Volg hier de etappe naar Picón Blanco in de Vuelta a Burgos 2020
donderdag 30 juli 2020 om 12:32 Volg in Google

Volg hier de etappe naar Picón Blanco in de Vuelta a Burgos 2020

Het is een dag voor de klassementsmannen in de Ronde van Burgos. De Spaanse rittenkoers brengt opnieuw een bezoek aan de top van de Picón Blanco (7,8 km aan 9,3%). Voordat ze daar finishen staan er onderweg nog vier andere bergjes op het menu. Wie neemt alvast een voorschot op de eindzege?

Het begin van de derde etappe is dus erg lastig met drie klimmetjes binnen een straal van goed veertig kilometer. Na de Alto de Ailanes gaat het van noordelijke naar oostelijke richting op weg naar Medina de Pomar, om vervolgens weer een andere windrichting te nemen richting de voet van de Alto de Retuerta (3,8 km aan 7,5%). De coureurs hebben op de top meer dan 120 kilometer afgelegd, maar de zwaarste kilometers moeten dan nog komen.

Met nog acht kilometer te gaan, in het gehucht Espinosa de los Monteros, begint de slotklim naar een verlaten militaire basis op bijna 1.500 meter hoogte. De eerste stijgende kilometer (aan 6%) is voor niet-klimmers nog te doen, maar daarna zakken de percentages niet meer onder de 10%. Het asfalt is overigens niet al te best, wat de Picón Blanco alleen nog maar lastiger maakt. In de laatste kilometer piekt het wegdek nog eens aan 15%.

Mikel Landa was in 2017 de eerste winnaar op de Picón Blanco. In 2018 (Miguel Ángel López) en 2019 (Iván Ramiro Sosa) werd er een Colombiaans feestje gevierd.

Vandaag is het vooral kijken naar de strijd tussen Remco Evenepoel en Richard Carapaz. Of gaat er iemand anders met de zege aan de haal? Bespreek hier het verloop van de koers.

De wedstrijd is vanaf 15u in Nederland op tv te zien bij Ziggo Sport.

Start: 12.48 uur
Finish: 16.33-16.58 uur

Links
Voorbeschouwing: Vuelta a Burgos 2020

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcours

Liveticker (Twitter organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
180 Reacties
1 2 3 5
30-07-2020 12:39
Zin in! Grappig die geforceerde tweestrijd tussen Remco Evenepoel en Richard Carapaz. Zijn nog zoveel andere kanshebbers als Landa, Gaudu, Valverde, Yates en Großschartner

Ook benieuwd naar de prestaties van Kuss en Bennett
    30-07-2020 13:00
    Landa kan weleens de sterkste ploeg hebben hier bergop.


    Yates staat trouwens al op 3 min evenals Haig.
    30-07-2020 13:04
    en wat denk je van Sosa.....
    30-07-2020 13:14
    Volgens mij willen we van heel veel klimmers weten waar ze staan inderdaad. Zin an!
30-07-2020 12:53
Een klim van 20 minuten. Daar kunnen heel veel renners winnen. Vooral de renners die naar Lombardije pieken.
30-07-2020 13:03
nieve en majka
30-07-2020 13:10
Valverde lijkt goed. Lombardije is een doel. Die zie ik vandaag hoog eindigen.
30-07-2020 13:12
ik ga voor reeds afgeschreven Fabio Aru. Let's go Fabio!!
    30-07-2020 13:20
    Aru was voorheen goed op een parcours als dit: _________/
    De oude Aru zou vandaag zeker goed voor de dag zijn gekomen.
30-07-2020 13:13
Is er ergens een betrouwbare stream?
30-07-2020 13:24
Voor zij die geen Ziggo hebben of liever minder slecht commentaar willen horen: de officiële stream op l'Equipe was eergisteren vrij te bekijken (vanuit franstalig België toch) https://www.lequipe.fr/lachainelequipe/

Benieuwd wat het wordt straks!
    30-07-2020 13:27
    Gisteren was het commentaar al beter bij Ziggo. Betere renner-herkenning en nuttige inside feiten.
    30-07-2020 14:19
    Dinsdag was dit echt abnormaal slecht...!
30-07-2020 13:34
Evenepoel gaat hier huishouden.
    30-07-2020 13:41
    Als hij de benen heeft zeker wel, hij was deze week al erg gretig. Als de gretigheid maar niet zijn achilleshiel gaat worden op lange termijn.
    30-07-2020 13:58
    Hij gaat het denk ik uitmaken voor de dagwinst met Landa, Valverde, Sosa en Gaudu.
30-07-2020 13:59
Go Remco!!!!!!!!
30-07-2020 14:01
Bij l'équipe start de uitzending om 14u30.
30-07-2020 14:04
Ik tip op Majka zijn ploeg is in grote vorm Landa en Gaudu
tevens op het podium denk Evenepoel een 20e plaats
of zo iets.
30-07-2020 14:08
Volgens mij kan je de etappe ook gratis volgen op hun website:

https://www.vueltaburgos.com/es/
    30-07-2020 14:34
    Klopt, gisteren vanaf 15.00 u, zonder commentaar. Staat voor vandaag weer aangekondigd vanaf 15.00 u.
30-07-2020 14:27
streams?
    30-07-2020 14:40
    L'Equipe is live met een praatprogramma. Denk eerste beelden pas om 15.00.
30-07-2020 14:40
Jetse Bol in de kopgroep, wie anders?
    30-07-2020 14:49
    Heeft ie ook punten voor de bollen gepakt? Stond al derde in de stand.
    30-07-2020 14:54
    @Wheely, Op de eerste twee bergjes als tweede boven, beide keren achter Gotzon Martín.
    30-07-2020 14:59
    Thanks, nou dan is ie goed bezig!
30-07-2020 14:55
Iemand nog tips hoe je dit kan volgen als KPN abonnementshouder?
    30-07-2020 15:05
    https://www.vueltaburgos.com/es/
30-07-2020 15:05
Interessante etappe en ik zie wel veel kansen voor Landa. Sterke ploeg mee en staat te popelen om zich te bewijzen voor z'n nieuwe ploeg. Dan moet het wel pittige finale worden uiteraard, want anders rijd hij Valverde, Chaves, Carapaz en Gaudu er niet af. Voor de JV-boys, Kuss en Bennett is wel handig om vroeg aan te vallen.
30-07-2020 15:05
Martijn Berkhout commentator bij Ziggo, jaren geleden al mijn favoriet bij Eurosport!
    30-07-2020 15:16
    Heeft ie Stetina al genoemd?
30-07-2020 15:10
Wow, gelijk oorlog!
    30-07-2020 15:11
    Ineos en Bora zijn vertrokken joh. Daarachter geen organisatie.
30-07-2020 15:12
oi oi oi
30-07-2020 15:12
Ineos animeert en lost Sosa zelf
    30-07-2020 15:14
    Sosa was al een tijdje aan het harken als laatste van het groepje voordat hij loste, dus ik denk dat het op hoop van zege was.
30-07-2020 15:14
Een storm veroorzaakt waaiers! Voorste waaier met 10 man, 6x bora en 4x ineos. Oorspronkelijk 5x ineos maar Sosa is al gelost. ruim 5 minuten voor de eerste waaier rijdt nog de oorspronkelijke kopgroep.
30-07-2020 15:14
Wat een wind zeg
30-07-2020 15:14
Ploegentijdrit met Ineos en Bora, goh wat geven ze gas.....
30-07-2020 15:15
Go Jetse!
30-07-2020 15:15
Lekkere boterhammetjes op trainingskamp bij BORA.
1 2 3 5

Om te reageren moet je ingelogd zijn.