Tour 2016: Volg hier de vijftiende etappe
zondag 17 juli 2016 om 12:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de vijftiende etappe

Na een enigszins saaie sprintersrit met Mark Cavendish als winnaar moeten de klassementsrenners vandaag weer aan de bak. Op het menu staat een verraderlijke etappe naar het daldorp Culoz, dwars door het middengebergte van de Jura.

De coureurs krijgen daar een opeenvolging van korte, maar vaak steile, klimmetjes voor de kiezen. Een dubbele bestijging van de prachtige Grand Colombier, bekend door zijn vele haarspeldbochten, vormt het klapstuk. Een vergelijkbare etappe leverde in 2012 een waar spektakelstuk op, met de toen piepjonge Thibaut Pinot als winnaar. Krijgen we opnieuw een spectaculaire etappe?

De wedstrijd is in ieder geval van start tot finish te bekijken via de NOS (13:05). Sporza (13:35) en Eurosport (15:05) komen later met livebeelden. De aankomst wordt tussen 17:18 en 17:51 verwacht. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 15

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS (vanaf 14.10)

GPS-data (Bekijk wie waar zit)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
348 Reacties
1 3 4 5 6 7 14
17-07-2016 13:51
@VBN
Nibali heeft bij mij heel veel sympathie verloren. Kan het niet uit zijn mond krijgen dat Kruijswijk de giro had kunnen winnen. Tenzij je hem er heel expliciet naar vraagt doet hij bijna alsof Kruijswijk niet meedeed. Had hem gesierd als hij Kruijswijk tenminste had erkent.
Moet hij zelf weten, maar ik gun hem weinig meer.
17-07-2016 13:52
Het zegt genoeg dat Sagan nog in de groep zit en Kelderman niet
17-07-2016 13:53
Wilco moet veel te vroeg lossen. Als er iets fysiek aan de hand is, stap dan af en bereid je voor op de Vuelta. Als er fysiek niks aan de hand is maar hij kan geen knop omzetten, dan morgen een laatste kans en anders hetzelfde recept. Dit schiet niet op, het is slecht voor zijn eigen reputatie voor de reputatie van ploeg en sponsor.
17-07-2016 13:53
Ik weet dat Sagan goed kan dalen maar hoe komt hij zo snel terug? Hij reed een paar groepen voor greipel en nu zitten er ongeveer 70 man maar Sagan al wel?
17-07-2016 13:53
Nu mag iedereen terugkomen van Sky.
17-07-2016 13:54
En Sky gooit het weer stil in het peloton, pffff saai, wel leuk om de klassementsmannen eens te zien om de ritwinst, maar voorlopig nog niet!!
17-07-2016 13:54
Dumoulin en Slagter ook mee zo te zien.
17-07-2016 13:55
Dumoulin erbij zegt de tracker
17-07-2016 13:55
Kelderman in eigen tempo omhoog gereden, slim ;).
17-07-2016 13:55
Heeft niemand door dat Dumoulin erbij zit?
17-07-2016 13:56
mooi gevecht om in de vlucht te zitten. jammer dat we dit niet vaker kunnen zien.
17-07-2016 13:56
@peterwint
Als andere ploegen het niet willen (Movistar bijv.), dan gaan ze zelf toch rijden?
17-07-2016 13:56
Clement, niet zo veel werk doen. Laat Lampre en Cannondale maar werken, die zitten met drie.
17-07-2016 13:58
Of is het Preidler?

Kelderman moet alleen afstappen als het lichamelijk niet zou gaan, anders niet zeiken en doorgaan. Opkrabbelen of falen; het maakt je allebei een grotere jongen.
17-07-2016 13:58
Van Baarle. Ongelooflijk. Wat een coureur is dat dan.
17-07-2016 13:58
Laten we ophouden over Kelderman en kijken naar de Nederlanders die wel voorin zitten, zijn er namelijk best wat. Dumoulin, Slagter, van Baarle en Clement.
17-07-2016 13:59
Ik zag tom
17-07-2016 13:59
Reichenbach ook mee, staat 17e op slechts 11.41 min. van Froome. Zou best eens de top 10 in kunnen komen vandaag.
17-07-2016 13:59
Dumoulin zit mee. Clement werkt veel te veel.
17-07-2016 13:59
Dumoulin kan nu ook met Majka de strijd aan gaan om de bergtrui nu de Gendt er niet bij zit.
17-07-2016 14:00
De regie houdt het spannend. De enige van de kopgroep die ze niet in beeld brachten, was de Giant.
17-07-2016 14:01
Dat van Baarle daar zit is wel indrukwekkend.
17-07-2016 14:01
Wat een kopgroep
17-07-2016 14:01
@krypton, dat is voor mij ook onbegrijpelijk, dat andere ploegen met ambities niet willen rijden.
17-07-2016 14:02
Clement moet echt leren doseren in zo'n ontsnapping. Hij doet beurten of hij een finale aan het rijden is.

Clement, van Baarle, Slagter en Dumoulin van de partij. Bennet voor TLJ.

Voeckler natuurlijk ook van de partij.
1 3 4 5 6 7 14

Om te reageren moet je ingelogd zijn.