Tour 2017: Volg hier de achttiende etappe
donderdag 20 juli 2017 om 12:40 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de achttiende etappe

Vandaag staat er één laatste kans voor de concurrentie op het programma om tijd te winnen op klassementsleider Chris Froome met het oog op de tijdrit in Marseille aankomende zaterdag. Wie slaagt er in die missie?

Met de aankomst op de mythische Col d’Izoard en de kleine verschillen in de top van het klassement, krijgen we vandaag ongetwijfeld oorlog. Ook de strijd om het wit en de bolletjestrui is nog niet helemaal beslist. We mogen ons opmaken voor bijna 180 kilometer vuurwerk.

Het startschot klinkt vandaag om 12.55. De aankomst verwacht de organisatie tussen 17.19 en 17.49. De NOS, Sporza en Eurosport 1 zenden de etappe allemaal integraal uit vanaf 12.40. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 18 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
346 Reacties
1 5 6 7 8 9 14
20-07-2017 15:15
Omdat het zo saai is, nog een keertje mijn Izoard update, onder de noemer "Alles gaat gebeuren op de Izoard."
Mogelijke Izoard-headlines:

Izoard: “Froome iszowaar te kloppen!”
Izoard: “Uran iszowaar in de aanval durven gaan”
Izoard: “Met Pauwels iszowaar een nieuwe Belgische ritwinnaar opgestaan”
Izoard: “Roglic iszowaar voor de tweede dag op rij de sterkste!”
Izoard: “GVA iszowaar nog sterker dan in Rio vandaag!”
Izoard: “Landa iszowaar dan toch niet sterker dan zijn kopman!”
Izoard: “Degendt iszowaar eens laat en niet vroeg in de aanval!” (edit: te onwaarschijnlijk is natuurlijk ook niet meer grappig)
Izoard: “Quintana iszowaar uit de doden opgestaan!”
Izoard: “Wanty iszowaar succesvol waar we het het minst verwachtten!”
Izoard: “Mollema iszowaar voor de tweede keer succesvol!”

Opdracht: rangschik deze headlines volgens waarschijnlijkheidsgehalte, en kijk na de rit of je het juist had. Er zijn mooie prijzen te verdienen.
20-07-2017 15:17
Ik snap het gezeur niet. Er is nog geen berg geweest en verschillende belagers van de gele trui hebben helpers vooraan. Een beetje geduld hebben hé mensen, koers van start tot finish kan je enkel verwachten in etappes die niet veel langer dan 100km zijn.
20-07-2017 15:18
Wat ik mij juist afvraag is wat de ASO zelf vindt van de kritiek. Zij krijgen namelijk bijna elk jaar te horen dat de Tour 'saai' is. Hier en daar lees je vervolgens ook dat kijkcijfers dalen, etc. Ze proberen het dan dit jaar met een ander parkoers, maar ook dat blijkt dus grotendeels niet te werken. Ik ben dus echt wel benieuwd hoe de organisatie dit ziet.
20-07-2017 15:19
Sky gaat nu serieus tempo maken
20-07-2017 15:19
Gaat Burghart nu rijden om het klassement van Buchmann te beschermen. Man man.
20-07-2017 15:21
@Joachim
Gisteren was het natuurlijk wel meteen koers vanaf de start. Dat had te maken met de strijd om de groene trui. Wat dat betreft jammer dat Kittel de Tour verlaten heeft. Anders hadden we Sunweb weer vanaf het begin op kop zien sleuren vandaag, wat ook weer gevolgen heeft voor de tactiek van klassementsploegen. Om nog een klein kansje te hebben op de eindzege zal Bardet of Uran moeten gaan vanaf col de Vars, maar daar is Sky nou eenmaal te sterk voor. Met koers vanaf het begin door Sunweb waren er mogelijk al wat knechten van Sky gelost, maar dan is er altijd nog Landa natuurlijk.
20-07-2017 15:21
Haha, we hebben deze tour al vaker helpers vooruit gehad, maar toen gebeurde er niets vanuit Aru, Uran of Bardet gezien, op een enkele schijnbeweging na.
20-07-2017 15:22
@Nederbelg Maar de Izoard iszozwaar.
20-07-2017 15:24
@ peterwint, daarbij wil ik opmerken dat vandaag wel de laatste bergetappe is en dat ik me kan voorstellen dat Aru naar het podium wil, Meintjes de witte trui wil veroveren en Martin gewoon nog meer wil aanvallen.
20-07-2017 15:27
Ik heb volgens mij nog nooit een ploeg zien rijden om een 15de plaats in het klassement te verdedigen. 15de!
Ik was al blij dat de mannen van UAE met 5 vooruit waren ipv een mannetje op kop van het peloton te zetten.
20-07-2017 15:28
Lijkt me overmoedig van Benoot en Pauwels...
20-07-2017 15:29
@vevie
Langs het parcours is het verre van saai, misschien een kleurentelevizie? En verwacht geen spanning vd ASO, is al jaren gelijkspanning.
20-07-2017 15:30
Bora nomineer ik voor de grootste domboploeg van de tour
20-07-2017 15:30
Uran wordt nu toch bijna verplicht aan te vallen, nu talansky en rolland in de kopgroep zitten. Ik blijf hopen.... Froome is vandaag te kloppen. Go Romain, rigoberto en fabio.
20-07-2017 15:30
Het gaat niet om de 15e plaats van Buchman in het klassement maar de 3e plaats in het jongerenklassement.
Benoot staat 4e en had al 8,5 minuut van zijn achterstand afgedaan en had ook nog 3 ploegmaten bij zich
20-07-2017 15:31
Toch een serieuze groep weg en een breuk. Cummings in deel 2, zijn 2 teamgenoten in deel 1 mee op kop lijkt het?
20-07-2017 15:31
Of gewoon beide, kost immers niks extra.
20-07-2017 15:32
Boring Hansgrohe doet ook zijn duit in het zakje. Man man toch
20-07-2017 15:32
Dit is toch niet om de 15e plek te verdedigen, dit is gewoon straftraining omdat ze er niet bij zitten (wat ook een prestatie op zich is, met 54 man in de aanval).
20-07-2017 15:32
@TWyk_,
Aha, vandaar. Is er voor de witte trui ook een podium met 1,2,3 in Parijs?
20-07-2017 15:34
haha bora. rijden voor de 15e plek. zware tijden....
20-07-2017 15:35
@leegloper,
Nee, maar zo ver ik weet maakt het wel uit qua prijzengeld.
20-07-2017 15:35
@vevie,
Misschien kan WF iemand van de organisatie interviewen? Ze zitten nu toch in de Tour.
20-07-2017 15:36
Pauwels kan de Belgen hier de eerste ritwinst geven! Unieke kans!!!!
20-07-2017 15:36
Ik ben fan van Bora
1 5 6 7 8 9 14

Reacties zijn gesloten.