Tour 2017: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 18 juli 2017 om 13:25 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de zestiende etappe

Het peloton begint vandaag aan de derde week in de Tour de France. Op het programma staat een etappe met een heuvelachtig begin en een vlak einde. Dat kan voor een interessant koersverloop zorgen, zeker in combinatie met de harde wind die voorspeld wordt.

Het parcours biedt vandaag kansen voor meerdere type renners. De wedstrijd zou kunnen eindigen in een massasprint, waarbij het de vraag wordt welke sprinters de klimmetjes overleven, maar ook vluchters hebben een prima kans. De verwachting is daarom dat er een grote strijd gaat zijn om in de ontsnapping te geraken.

Eurosport zendt de etappe vanaf de start (13:30) live uit op het eerste kanaal. De NOS en Sporza beginnen aan hun live-omkadering om 14:10. De aankomst wordt tussen 17:10 en 17:30 verwacht. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing etappe 16 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
281 Reacties
1 6 7 8 9 10 12
18-07-2017 15:45
TLJ ziet ook er wel triest uit zo in de 2e groep
18-07-2017 15:46
@panclaro
Tja als het zo simpel zou zijn. Even in de kopgroep gaan zitten in alle nutteloze sprintetappes om die kilometers mee te laten tellen en je prijs is binnen.
18-07-2017 15:46
TLJ lekker aan het peddelen tussen de procontinentals.
18-07-2017 15:49
@Panclaro
Maar niet elke ontsnapping is even strijdlustig in mijn ogen. 2x 150km in een kansloze vlucht waarbij het toch een massasprint wordt vind ik een stuk minder spannend/strijdlustig dan 2 bergetappes achter elkaar 100km voorop rijden, bergop, bergaf, strijdend voor je bergpunten. Of een Matthews die alles op alles zet om het groen spannend te houden.
Daarmee niet zeggende dat De Gendt hem niet verdiend hoor. Maar ik zou niet puur naar het aantal op kop gereden kilometers kijken.
18-07-2017 15:52
Volgens de tracker rijdt Bouhanni nog maar op 1'20" zou wel heel straf zijn als ie terugkomt. Als ie dan wint met Kristoff als tweede dan mag Nils Pollitt denk ik niet met de andere renners aan tafel zitten.
18-07-2017 15:54
Barquil stond er helemaal alleen voor, geen vergelijking met meeglijden aan een 40/45 per uur. Bolletjestrui staat gelijk aan strijdlust dit jaar.
18-07-2017 15:54
@mchuts @mitch: Volgens letour.fr is dit een categorie 2 etappe, dus maar 30 punten op de streep en 20 voor de tussensprint.
18-07-2017 15:59
Wat doet Bouhanni nou?
18-07-2017 15:59
Topprestatie Sunweb. Maar of het verstandig is ?Zitten echt kapot als er een waaier getrokken wordt.
Zelfde geldt voor bouhanni. Is echt leeg als hij er bij komt.
Maar wel mooie sport
18-07-2017 16:00
Zat ik mij net te bedenken dat het voor Cofidis misschien verstandig zou zijn om Bouhanni met een paar mannetjes te gaan helpen....
Edet en Lemoine hebben zich inmiddels laten afzakken, alleen Laporte (logisch) laten ze nog in het peloton zitten.
18-07-2017 16:00
Prijs voor meest strijdlustige ploeg: Sunweb.
18-07-2017 16:00
@Chrys en Puffin87 Sinds wanneer zijn àlle vluchten in zogezegde sprintetappes kansloze en/of nutteloze vluchten ? Dus dan mag je gewoon niet meer proberen om in zulke etappes te ontsnappen of wat ? Het is toch net een serieuze uitdaging om die sprint te ontlopen ? Is dat trouwens net niet de definitie van strijdlustig ? En wat te denken van die inspanning tijdens een ronde van 3 weken ?
@Puffin87 Sinds wanneer is spannend een synoniem voor strijdlustig ? Soit, is altijd al een behoorlijk subjectieve en chauvinistische prijs geweest.
18-07-2017 16:01
Ik zie niet in wat TLJ hier anders had kunnen doen. Bennett en Groenewegen lossen. Ik vind het dan heel logisch dat de ploeg bij deze mannen blijft. Voor het klassement hoeven ze het niet te doen. En voor de massasprint is ook alleen maar zinvol als Groenewegen erbij zit. En als er een TLJ bij de eerste waaier zou belanden is de kans op winst nog steeds nihil.
18-07-2017 16:01
als bouhanni vandaag wint, mag hij ook de strijdlust krijgen!!!!!!!!!!!!!
18-07-2017 16:02
Het zou wel een huzarenstukje zijn als Bouhanni de aansluiting kan maken. En nog straffer als hij dan ook nog top 5 zou kunnen halen.
18-07-2017 16:02
Bouhanni... duwen mag niet, daar moet de jury direct wat aan doen, niet achteraf een tijdstrafje geven.
En het feit dat ze met z'n tweeen even meer dan een minuut hebben dichtgereden (zonder de camera's) vind ik ook opvallend.
18-07-2017 16:05
@panclaro
En sinds wanneer is strijdlust dan uit te drukken in het aantal kilometers dat iemand op kop heeft gereden?
In het aantal kilometers dat hij op kop heeft gereden heeft De Gendt veel minder indruk achtergelaten dan Barguil.
18-07-2017 16:07
Waarom lift Groenewegen niet mee, gemiste kans zeg.
18-07-2017 16:07
Het verbaast me niets dat er zo laat beelden van Bouhanni kwamen, haha. Een klein beetje hulp zal hij wel hebben gekregen. Nochtans hulde voor de beste man! Wat een courage.
18-07-2017 16:08
@elrio
Politt heeft de gehele achtervolging van Bouhanni in zijn wiel gezeten. Die zal wel weten wat er wel/niet gebeurt is.
18-07-2017 16:08
Bouhanni held als hij voor al men spelen vandaag nog top 5-10 rijdt!
18-07-2017 16:09
Groenewegen had best mee mogen springen inderdaad, kan niet anders dat de benen gewoon niet goed genoeg zijn.
18-07-2017 16:10
toch een gemiste kans voor Kittel om samen met Bouhanni en 1 helper bv sabatini mee te glippen
18-07-2017 16:12
Bouhanni reed weg op een heuveltje, dus denk niet dat Groenewegen dat gekund had.
@Crevaison toen ik dat bericht typetje wist ik niet dat Politt niet meedeed, ik kon met alleen niet voorstellen dat Bouhanni in zijn eentje (Edet was nog niet teruggezakt) zoveel kon terugpakken, we zullen misschien nooit weten hoe hij het gedaan heeft.
18-07-2017 16:13
Heel veel respect voor Sunweb.
1 6 7 8 9 10 12

Om te reageren moet je ingelogd zijn.