Tour 2017: Volg hier de achtste etappe
zaterdag 8 juli 2017 om 12:10 Volg in Google

Tour 2017: Volg hier de achtste etappe

Na twee vlakke etappes moeten de klassementsrenners vandaag weer aan de bak. In de Jura krijgt het peloton op weg naar het ski-station van Station des Rousses drie cols voorgeschoteld. De grote vraag vandaag is: kunnen de vluchters nu wél vooruit blijven?

Die kans is in ieder geval zeker aanwezig. Er wordt daarom direct vanuit de start (om 12:25) een grote strijd verwacht. Mogelijk gaat hier ook de tussensprint na 45,5 kilometer een rol spelen. Wellicht willen sommige ploegen het eerste uur de koers controleren om hun sprinter aan punten te helpen.

De beslissing gaat vandaag waarschijnlijk vallen op de Côte de la Combe de Laisia-Les Molunes. Tijdens het grootste gedeelte van deze 11,7 kilometer lange slotklim komen de stijgingspercentages niet onder de zes procent. Na de top volgen nog tien kilometers waarin het op en af gaat tot de finish.

Sporza en de NOS zijn vandaag vanaf 14:10 present met live beelden. Eurosport begint al om 12:10. De aankomst wordt tussen vijf uur en half zes verwacht. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing etappe 8 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst WielerFlits
Parcours informatie

Livestream (NOS)

Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
551 Reacties
08-07-2017 15:20
Waarom gaat Gesink nou continue helemaal achterin de groep zitten? Zal hij niet goed zijn vandaag?
08-07-2017 15:21
Als Gesink en Lammertink deze etappe willen winnen, is dit wel het moment om mee te gaan. Op deze klim zullen veel van de groep renners vooruit worden bijgehaald door het peloton. Sky wil niet rustig aan doen. Misschien straks, als er niet te veel renners meer vooruit zijn.
08-07-2017 15:23
Die mannen voorop moeten met z'n allen rijden. Gesink zit er vlak achter en hoeft helemaal niks te doen. Hij is gewoon slim aan het rijden.
08-07-2017 15:24
Mooi. Calmejane zit er weer bij!
08-07-2017 15:25
@thorsen,
Als de beteren na deze klim vooraan zitten en het peloton zo vlak erachter, zou ik nu niet meer wachten. Tot dusver doet Gesink het prima, maar het peloton zit er zo dicht op.
08-07-2017 15:28
Gees heeft het niet makkelijk zo te zien. Maar ja, wie wel.
08-07-2017 15:29
We hebben vandaag al meer gezien in deze rit dan al die sprint etappes bij mekaar. Onze Belgen doen het uitstekend en wij hebben echt een kans op de ritzege met Van Avermaet, Pauwels...en het is een hele mooie kopgroep met een paar serieuze kanjers tussen. De Belgen hebben vandaag heel veel goesting voor de ritzege. Waarom hebben onze noorderburen die goesting niet wat ik heel jammer vindt.
08-07-2017 15:29
Gesink sterk nu.
08-07-2017 15:30
Haha wie gaat turven hoe vaak Herbert 'Gesink!' gaat zeggen?
08-07-2017 15:32
Ik zit te genieten van Gesink.
08-07-2017 15:32
Herbert in alle staten met Gesink in beeld. Maar het gat is klein.
08-07-2017 15:32
Ja TeamNL, dat zegt heel veel.

O kijk eens, Gesink komt er bij. Tsja, nog 50 km. Koers ligt nog helemaal open.
08-07-2017 15:32
HUP! GESINK

Lijkt me wel op zijn plaats,
08-07-2017 15:33
Een aantal van de forumleden hier zijn zo opportunistisch, het is echt grappig ... binnen een minuut is Gesink slap, dom, slim, zwak en sterk :)
Zoals anderen al zeiden: kijk gewoon lekker. Het is tot dusver (en dat voor het eerst deze tour) niet saai!
08-07-2017 15:35
Bora en UAE zullen het gat waarschijnlijk wel dichtrijden
08-07-2017 15:35
Hij doet het gewoon hoor, die Gees. Benieuwd of er hier een aantal het kunnen opbrengen om terug te komen op eerder geroeptoeter. Hup Gees!
08-07-2017 15:36
@largegnolls: idd, althans La Planche des Belles Filles vond ik ook wel aardig. De rest was niet om aan te gluren, helaas.
08-07-2017 15:36
[quote]mhp88 - 8 juli 2017 om 13:44
Ik moet al 1,5 uur naar het toilet, maar wil niet. Wat een etappe zeg, het is gewoon nog niet stilgevallen… TLJ gaat geregeld mee, maar nog geen geluk. Voor vijf uur binnen?[/quote]
Misschien nu even?
08-07-2017 15:37
Pfff waar is dat Sky mee bezig man. Rijden zich helemaal kapot. Laat die gasten gewoon lekker rijden.
08-07-2017 15:37
Froome in het gras. Hopelijk niet gevallen.
08-07-2017 15:37
@leegloper
Was zoiets als de pot verweidt de ketel, post (ten Dadam)van hem was snel gecorrigeerd, was daarop waar ik naar verwees, zand erover.
08-07-2017 15:37
Froome grasmaaien, groep Gees loopt uit!
08-07-2017 15:38
Weet iemand of er een time limit calculator is voor deze Tour?
Zoiets als dit voor de Giro: http://www.velofacts.com/cx-laps/giro-d-italia-2017-time-limit-calculator.html
08-07-2017 15:38
Dit kost zo weer 30 seconde, misschien wel meer. Goed voor de kopgroep! 2 minuten voorsprong op die berg zou voor een klimmer als Gesink toch voldoende moeten zijn.
08-07-2017 15:39
Eindelijk een volgtopic wat een volgtopic is!

Om te reageren moet je ingelogd zijn.