Tour 2016: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 20 juli 2016 om 12:00 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zeventiende etappe

Het is vandaag een belangrijke dag voor de klassementsmannen in de Tour de France. De etappe van vandaag eindigt namelijk op een berg van buitencategorie. Dat belooft spektakel!

De slotklim richting Finhaut-Emosson is 10,4 kilometer lang aan 8,4 procent en leidt de renners naar 1960 meter boven zeeniveau. De laatste twee kilometer zijn het zwaarst. Dan komt het stijgingspercentage niet onder de tien procent. Het is voor het eerst dat de Tour de France dit stukje Zwitserland passeert, maar de finale is zeker geen onbekende voor de organisatie. De beklimming moest in 2014 namelijk ook overwonnen worden in het Critérium du Dauhpiné en toen zegevierde Lieuwe Westra. Krijgen we vandaag opnieuw Nederlands succes?

Dat kunnen we vanaf 12:15 gaan meemaken. Eerst met livetickers, en vanaf 14:10 is de wedstrijd ook op televisie te volgen via de NOS, Sporza en Eurosport. De aankomst wordt verwacht tussen 17:05 en 17:41. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 17

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

GPS-data (Bekijk wie waar zit)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
440 Reacties
20-07-2016 16:23
Zit Astana nu in overtal op Sky?
20-07-2016 16:23
Mollema heeft het zwaarder? Zit nog gewoon een beetje om zich heen te kijken, hoor. Niets aan de hand.
20-07-2016 16:23
Gaat Astana harder dan gewild door Sky? Gat met voorin blijft hetzelfde
20-07-2016 16:24
Zakt Mollema er wat doorheen?
20-07-2016 16:24
Teamuitje van Astana met speciaal restaurantbezoek moet ik ook eens proberen als ik wat harder de Posbank op wil trappen.
20-07-2016 16:25
Nibali die knecht, ik vind het gaaf
20-07-2016 16:25
En Sky komt en gaat voorin dus ze hebben het helemaal voor elkaar, weer met drie achter drie. Bij een sprintetappe met nog even te gaan zou ik zeggen dat Froome goed zit.
20-07-2016 16:25
@hoofdisvrij
Dat is Zubeldia
20-07-2016 16:26
Nee is Stetina, misschien komt hij weer terug? Met nog meer eten en drinken voor Bauke!
20-07-2016 16:27
Mollema prima hulp vandaag.
20-07-2016 16:28
Die Zubeldia komt weer terug dus? Ouwe knar, respect! Zometeen sluiten Rast en Schleck ook nog aan?
20-07-2016 16:28
Froomey hangt weer op z'n buis. Wat is man toch zenuwachtig
20-07-2016 16:29
Dat Zakarin nog mee mag doen. Dacht dat al die Russen geweerd werden. O nee, ik werd wakker...
20-07-2016 16:30
Wat zit bauke ver
20-07-2016 16:32
Zakarin gaat er vandoor!
Pantano gaat er achteraan, Majka moet passen.
20-07-2016 16:32
Zakarin valt aan, pantano er acteraan (en erbij), Majka kan niet volgen.
20-07-2016 16:33
Zak geld van Zak er in.
20-07-2016 16:33
nogmaals aanval van Zak, Pantano lijkt nu wel te passen.
20-07-2016 16:33
@Puffin: Ik denk niet dat Majka aan het passen is. Hij pakt zijn eigen tempo en haalt verderop in ieder geval Pantano nog wel in. Zakarin is een ander verhaal
20-07-2016 16:33
Is Zubeldia die lost. De Cauwer eerder: Lossen is ook koers.
20-07-2016 16:35
Zakarin zegt Zak er in ik ben weg.
20-07-2016 16:35
Geloofwaardigheid van de sport -390
20-07-2016 16:36
Zakarin de etappe gekocht? heeft zeker net het geld van Valverde ontvangen uit de giro.
20-07-2016 16:36
Ik weet het niet hoor met Bauke vandaag....
20-07-2016 16:36
Is dit de rekening die Astana nog open had staan bij Movistar van de Giro? Een rit winnen ze er niet mee. Voor Aru zo veel werk?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.