29-07-2016 17:23
Nee, boom bewaar die energie nou voor t laaste klimmetje.....
29-07-2016 17:24
Van der Lijke mag zich nu wel even inspannen voor Van Ginneken. Zit een hele mooie uitslag in op die laatste klim.
29-07-2016 17:30
laatste 10 km gezien. wat een leuke finale op een leuk parcours!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.