Volg hier de afsluitende tijdrit in de Ronde van Zwitserland 2018
zondag 17 juni 2018 om 13:00 Volg in Google

Volg hier de afsluitende tijdrit in de Ronde van Zwitserland 2018

De 82e editie van de Ronde van Zwitserland zal worden beslist in een 34 kilometer lange individuele tijdrit van en naar Bellinzona. De eerste twintig kilometer zullen de renners bekend voorkomen; dit is namelijk het lokale circuit van de rit van gisteren.

De laatste veertien kilometer zijn wel nieuw voor de renners, maar echt oppassen wordt het niet. Het parcours kent namelijk weinig bochten, waardoor er in volle vaart gereden kan worden naar de finish. In de laatste twee kilometer wacht nog een kort klimmetje aan 4%, om vlak voor de streep nog twee haakse bochten te nemen. Weet Richie Porte zich tot koning van Zwitserland te kronen?

Om 13:07 is Calvin Watson de eerste coureur aan het vertrek. Klassementsleider Porte start om 15:36 als laatste. Bespreek hier op WielerFlits het koersverloop.

Links
Voorbeschouwing: Ronde van Zwitserland 2018 (WielerFlits)
Starttijden

Website organisatie
Parcours
Deelnemerslijst (ProCyclingStats)

Liveticker (Twitter)
Liveticker (Website organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
44 Reacties
17-06-2018 16:06
Ik zag Kelderman zijn arm afslaan. Heel herkenbaar. Ik heb dezelfde vage klacht (TOS) in mijn rechter arm (al meer dan 10 jaar) en zat twee dagen geleden zelf ook zo op mijn fiets als ik een beetje harder wilde gaan. Weet uit ervaring hoe frustrerend dat voelt en je word er soms knettergek en onrustig van. Ik kan me niet voorstellen dat je er een goede tijdrit mee rijden kan.
17-06-2018 16:09
Die dombo’s bij Eurosport zitten echt te slapen. Eerst hebben ze niet in de gaten dat fuglsang voorbij Kelderman gaat. En nu wordt Mollema weer tiende. Ulissi gaat er echter ook voorbij!
17-06-2018 16:12
Ok, alle Nederlands verliezen dus plekken, geen beste dag voor NL vandaag. En dat in een discipline die Nederlanders goed ligt, op een zowat Nederlands parcours.
17-06-2018 16:13
Mollema springt nog wel over Landa heen, dus nog net top10.
17-06-2018 16:14
En enric mas dus ook
17-06-2018 16:14
Ah, dus Mas wipt sowieso al over Kelderman heen. Au...
17-06-2018 16:15
@leegloper. Nee. Vichot gaat er ook overheen.

Matige tijdrit van Kelderman zeg. Verliest nog een plek tov mas ook.
17-06-2018 16:16
Quintana haalt podium, Kelderman niet top.
17-06-2018 16:16
De tijd van Kelderman valt me behoorlijk tegen zeg. De pijn in de arm/schouder zal niet helpen maar Los daarvan ontbreekt ook nog de echte power.
17-06-2018 16:16
Matige tijd van Wilco, denk nog teveel last van zijn blessure.
17-06-2018 16:16
Neee Been. Kelderman wordt vijfde. Je wordt betaald om op te letten
17-06-2018 16:16
En zo verliest talent Kelderman voor de zoveelste keer in de loop van een ronde een podiumplaats (door fysiek ongemak).
17-06-2018 16:19
Nederland kent al een heel tijdje gebrekkig rekenonderwijs.
17-06-2018 16:20
Wilco was niet best, maar been en traksel waren niet veel beter
17-06-2018 16:20
@debarreman,
Heeft er echt veel mee te maken.
17-06-2018 16:21
@katerkop


Ga lekker ergens anders zeiken zeg
17-06-2018 16:21
Oh shit Jammer van kanjer Kelderman. Hij was zo goed bezig.
17-06-2018 16:23
Door fysiek ongemak ja, zijn benen trapten niet hard genoeg, dat is fysiek. Die schouder voelt natuurlijk onprettig maar mag geen excuus zijn voor een dergelijk matige tijd, dat was het de eerste 8 etappes van de ronde ook niet. Gewoon een rit als een strijkijzer een paar tandjes beneden zijn stand.
17-06-2018 16:39
@cap Klimmen is makkelijker want dan is de houding gunstiger. De zenuw die van nek naar arm loopt en tussen sleutelbeen en eerste rib door een heel klein poortje (Thorasic Outlet) moet gaan minder onder druk. Het gevoel bij afknelling is soms een stroomstoot en soms valt je polsslag gewoon weg. Je fietst niet alleen maar met je benen maar ook met je hersenen en die zeggen ga anders zitten, stop hiermee dit is niet ok. Pijn in je benen is normaal en dat verwacht je maar dit gevoel is zo raar en onaangenaam dat geeft alarmsignalen af die je dan moet negeren. Uit ervaring weet ik ook dat als je die zenuw irriteert het alleen maar nog erger en erger wordt en je maanden later er nog mee zit.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.