Tour 2017: Volg hier de eerste aankomst bergop op Planche des Belles Filles
woensdag 5 juli 2017 om 13:05 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de eerste aankomst bergop op Planche des Belles Filles

Nadat de regen in de openingstijdrit in Düsseldorf misschien nog voor een vertekend beeld zorgde, moeten de klassementsrenners vandaag met de billen bloot. De slotklim naar de Planche des Belles Filles staat namelijk niemand toe om verstoppertje te spelen. Na vandaag weten we hoe de verhoudingen tussen de toppers liggen. Wie wint?

In de Vogezen wacht de eerste serieuze aankomst bergop. Vanuit Vittel is het parcours relatief gemakkelijk, maar liggen er op de glooiende wegen wel kansen voor vroege vluchters om snel het verschil te maken. De Côte d’Esmoulières (2,3 kilometer aan 8% gemiddelde stijging) geldt als opwarmertje voor de finale. Daar wacht het peloton namelijk La Planche des Belle Filles (eerste categorie) van 5,9 kilometer lang. De weg brengt de renners naar een hoogte van 1035 meter boven zeeniveau. De gemiddelde stijging van 8,5% verraadt niet hoe steil de klim op sommige plekken is. De uitschieter zit pas in de laatste honderden meters, waar een piek van 20% ligt.

De start is vandaag om 13.20. De finish ligt volgens het routeboek tussen 17.04 en 17.28 deze middag. De koers is vanaf 14.10 live te zien op de NOS, Sporza en Eurosport 1. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 5 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
167 Reacties
05-07-2017 16:36
@hoofdisvrij Ja is een nieuwe ontwikkeling. Knechten zetten de klassementsrenners net zoals bij een klim op 200m van de streep af en die gaan dan sprinten. Met een treintje ook. Nog nooit van gehoord?
05-07-2017 16:38
Hahaha Gilbert. Nice.
05-07-2017 16:38
Is het half september nog beetje goed weer daar in de Vogezen?of zoals hier in NL een loterij?
05-07-2017 16:40
@Schipperaar
Daarom doen veel wielrenners een 3-weekse hoogtestage, wel de training maar zonder de heisa van een wedstrijd. Snap alleen niet wat dat te maken heeft met de vraagtekens die ik bij je eerdere opmerkingen plaatste.
05-07-2017 16:41
Roglic mooi voorin
05-07-2017 16:41
Gesink lost? Goed Zo! 3 minuten is nogal weinig.
05-07-2017 16:42
Is dat afdalinkje hetzelfde als in 2012? Daar reed Sky toen al veel concurrenten op een gaatje. Vervolgens in strak tempo omhoog.
05-07-2017 16:44
Gesink gelost. Volgens mij niet hoor, want zitten nog 3 TLJ in het peloton en het is onwaarschijnlijk dat er anderen zitten dan klimmers.
05-07-2017 16:45
Het was Van Emden.
05-07-2017 16:46
Gesink zelfs voorin dacht ik
05-07-2017 16:46
Gesink zit inderdaad nog in het peleton, voorin zelfs
05-07-2017 16:46
Het leek mij ook te klein voor Gesink
05-07-2017 16:48
Gesink voorin. Blunder NOS.
05-07-2017 16:48
Ducrot is er nog niet achter dat Gees gewoon nog voorin meerijdt.
05-07-2017 16:49
Gesink en Bennett zitten gewoon voorin. Stel je voor dat Gesink hier wint, dan kan die gewoon voor het klassement gaan, want dan is de missie al geslaagd.
05-07-2017 16:50
Wie kijkt er dan ook NOS als je ook Sporza kan kijken
05-07-2017 16:51
@net
In drie week deden we 3000 km, soms 8 uur per dag, altijd bijna voluit aan een hartslag tussen 150/160 en was de min hartslag met een kwart gedaald en kon ik al mn spijkerbroeken naar het leger des heils brengen.
Dus hart en spieren vergroten kan goed samen maar niet bij een spaar hartslag van 100, stationair draaien noemden we dat aan boord.
05-07-2017 16:51
Ah ok. Ik zat ondertussen op het forum aan het kijken, zag in mijn ooghoek LTJ rijders en hoorde Gesink roepen. Maar ik denk dat hij nu wel één van beide kanten op moet. Vooruit of achteruit.
05-07-2017 16:52
Aub, andere klassementsmannen; begin eerder eraan, niet weer met zn allen maar achter Sky aan
05-07-2017 16:52
Gesink wint hier natuurlijk niet. stukken 20% is kansloos voor hem. Ik snap de hoop, maar dat is enkel investeren in je eigen teleurstelling.
ik denk dat hij op dit moment aan het knechten is voor vedergewicht Bennett.

Belangrijker is, krijgt Perichon of Voeckler de prijs van de strijdlust?
05-07-2017 16:53
Voorlopig nog geen verschroeiend tempo van Sky. Het valt mee.
05-07-2017 16:54
Roglic is goed hoor
05-07-2017 16:54
@leegloper, volgens mij rijdt Sky behoorlijk door hoor.
05-07-2017 16:55
SKY nog met 17 man in het peloton.
05-07-2017 16:55
Heeft Quintana geen ploegmaats meer? Is ook wel eens anders geweest bij movistar.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.