Tour 2016: Volg hier de twintigste etappe
zaterdag 23 juli 2016 om 12:45 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de twintigste etappe

Een laatste, korte bergrit door de Alpen. Dat is wat het peloton nog staat te wachten voor hun glorietocht over de Champs-Élysées. Chris Froome staat stevig in het geel, maar kwam gisteren ten val. Voor de concurrentie een teken om nog eens alles uit de kast te halen?

Met onder meer de Col de la Colombière, de Col de la Ramaz en de Col de Joux Plane staan de renners vandaag nog twee bergen van de eerste categorie en eentje van hors categorie te wachten. In deze rit van slechts 146,5 kilometer van Megève naar Morzine is het voor de sprinters een laatste krachtsinspanning om de tijdslimiet te halen, terwijl het klassement na vandaag in een definitieve plooi valt. Wie grijpt deze etappe aan om nog eens flink aan de boom te schudden?

Het startschot klinkt vandaag om 13.00, terwijl men de finish verwacht tussen 16.49 en 17.17. De NOS is er vanaf 12.50 live bij, Eurosport (13.30) en Sporza (13.35) volgen iets later. Bespreek het verloop van de etappe op WielerFlits.

TDF16_PROFILS-ETAPE_20

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 20

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

GPS-data (Bekijk wie waar zit)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
364 Reacties
23-07-2016 14:27
Oliespoor op de weg gister, van auto's of zou er een spelbreker zijn?
23-07-2016 14:30
Kiserlovski eerder voor Majka,
Sagan nu voor Kreuziger
23-07-2016 14:31
Is Barguil al aangesloten bij de kopgroep?
23-07-2016 14:31
Kelderman en Bennett in de derde groep?
23-07-2016 14:33
Sky daalt als een stel oude wijven, Froome is weer de Froome van een paar jaar geleden. Zit weer raahr op de fiets.
23-07-2016 14:33
Sagan, Kreuziger, Nibali, Costa en Pantano + 3 zijn wat vooruit gaat rijden. Rolland o.a. moet wat ruimte laten in een groepje. Tussen die twee groepjes zit nog een groep met Kelderman en Bennett.
23-07-2016 14:34
Kelderman zat vlak achter groepje Sagan alleen. Nu trekt Sagan door achter de motor en moet hij snel hulp krijgen van Bennett en Cannondale.

Edit:
Slechte regie. De tussengroep heeft niet eens een motor..
23-07-2016 14:35
Tweede
23-07-2016 14:39
wacht.. Kelderman zat mee in de kopgroep maar is nu gelost door de versnelling van Sagan?
23-07-2016 14:42
Sagan beste daler van het peloton met de een na laatste beste daler in het wiel, Nibali.
23-07-2016 14:43
zwiggel: omdat er een gat gevallen is tijdens de afdaling
23-07-2016 14:45
Opvallend dat alle goede dalers voorin zitten.
23-07-2016 14:45
Ohohohoh Kelderman. Wat een drama Tour
23-07-2016 14:47
Kreuziger virtueel 2e. Wanneer gaat AG2R/Movistar rijden?
23-07-2016 14:50
Nederlanders laten zich nu ook lossen in de afdeling, wat een afgang
23-07-2016 14:51
Sky geeft de kopgroep weer ruimte, er moet iemand anders gaan rijden, anders zijn ze gevlogen.
23-07-2016 14:54
Weer een drama etappe voor Nederland en België
23-07-2016 14:55
Dit is wel echt bedroevend slecht van al die geloste renners in de achtervolgende groep. En Astana die gaat rijden voor een 6e plek...
23-07-2016 14:55
@flyellus, het is denk ik het understatement van de eeuw om te stellen dat de Nederlanders geen helden zijn in de afdaling... ;-)
23-07-2016 14:55
Kopgroep gaat het niet halen. Want Kreiziger

Edit: achtervolgende groep gelooft er niet meer in. Kom op zeg
23-07-2016 14:57
Heb even kwartiertje in de zon gezeten. Kom ik terug voor tv zie ik opeens geen Nederlanders meer voorin. Wat is dit toch weer? Ongelooflijk.
23-07-2016 14:57
Zit ik in de auto en hoor ik dat Kelderman in de kopgroep zit. Kom ik thuis is Kelderman alweer gelost. Ooit gaat het talent er nog uitkomen bij die jongen maar dan moet hij erg snel vertrekken bij TLJ.

Overigens rijdt Cannondale ook een waardeloze Tour.
23-07-2016 14:58
Drama, afgang ... Niet zo zeuren en geniet gewoon van de koers. De beste renners zitten vooraan. Zo simpel is het.

En uiteraard is het alleen de schuld van Kelderman dat 22 renners lossen. Lekker selectief zeiken weer.
23-07-2016 14:58
Kelderman, waar ben je mee bezig?!
23-07-2016 14:59
Ze laten zich niet lossen, ze remmen teveel. Sagan kan het wel eens gaan halen als ie de joux plane verteert.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.