Tour 2016: Volg hier de zesde etappe
donderdag 7 juli 2016 om 12:31 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de zesde etappe

Na de pittige heuveletappe van gisteren kan het peloton zich langzaam op gaan maken voor het zware drieluik in de Pyreneeën. Voordat het zover is, krijgen we vandaag eerst nog een grotendeels vlakke rit. De in totaal drie colletjes (van derde en vierde categorie), waarvan de laatste op ruim veertig kilometer van de finish ligt, zouden voor de sprinters geen problemen op mogen leveren.

Nu het geel om de schouders hangt van Greg van Avermaet, krijgt BMC de schone taak om het peloton te controleren. In het tweede deel van de etappe zullen de sprintersploegen zich ongetwijfeld van voren laten zien.

Opvallend is dat we na vijf dagen koers nog altijd geen enkele uitvaller hebben. Alle 198 renners stappen dus om 12.50 uur in Arpajon-sur-Cère op de fiets, om koers te zetten naar het veel zuidelijker gelegen Montauban. Daar wordt tussen 17.10 en 17.35 de finish verwacht. Bij de NOS, Sporza en Eurosport is de rit vanaf 14.10 uur live te volgen. Bespreek hier het verloop van de etappe op WielerFlits.

TDF16_PROFILS-ETAPE_06

Links:
Voorbeschouwing etappe 6 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 6

Livestream NOS (vanaf 14.10)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
160 Reacties
07-07-2016 16:42
Mollemawintdetour, is toch niet normaal!
07-07-2016 16:43
Ik snap niet waarom een Orica, Tinkoff en Katusha hier niet gewoon volle bak op kop rijden om Kittel, Cavendish en Greipel eraf te rijden. Met Matthews, Kristoff en Sagan hebben de ploegen dan zo'n 90% meer kans op de etappewinst.
07-07-2016 16:44
Wat? Voeckler op kop.
07-07-2016 16:45
@Schollekop
Klopt helemaal. Hier ging het denk ik meer over wat sport is vanuit ons point of view.
07-07-2016 16:45
Zit nou zelfs Bennett er nog aan? Dan zou hij zomaar eens kunnen gaan mee sprinten vandaag!
07-07-2016 16:46
Majka had zich moeten laten terugzakken toen duidelijk was dat etappewinst er voor hem niet meer in zat. Hij zou contador nog kunnen ondersteunen in de laatste kilometer. Kreuziger is gewoon schaduwkopman en moet zeker niet wachten, maar zorgen dat hij geen tijd verliest. Contador zal deze tour niet meer winnen, Kreuziger is goed in vorm en wellicht net zo sterk als in 2013, toen hij sterker was dan zijn kopman Bertje, waar hij toen wel op wachtte (en nog 5e werd in ak). Nu gaat hij terecht voor eigen suc6.
07-07-2016 16:47
@TypischTenDam De hele eerste week zijn ze al zo min mogelijk krachten aan het verspelen. Ik had niet verwacht dat ze dan nu ineens zouden doortrekken hoor, hoe leuk dat ook zou zijn.
07-07-2016 16:56
@RaketVuist
Een voetbalwedstrijd was ook een van de directe aanleidingen tot de Balkanoorlog.
07-07-2016 16:58
Iedereen nog wakker? zzzzzz
07-07-2016 17:02
Direct toch het mooiste shirt van het Peloton.
07-07-2016 17:07
Vanwaar nu al zo hard op kop
07-07-2016 17:09
Waarom doet Direct Energie dit?
07-07-2016 17:15
@jerteg: voor Bryan Coquard misschien?
07-07-2016 17:20
Hopelijk lukt alles eens bij Lotto-Soudal vandaag. Zou mooi zijn, want buiten De Gendt en Gallopin hebben ze niet echt veel andere kandidaat-rinwinnaars.
07-07-2016 17:22
Voor de humor
07-07-2016 17:23
Etixxx speelt het slim. Waar Direct Energie al wat mensen oprookt zit Etixx lekker in het midden te wachten totdat de klassementsmannen naar achteren verdwijnen.
07-07-2016 17:24
Ik snap nooit waarom ze de sprinter in die aanloop altijd helemaal achterin de trein plaatsen. Dan komt ie toch juist in het gedrang? Zet hem in derde positie, dan zit hij iig voorin. Zoek vervolgens een leuk wiel en ga lekker sprinten!
07-07-2016 17:26
@raketvuist
Tja, dan kom je mannetjes te kort en moet je uiteindelijk toch anderen gaan volgen.. :p
07-07-2016 17:28
@raket vuist dat ben ik helemaal met je eens. De kans dat je als laatste het wiel van de aantrekker kwijtraakt is ook groter dus dat snap ik ook niet helemaal.
07-07-2016 17:29
Groenewegen zit goed.
07-07-2016 17:30
@Tokstar
Dan gebruik je toch inderdaad de renners van andere ploegen? Er zijn 10 ploegen die een treintje willen maken. IN plaats van zelf ook een te maken, zouden ze misschien beter bij de trein van een ander aan kunnen pikken. Tuurlijk is het moeilijker dan het klinkt, maar ik vind dit zoveel gedoe voor niets.
07-07-2016 17:30
Lotto Jumbo wel steeds erg vroeg op kop met slechts 3 man
07-07-2016 17:32
Treintje van tlj zit goed, alleen wat weinig wagonnetjes
07-07-2016 17:33
Sagan doet het slim. Is niet afhankelijk van een trein, maar kan lekker vrij van wiel naar wiel bewegen. Als je dat goed doet, is het juist beter om geen trein te hebben lijkt me. Ik zou het heel vervelend vinden als ik steeds maar het wiel van mijn lead out moest vinden, terwijl ik ook gewoon in een ander wiel zou kunnen gaan zitten.
07-07-2016 17:33
@raketvuist
ja, en dan word je uiteindelijk ook weg gekwakt door andere treinen..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.