Volg hier de Centrumcross Surhuisterveen 2017
woensdag 4 januari 2017 om 12:45 Volg in Google

Volg hier de Centrumcross Surhuisterveen 2017

Enkele dagen voor het NK kunnen de Nederlandse veldrijders en veldrijdsters zich in Surhuisterveen nog een laatste keer testen in wedstrijdverband. In Friesland staat de jaarlijkse Centrumcross op het programma, met onder meer Lars Boom, Lars van der Haar en Corné van Kessel aan de start. Bij de vrouwen is Marianne Vos van de partij. Volg het hier op WielerFlits.

Om 13.00 uur beginnen de vrouwen aan hun cross, om 14.30 uur is het de beurt aan de mannen en de beloften. Vorig jaar waren Corné van Kessel en Anna van der Breggen de grote winnaars.

Website organisatie
Parcours

Startlijst vrouwen
Startlijst mannen

Livestream (Podium.TV, vanaf 12.45 uur)


Wielerflits Magazine is jouw Tour Femmes-gids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Femmes Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France Femmes en de Tour voor mannen, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Nienke Vinke, unieke fotografie uit het vrouwenpeloton, Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
44 Reacties
04-01-2017 15:08
Boom beter dan een Van Kessel die bijna het hele seizoen al toptien rijdt... ben benieuwd hoe dat zich gaat verhouden als de tegenstand zwaarder is straks op het NK en zeker WB en WK.
04-01-2017 15:09
Wie is die co-commentator?
04-01-2017 15:15
Ondanks dat dit geen deelnemersveld is om een natte onderbroek van te krijgen, vraag ik me af waar de Boombashers zijn?
Leuk dat Van der Haar gewoon een goed niveau haalt!
04-01-2017 15:21
Hoe kun je nu boombashen als hij zo´n veerkracht toont na een pechmoment en helemaal terug naar de kop rijdt. Als hij hier wint, dan kan hij zelfs gaan verrassen op het WK met een top 5 plaatsing.
04-01-2017 15:26
Lars Boom is een luie renner, die met zijn talent allang Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen had moeten winnen. Helaas dat hij zijn talent niet optimaal benut. In zo'n cross komt zijn talent bovendrijven omdat dit slechts één uur koers is. Als je echt een koers krijgt van 250km, dan komt Boom tekort omdat hij niet gewoon niet genoeg traint. De touretappe die hij won was slechts 150km en die kun je winnen op talent. Desondanks maakt hij nu een zeer goede indruk in Surhuisterveen. Hij zou zomaar Nederlands kampioen kunnen worden als MvdP een mindere dag heeft.
04-01-2017 15:28
Wel een erg lange cross. Passeren ze op 52 minuten de finish, en moeten ze nog twee ronden. Wordt nog langer dan een Wereldbekerwedstrijd zo.
04-01-2017 15:30
Van Kessel toch weer sterker nu.

Edit: Gaat nu door 't lint..
04-01-2017 15:31
Spijtig foutje van van Kessel. Leek net weg te rijden.
04-01-2017 15:35
Lars zit er he-le-maal doorheen.

Qua afzetting, bewegwijzering en achterblijvers heeft de organisatie nog wel wat te verbeteren. NK-onwaardig. Bovendien een rondje teveel, dat gaat op dit parkoers toch wegen richting komend weekend. 1u09, dik erover.
04-01-2017 15:35
boom ook met wat foutjes pracht koers dit
04-01-2017 15:36
En weer foutjes van Boom. Logisch wel na zo'n lange, zware cross.
04-01-2017 15:38
Fotograaf leunt naar voren waardoor het lint wat meer naar voren gaat en Lars eraan blijft haken? Of was het toch oververmoeidheid en een foutje.
04-01-2017 15:39
@Superfcdb: En dat weet jij te vertellen? Jij traint elke dag met Lars Boom? Heeft gelukkig nog geen mooie koersen gewonnen in z'n carriere? Die Touretappe won ie op karakter, niet op talent.

Boom is geen Sagan of Cancellara met die extra versnelling en heeft ook het koersinzicht van een Terpstra niet, daarom wint ie nooit een grote klassieker. Ook dat is een talent.
04-01-2017 15:41
Boom ontploft, maar genoten van deze cross
04-01-2017 15:41
Grom. Heb geen beeld meer. Iemand een tussenstand?
04-01-2017 15:42
Einde gemist, stream stopte ermee. Van Kessel wint?
04-01-2017 15:43
Van Kessel wint.
Pfoe, crossje van 1uur10..
04-01-2017 15:45
Boom was helemaal naar de kloten, dat is duidelijk, koers was iets te lang voor Boom (en ook voor ondergetekende overigens). 50-55 minuten is prima.
04-01-2017 15:47
@Vinnievidefietsen: 50 minuten is de standaard voor beloften. Ze zouden de regel aan moeten passen dat na 2 rondes het aantal bepaald wordt. Doordat WvA en MvdP zo hard erin vliegen komen we dit seizoen elke keer veel te hoog uit.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.