Volg hier de afsluitende tijdrit in Tirreno-Adriatico 2016
dinsdag 15 maart 2016 om 12:30 Volg in Google

Volg hier de afsluitende tijdrit in Tirreno-Adriatico 2016

Vandaag komt een einde aan een bijzondere editie van Tirreno-Adriatico. Omdat zondag de koninginnenrit werd geschrapt, zal de eindzege gaan naar een renner die vooraf niet als een van de favorieten werd bestempeld. Wie wordt er vanmiddag gehuldigd na afloop van de 10,1 kilometer lange tijdrit in San Benedetto del Tronto? Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de etappe.

Greg van Avermaet gaat om 15.46 uur als laatste van start. Zijn voornaamste concurrenten Zdenek Stybar en Peter Sagan beginnen respectievelijk twee en vier minuten eerder. De Canadees Svein Tuft opent het bal om 12.35 uur. De tijdrit is vlak en daarmee geknipt voor de echte specialisten.

De afsluitende tijdrit is live te volgen op Sporza en op Eurosport. Beelden zijn te zien vanaf 14.15 uur.

T07_SanBenedetto_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 7

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)

Starttijden tijrdit

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
182 Reacties
15-03-2016 14:13
Greg wint zowiezo, is supergemotiveerd in leiderstrui en presteert alleen maar beter en beter in relatief korte tijdritten. Gogogogooo Greg ! B-)
15-03-2016 14:17
@ Noud
Ik weet niet of ze ander materiaal hebben. Maar de vooruitgang was me ook niet ontgaan.
Misschien het besef dat TT & TTT toch wel belangrijk zijn. met name voor Pint.

TLJ heeft ook hele grote stappen gemaakt na de slechte resultaten in de tour van 2014 ( mollema als ak rijder toen 140e ) Nieuwe fietsen en trainer...
15-03-2016 14:27
Motivatie van de leiderstrui, tja. Ik denk dat dat ook wel motiveert voor de nummer 2 en 3
15-03-2016 14:33
Ja ik vind dat echt kul. Alleen Voeckler kan ik me heugen die eens vleugels kreeg, maar dat had ie dan ook die hele Tour.

Sowieso iets raars dat er mensen zijn die geloven dat er een vloek op de ene trui heerst, en een andere trui extra motiveert (en dat zou dan niet voor de anderen gelden die voor de eindwinst strijden...).
15-03-2016 14:35
Zo! Fabian bij het tussenpunt 9' sneller dan Kirijenka!
15-03-2016 14:37
Haha Fabian verpulvert even de tussentijd, maar daar was Kiriyenka ook sneller!
15-03-2016 14:37
@LL : Ik kan me er in dit geval wel iets bij voorstellen. GVA is echt zo een coureur die door een muur kan gaan als het moet. In principe moet hij dat nooit doen in tijdritten wegens geen ambitie. Die ambitie zou vandaag wel eens een wezenlijk verschil kunnen maken...
15-03-2016 14:37
Poe, die man is in vorm
15-03-2016 14:40
Fabian zeker in vorm, dat hebben we natuurlijk al gezien. Ik hoop wel dat hij zijn topvorm vast kan houden richting April en dat het niet een paar % zakt
15-03-2016 14:40
De top favoriet voor de komende klassiekers is onderweg.
15-03-2016 14:42
De winnaar is binnen :D

Als ik Renaat hoor, meteen zin in de Giro. Nijs ook prima.
15-03-2016 14:42
Spartacus!
15-03-2016 14:43
wow, wat een tijd van Fabian... echt heel sterk.
15-03-2016 14:43
@LL Zijn nog wel meer voorbeelden te bedenken hoor. Vasseur in de TdF, Agnolutto in de RvZ, Francois Simon in TdF.
Dus geldt kennelijk alleen voor Fransen en dan moet er geen tijdrit aan te pas komen ;-)
15-03-2016 14:43
Haha Cancellara haalt op 10km 2 renners in! Wat een baas! Kan niet wachten op zijn demmarage zaterdag!
15-03-2016 14:50
Zeg Fabian. Zullen we afspreken dat je nog een jaartje doorgaat?
15-03-2016 14:51
wauw Cancellara, klasse
15-03-2016 14:51
Neen! Hoewel ik hem echt ga missen lijkt dit het ultieme laatste jaar te worden, mooier kan niet!
15-03-2016 14:52
Zei Fabian ook niet dat hij per direct zou stoppen als hij een monument zou winnen. Ik verwacht niet dat hij zijn fiets aan de wilgen hangt als hij zaterdag MSR wint ;-)
15-03-2016 14:54
hahaha die spartacus. Rijdt ff iedereen naar huis op een stuk van maar 10 km. Wat een held!
15-03-2016 14:55
54,16 km/h voor Cancellara. ik denk dat niemand harder kan.
15-03-2016 14:55
**Sarcasme modus**
Ik hoop van harte dat Fabian geen parkieten gaat stelen na z'n carrière

Vroem vroem
**Einde sarcasme modus**

Wat een klasse renner is die Fabian!
15-03-2016 14:57
Weet iemand hoe roglic heeft gereden?
15-03-2016 14:57
@hugenholz, ik heb wat gemist denk ik?
15-03-2016 15:02
FDJ ook flink wat vooruitgang geboekt. Een sterkte TTT. Le Bon al sterk, nu ook Geniez met de voorlopig zevende tijd. Benieuwd of Pinot ook bevestigt.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.