Tour 2016: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 20 juli 2016 om 12:00 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zeventiende etappe

Het is vandaag een belangrijke dag voor de klassementsmannen in de Tour de France. De etappe van vandaag eindigt namelijk op een berg van buitencategorie. Dat belooft spektakel!

De slotklim richting Finhaut-Emosson is 10,4 kilometer lang aan 8,4 procent en leidt de renners naar 1960 meter boven zeeniveau. De laatste twee kilometer zijn het zwaarst. Dan komt het stijgingspercentage niet onder de tien procent. Het is voor het eerst dat de Tour de France dit stukje Zwitserland passeert, maar de finale is zeker geen onbekende voor de organisatie. De beklimming moest in 2014 namelijk ook overwonnen worden in het Critérium du Dauhpiné en toen zegevierde Lieuwe Westra. Krijgen we vandaag opnieuw Nederlands succes?

Dat kunnen we vanaf 12:15 gaan meemaken. Eerst met livetickers, en vanaf 14:10 is de wedstrijd ook op televisie te volgen via de NOS, Sporza en Eurosport. De aankomst wordt verwacht tussen 17:05 en 17:41. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 17

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

GPS-data (Bekijk wie waar zit)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
440 Reacties
20-07-2016 12:40
al twee ontsnappingspogingen van TLJ. goed bezig!
20-07-2016 12:40
Four riders try to go clear, including one from Lotto-Jumbo.

Zo, de azijnzeikers kunnen weer rustig gaan slapen.
20-07-2016 12:41
weer alles samen
20-07-2016 12:41
@52voor11achter die zullen wel weer wakker worden zodra die moet lossen...
20-07-2016 12:42
Alles weer bij elkaar.
20-07-2016 12:45
Eentje van TLJ is goed! Dan kunnen we in ieder geval nog hopen.
Al verwacht ik er niets van, afgezien van Bennett komt geen van de TLJers bij de eerste 60 een col over.
Hoe lang is het geleden dat TLJ/Rabo/Belkin een zo belabberde Tour reed als dit jaar?
Ik kan me een jaar herinneren dat de beste Nederlandse prestatie in de hele Tour een 9e plaats was, zo slecht is het in ieder geval niet.
20-07-2016 12:45
Navardauskas probeert in de ontsnapping te zitten. Je zou toch bijna medelijden krijgen met Cannondale.
20-07-2016 12:47
Hoeraaaa....TLJ in een ontsnapping! Stop de persen !
20-07-2016 12:48
@Ivan
Heb zeker medelijden. Op papier vind ik ze niet slecht, maar ze rijden zelden goed in de Tour. Ze staan zelfs onder TLJ in het geldklassement!
20-07-2016 12:49
@5211: vanwege een paar mislukte aanvallen? hahahahahaha. Nee, inderdaad: mooi om te lezen, hopelijk zit TLJ en de NL-ers goed mee in de vlucht zo. Het gaat er hard aan toe, helaas weer geen live-beelden van het 1e uur.
20-07-2016 12:49
TLJ helemaal niet in de ontsnapping, want Astana controleert de boel.
20-07-2016 12:49
Alles weer samen. Tempo in het peloton zal wel hoog liggen dat er niemand weet weg te komen.
20-07-2016 12:49
Dit bericht is verwijderd
20-07-2016 12:49
Ik heb met een paar vrienden de gouden regel bij scorito: Neem nooit een cannondale. Je komt altijd bedrogen uit. Rijden zelden een goede grote ronde.
20-07-2016 12:51
Ah jammer. Ik had graag wat TLJ gezien; als we ze niet zien de laatste kilometers, dan graag ver ervoor in een ontsnapping.
20-07-2016 12:51
@sooike
zwijg gewoon

en kom eens met die quotes aub. er zijn meerdere mensen die er om gevraagd hebben. heb je zeker niet gelezen?
20-07-2016 12:51
@assen: kijk eens naar het jaar waar Ruijgh zijn bekendheid aan dankt.

Ik vind trouwens niet dat TLJ echt slecht rijdt. Het wegvallen van de eerste kopman kunnen de kleinere teams vaak slecht opvangen. Als dan de tweede man ook nog valt... Ze doen mee in de sprints en hebben met Bennett en Vanmarcke toch ook al wel mee in ontsnappingen gezeten.
20-07-2016 12:54
@ Blaudzun
Mijn gouden regel: neem nooit Nederlanders.
Als Nederlanders het goed doen, dan ben ik blij ook al scoor ik niet uitmuntend in een poule. Doen Nederlanders het slecht ben ik blij als ik het goed doe in een poule. ;-)
20-07-2016 12:55
Beste mooi daar...

https://twitter.com/tweetingashley/status/755716720342495232
20-07-2016 12:55
Tony martin weer mee. Man, je zou zeggen dat z'n benen wel wat voelen na gisteren..
20-07-2016 12:55
Tony mag niet mee in de ontsnapping. Lang gesprek gehad met de ploegleiding tijdens de rustdag of verwachten ze een goeie dag van Dan Martin?
20-07-2016 12:56
@mus van de maasstad

Diegenen met een afwijkende mening moet het zwijgen worden opgelegd vind je? Griezelige opmerking in deze woelige tijden.
20-07-2016 12:56
@Hakkie2
Je hebt gelijk! Ze rijden naar vermogen, al was BJL beter in vorm in de Vuelta vorig jaar. Kelderman had pech.
20-07-2016 12:56
@assen: Dan heb ik het goed gedaan om een Nederlander van Cannondale te selecteren
20-07-2016 13:00
@sooike

Waarom reageer je niet op die andere vraag van mus?
Je weet wel over die quote die je zelf verzonnen hebt of pas tdat niet in je straatje?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.