Tour 2017: Volg hier de negende etappe
zondag 9 juli 2017 om 11:33 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de negende etappe

Na de slopende rit van gisteren door de Jura, trekt het peloton vandaag voor een eerste maal de Alpen in. De wielervolgers zijn eensgezind: de etappe naar Chambéry is een kantelpunt in deze Tour. Vandaag zullen ambities moeten worden bijgesteld, definitief worden opgeborgen in de ijskast of met nog meer vertrouwen worden uitgesproken. 

Met de Col de la Biche, Grand Colombier en Mont du Chat staan er enkele monsterbeklimmingen op het menu. Waar de Col de la Biche en Grand Colombier relatief vroeg in de etappe zullen opduiken, daar ligt de Mont du Chat in volle finale. Na het ronden van de top wacht de coureurs ook nog een gevaarlijke en technische afdaling. Kan iemand leider Chris Froome en zijn ploeg Sky onder druk zetten? Of legt de Britse formatie in deze etappe een deken over deze Tour?

Sporza, de NOS en Eurosport zijn er bij vanaf de start. Sporza en de NOS beginnen om respectievelijk 11:40, Eurosport om 11:45. De aankomst wordt verwacht tussen 16:45 en 17:24. Bespreek hier het verloop van de rit.

Links
Voorbeschouwing etappe 9 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
734 Reacties
1 5 6 7 8 9 30
09-07-2017 13:41
@Di Miauw: Wat doe je hier dan? ga dan lekker marathons kijken.

@Muldrian: Dat is Pantano.
09-07-2017 13:43
Eigenlijk best saai, die bergetappes. Kunnen ze niet gewoon meteen vanuit de start de slotklim op?
09-07-2017 13:43
Ah, Pinot heeft gisteren bewust laten lopen.
09-07-2017 13:43
Roglic oogt tot nu toe sterk en rustig. Zegt niet altijd wat bij hem maar toch. Benoot oogt mij dan weer wat minder fris
09-07-2017 13:44
Ojee 52voor11achter, ik ga mij even ergens diep zitten schamen... dank ;-)
09-07-2017 13:44
@jongens tegen Di Miauw:
je hoeft niet te kijken is niet een sterk argument tegen zijn stelling.
Ik denk juist dat die teams het heel spannend maken. Je kan veel beter met taktiek zo een wedstrijd aangaan. Het is daarnaast moeilijk om iemand te vinden die voor een ander iets doet omdat je je eigen inspanning vaak moet bekopen.
09-07-2017 13:45
Het begint te regenen.
Hopelijk levert het geen nare valpartijen op in de afdaling(en).
09-07-2017 13:45
Spectaculair.het regent...
09-07-2017 13:46
Petje af voor bling bling, maar de mannen van Lotto Soudal stellen toch teleur.
09-07-2017 13:46
@MrKennedy85

'Je hoeft niet te kijken hè.'
[i]edit redactie: let op je taalgebruik[/i]
Zo doen dus alle trouwe kijkers een goede argumentatie af. En ja, ik snap heus wel dat er teveel geld in de sport is gaan zitten om teams af te schaffen, maar echte, echte liefhebbers zouden hun sport niet verkocht hebben.
09-07-2017 13:50
Wat heeft die Roglic fraai Kijkshopgoud om z'n nek hangen! :-P
09-07-2017 13:50
@Di Miauw

Dan heb ik bij deze nog een dooddoener voor je: welcome to the modern world. Geld regeert. Kan het maar beter nemen zoals het is anders blijf je je irriteren. Gelukkig is er nog een koers voor de etappe overwinning.

Zo, 5 dooddoeners in één post. Wist niet dat ik dat in me had.
09-07-2017 13:51
Maar weet iemand wat de tijdslimiet is?

@redactie: zou een goede service zijn als het bij etappes als dit in de tekst van het volgtopic wordt gemeld.
09-07-2017 13:52
Wat een beulswerk van Ten Dam zeg.
09-07-2017 13:53
@Di Miauw,
Laat mij dan een argument geven. Als er geen officiele teams mogen worden gevormd, dan zouden ze allemaal als eenlingen kunnen gaan rijden. Maar veel waarschijnlijker is dat er allerlei verbonden komen met of zonder geld. Je hebt anderen nodig om te winnen. En onofficiele teams/verbonden leveren waarschijnlijk meer ongelijkheid op dan er nu is.
09-07-2017 13:53
Ik vind dat ze de Marathons per fiets op een 5 x langer parcours in teamverband moeten afleggen ! Zoals het nu gaat zijn ze veel te individueel bezig !
09-07-2017 13:54
Hangt af van de gemiddelde snelheid.
7% bij 30 km/h
8% bij 30 - 31 km/h
9% bij 31 - 32 km/h
etc
maximaal 18% bij 40 km/h
09-07-2017 13:54
De afdalingen gaan er steeds natter en gladder bijliggen. Roglic laat op zijn reservefiets alvast skies (ski's? skis?) monteren.
09-07-2017 13:55
Demare al op 18 minuten, dat wordt snel een beslissing maken. Of er vol voor gaan en 4 man kwijt of DNF en de 3 helpers er in houden.
09-07-2017 13:55
Démare op 14 minuten.
09-07-2017 13:56
Dit bericht is verwijderd
09-07-2017 13:56
Haha Roglic lekkere sprint
09-07-2017 13:56
Roglic voor de puntjes.
09-07-2017 13:56
Wtf. Waar haalt Roglic dít nou weer vandaan? Prachtige coureur. Op naar de bergtrui!!
09-07-2017 13:56
@Muldriaen haha goed in beed nu idd
1 5 6 7 8 9 30

Om te reageren moet je ingelogd zijn.