Tour 2017: Volg hier de zesde etappe
donderdag 6 juli 2017 om 12:10 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de zesde etappe

De sprinters kunnen zich in een 216 kilometer lange rit van Vesoul naar Troyes voorbereiden op hun zegegebaar. De kans dat vluchters deze ellenlange rit met twee klimmetjes overleven, lijkt een utopie. Maakt Marcel Kittel of Arnaud Démare opnieuw het zegegebaar, of gaat en derde er met het welbekende been vandoor?

Op de top van beide klimmetjes is steeds slechts één bergpuntje te verdienen. De Côte de Langres ligt na 69 kilometer te wachten op het peloton. Exact 85 kilometer later ligt de top van de Côte de la colline Sainte-Germaine. In de diepe finale zijn er geen lastige objecten, behoudens een negentig graden-bocht op twee kilometer voor het einde. De finish is na 216 kilometer in Troyes, waar de aankomstlijn volledig vlak en in een rechte lijn is.

De start van vandaag is om 12.25. De finish is volgens het routeboek tussen 17.19 en 17.48. Eurosport 2 begint om 12.00 met een integrale uitzending. De NOS en Sporza volgen om 14.10 met hun live-uitzending. Bespreek het verloop van de etappe op WielerFlits.

Links
Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
74 Reacties
06-07-2017 16:33
@pirazzi
On y meurt d'ennui, maar dat geldt natuurlijk evenzeer voor wie naar deze rit zit te kijken...
Tijd om even jullie vakantie-frans bij te spijkeren, jongens en meisjes: http://www.20minutes.fr/societe/706069-20110413-societe-mourir-ennui-possible
06-07-2017 16:42
Yo, vandaag is het dus niet alleen saai maar ook nog eens f*cking sloom.
06-07-2017 16:46
Zou het een rit niet amusanter maken als er net als vroeger een drietal tussensprints liggen in plaats van een? Zou toch wat meer animo in een rit brengen denk ik.
06-07-2017 16:47
Ik geef ze groot gelijk.
06-07-2017 16:49
@BasBelgie

Lijkt me niet, omdat ze dan weer teruggaan naar het oude puntensysteem en dan pakt de kopgroep alle punten (Er even van uitgaande dat er een kopgroep van 3 is) en dan gebeurt er helemaal niks meer in het peloton behalve de kopgroep terughalen voor de massaspurt.
06-07-2017 16:53
En als je bij drie tussensprints het huidige puntensysteem behoud?
06-07-2017 16:55
Yep, elk nadeel heb zijn voordeel,
(had Cruijff weleens wat over wielertactiek willen horen in de trant van: as je niet sneller ken sprinten moet je de weg kleiner maken) Als ze met dit tempo gaan sprinten, kan ook ik ze goed uit elkaar houden met al die witte truien.
06-07-2017 16:55
@nederbelg Dat betekent waarschijnlijk doodgaan van verveling? Maar in Amsterdam zeggen we het meurt hier als we vinden dat het ergens stinkt.
06-07-2017 16:58
Dank nederbelg, voor de plezante pauzepraat en een mijmering over Jaques Brel - sommige van zijn chansons kunnen me tot tranen toe ontroeren, ondanks dat m'n Frans niet goed genoeg is om de teksten in detail te kunnen volgen. Was hij in Wallonië niet tot 'de grootste Belg' allertijden gekozen, zeg maar waar wij (bijna) Pim Fortuin kozen? Afijn, nu weer aan het werk.
06-07-2017 16:58
Haal de hengel nu maar binnen
06-07-2017 17:08
Jezus die verheerlijking van Groenewegen
06-07-2017 17:09
Kijken of er nog een Sagannetje gaat plaatsvinden in de spurt.
06-07-2017 17:17
@pirazzi
Haha, kende de uitdrukking wel, maar hier was ik even niet mee.
@joop
Klopt helemaal, maar omdat dit een tweestromenland is, zijn er uiteraard twee Grootste Belgen, en zijn we in Vlaanderen gezegend (sic) met Pater Damiaan, terwijl Brel strandde op een schrale 7de plek. In Wallonië werd Damiaan dan weer vierde.
En om het bij de koers te houden: Eddy Merckx in Vlaanderen derde, in Wallonië pas negende...
Godzijdank dateert de verkiezing al uit 2005, toen Boonen nog niet heilig verklaard was.
Wel in de lijst (op respectabele afstand): Schotte, Van Looy en Van Steenbergen.
Geen spoor van Roger De Vlaeminck, dat zal wel steken...
06-07-2017 17:20
Dit bericht is verwijderd
06-07-2017 17:26
@klootje, het zal dan toch tussen die twee gaan normaal gesproken, tenzij er iets gebeurt, wellicht wint Bora de zaak en komt Sagan in de laatste km nog terug in het peloton.
In elk geval voorspel ik dat zodra er iemand beweegt in de sprint het forum hier massaal los zal gaan over de jury.
06-07-2017 17:26
BasBelgie

Dan kun je er zo goed als vanuit gaan dat er geen kopgroep weg komt, omdat er dan tijdens de tussensprints al 60 punten te verdienen zijn.
06-07-2017 17:27
Wat begint de trein van tlj er laat aan
06-07-2017 17:28
Lotto Jumbo veel te ver nog steeds. Gaat weer niks worden.
06-07-2017 17:28
Dit bericht is verwijderd
06-07-2017 17:29
@Rik

Ja, maar beter laat dan nooit.
06-07-2017 17:32
Die Katusha renner moet eruit haalde zijn hand van het stuur.
06-07-2017 17:32
Dit bericht is verwijderd
06-07-2017 17:32
Iemand protesteerde tegen Demare. Ben benieuwd naar de 100 herhalingen en de juryherbeslissingen. Maar Kittel wint rechttoe rechtuit.
06-07-2017 17:37
Kittel maakt ze allemaal af.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.