Volg hier de eerste editie van Classica Corsica
donderdag 26 maart 2015 om 10:35 Volg in Google

Volg hier de eerste editie van Classica Corsica

Twee dagen voorafgaand aan het Criterium International (op het eiland Corsica) ontmoeten de renners elkaar voor een groot deel al tijdens de Classica Corsa. De wedstrijd staat dit jaar voor het eerst op de wielerkalender.  De Classica Corsica voert de renners over een afstand van ruim 200 kilometer van van Ajaccio naar Bastia. Al vrij snel begint het peloton aan de enige serieuze klim van de dag: de Col de Vizzavona (1163 meter). Opvallend genoeg ligt de eerste tussensprint van de dag vlak voor de top van die col. In de afdaling doemt dan nog de Col de Bellagranajo op, waarna het in gestrekte draf over voornamelijk vlakke wegen richting de finish in Bastia gaat.

Naast een compleet Nederlands team van Roompot Oranje Peloton staan ook Stef Clement (IAM Cycling) en Tom Veelers (Giant-Alpacin) namens ons land aan het vertrek.

Links
Liveticker

Website organisatie
Deelnemerslijst

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
16 Reacties
26-03-2015 11:05
M.Frank start niet.. ben benieuwd waarom, hopelijk issie er bij CI wel bij.
26-03-2015 11:32
Jammer dat ze niet de col de verghio of sevi pakken.
26-03-2015 12:03
De Maar en Clement in de voorste gelederen met de afdaling
26-03-2015 12:42
Iemand enig idee of er een livestream is?
26-03-2015 13:31
Een groep van 39 man op kop na de twee beklimmingen. Voorsprong op het peloton is 3.30. Van de 39 renners zijn er 30 bekend:

Bakelants, Vuillermoz, Péraud (AG2R La Mondiale), Roy, Pinot, Morabito, Mourey (FDJ), Clement, Fumeaux (IAM Cycling), Didier, Felline, Vandewalle (Trek Factory), Feillu, Fedrigo (Bretagne-Séché Environnement), Edet (Cofidis), Brajkovic, Clarke (Unitedhealthcare), Méderel (Europcar), Guldhammer, Gerdemann (Cult Energy), M. Kreder, De Maar (Team Roompot), Paillot, Loubet, Saint-Martin, Di Gregorio (Marseille 13-KTM), Tronet, Guay, Vimpère (Auber 93), Konrad (Bora-Argon 18).
26-03-2015 14:31
Dit lijkt mij het eerste peloton, want veel kanshebbers zitten hier al.
26-03-2015 14:38
Inmiddels weer alles samen.
26-03-2015 14:49
Roompot doet lekker mee. Nu weer Honig in de aanval, met Dassonville en Reijnen.
26-03-2015 15:26
Voorsprong van Honig en zijn maatjes loopt op naar 1.10 (nog 15 km!)

Update! 50 seconden met nog 10 km.
26-03-2015 15:28
Spannond!
26-03-2015 15:33
Ze gaan het niet halen lijkt me...
26-03-2015 15:35
Gaat een sprint worden. Zonder supersprinters me dunkt. Zal Veelers er bij zitten?
26-03-2015 15:38
Ik hoop op Kreder, maar het zal wel één van de Franse semi-sprinters worden.
26-03-2015 15:39
Ben benieuwd of Looij er nog bij zit.
26-03-2015 15:39
Denk eerder dat ze de kaart Looij trekken
26-03-2015 15:40
Boudat wint. Groot talent.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.