Volg hier de afsluitende klimtijdrit in Parijs-Nice 2015
zondag 15 maart 2015 om 12:16 Volg in Google

Volg hier de afsluitende klimtijdrit in Parijs-Nice 2015

Met een 9,6 kilometer lange klimtijdrit zal Parijs-Nice 2015 ten einde komen. Tony Gallopin greep gisteren de leiding in het klassement, maar is zijn voorsprong van 36 seconden genoeg om de eindzege naar zich toe te trekken? Naast Richie Porte zitten ook Michal Kwiatkowski (op 37s), Geraint Thomas en Jakob Fuglsang (beiden op 38s) binnen veertig tellen van de Franse leider. Volg op WielerFlits het verloop van de slottijdrit.

Stijn Vandenbergh is de eerste renner die vanmiddag die van start gaat in de slottijdrit van Parijs-Nice. De Belg vertrekt om 12.31 uur vanaf het podium in Nice. Klassementsleider Tony Gallopin start als allerlaatste om 14.25 uur.

Sporza en Eurosport 2 beginnen om 13.35 uur met de live-uitzending.

Links:
Website organisatie
Voorbeschouwing Parijs-Nice 2015
Deelnemerslijst
Parcours

Starttijden en -volgorde

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
54 Reacties
15-03-2015 12:18
[b]Bradley Wiggins heeft zich afgemeld voor de slottijdrit.[/b]
15-03-2015 12:18
Zal de gendt zich nog een keer laten zien?
15-03-2015 12:22
Ik verwacht nog een groot gevaar van Costa, misschien wel bijna net zo veel als van Porte. Hoe die in Zwitserland twee jaar geleden huishield in de klimtijdrit was bijna eng, en hij leekt wederom uitstekend in vorm. Ik gun het Gallopin, maar het zou nog wel eens kielekiele kunnen worden! Kwiatkowski zie ik hier niet meer echt een sprong maken, komt bergop denk ik toch te kort.

Klassement na vandaag (gewoon uit de duim gezogen natuurlijk):

1. Porte
2. Gallopin
3. Rui Costa
4. Thomas
5. Spilak
6. Fuglsang
15-03-2015 12:25
@LyndaLid
Geen vertrouwen in kwiat?
15-03-2015 12:27
Erg benieuwd naar Gallopin. Is een persoon die op een behoorlijk grote versnelling naar boven vlamt, dit kan hem hier zeker helpen.
Hoeveel seconden gaf hij gisteren prijs op de laatste klim tov Porte?
15-03-2015 12:29
Ik ben het bangst (Wil dat Gallopin hem wint) voor Thomas en Costa, meer dan voor Porte want ik heb gehoord dat het ramhard gaat waaien.
15-03-2015 12:30
@ barcasportz

Ja ik twijfel enorm, maar hij lijkt me niet goed genoeg. Was gisteren echt de minste van alle toppers, en als ie niet die voorsprong had gehad was ie keihard gelost. Die andere jongens hebben allemaal (m.u.v. Thomas) in klimtijdritten al uitstekend gepresteerd natuurlijk, zelfs Spilak op de Col d'Eze.
15-03-2015 12:59
Tjallingii de rapste. Heeft in het tweede deel sneller gereden dan Morkov
15-03-2015 13:01
@barcasport. een top 10 zit er altijd in met de gendt. het is mssn wel klimmen in de tijdrit maar het vlakt uit op het einde en das ook weer voor de hardrijders zeker met de wind
15-03-2015 13:19
Kristoff laat ook even zien dat het met de vorm goed zit.
15-03-2015 13:32
de gendt voorlopig eerste tijd met 21'19"
in 2012 was hij 20ste met een tijd van 20'40" (mooi weer)
15-03-2015 13:32
De Gendt eerste, Majka op 23 seconden.
15-03-2015 13:34
Jahoor de gendt toont zich weer! Is dit precies dezelfde afstand/berg als in 2012?
15-03-2015 13:34
Oef Majka
15-03-2015 13:39
Van Baarle derde, best aardig. Talansky trouwens 9 seconden sneller dan De Gendt bij het tussenpunt. Dan toch nog een teken van vorm van hem?
15-03-2015 13:39
Talansky sneller dan De Gendt op het tussenpunt.
15-03-2015 13:42
@ barcasportz
Volgens mij wel hetzelfde ja, 9,6 km allebei. Alleen vandaag toch wel een paar tandjes zwaarder door regen, kou en vooral veel wind.
15-03-2015 13:44
Talansky 1. 21:00, 2. Taaramae 21:18, De Gendt 21:19
15-03-2015 13:45
Talansky en Martin alvast op een tijdritfiets
15-03-2015 13:51
Talansky en Taaramae allebei sneller dan De Gendt. Talansky nog eens 18 seconden op Taaramae. Martin onderweg 5 seconden sneller dan Talansky, die zal op het tweede deel nog wel uitlopen ook.
15-03-2015 13:59
Simon Yates goede derde tussentijd.
15-03-2015 14:01
Martin toch slechts (?) acht seconden sneller dan Talansky op het einde. Toch opvallend dat die nu opeens wel goed presteert.
15-03-2015 14:11
Zo moeilijk is die klim nou ook weer niet. Iemand als Kwiat moet dat makkelijk aankunnen en vlak ik zeker niet uit.
15-03-2015 14:13
Kelderman is al even gestart. Moet straks het tussenpunt passeren.
15-03-2015 14:16
Kelderman op meer dan een minuut.. Zwak

Om te reageren moet je ingelogd zijn.