Tour 2016: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 22 juli 2016 om 12:55 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de negentiende etappe

De Tour de France trekt vandaag in deze negentiende etappe naar de Mont Blanc. De renners moeten in een relatief korte etappe van 146 kilometer vier grote cols bedwingen.

De rit van vandaag nodigt uit te kijken, met name het einde is interessant. Het begin van de slotklim naar Saint-Gervais Mont Blanc is zwaar. De eerste kilometer gaat zelfs aan 12,9 procent omhoog. Voor renners die alles-of-niets willen spelen is dit een ideale plaats om aan te vallen. Ook daarna blijft het lastig, met over de gehele berg een gemiddelde stijging van acht procent. Om duimen en vingers bij af te likken!

De rit is vanaf 13:10 uur van start tot finish live te volgen op televisie via de NOS, Sporza en Eurosport. De aankomst wordt verwacht tussen 17:09 en 17:39. Bespreek hier het verloop van de koers.

TDF16_PROFILS-ETAPE_19

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 19

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS (vanaf 14.10 uur)

GPS-data (Bekijk wie waar zit)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
586 Reacties
22-07-2016 15:48
Kelderman volgens mij ook gelost @Wilcosday
22-07-2016 15:49
' Severe wrist trauma' aldus een dokter in koers (via twitter Thijs Zonneveld)
F#$%^!!!
22-07-2016 15:49
https://twitter.com/inrng/status/756485023419731968
22-07-2016 15:50
Je wilt ook altijd een gouden medaille @oscarito1908.. Cancellara heeft dat goed in de gaten..
22-07-2016 15:50
Olympische droom volgens Franse televisie voorbij
22-07-2016 15:50
nu Mollema nog die duikelt in het klassement en het is een gitzwarte dag voor het Nederlandse wielrennen.
22-07-2016 15:51
Zijn geneeskunde achtergrond kennende zal ie exact weten wat er aan de hand is.
22-07-2016 15:51
Wegrit is streep doorheen, maar kun je met een gebroken pols nog een tijdrit rijden? Ervaringsdeskundigen op WF?
22-07-2016 15:51
@Lowland
Als Nederlands beste wielrenner uitvalt in de belangrijkste wedstrijd van het jaar 2 weken voordat hij de topfavoriet is op de Olympische Spelen, is dat toch niet zo vreemd.
22-07-2016 15:52
Knijpt ineens iemand in de remmen voor hem...
22-07-2016 15:53
Relaxed dagje zo voor Poels en de andere mannen van Sky.
22-07-2016 15:53
Heel sterk van Astana
22-07-2016 15:53
@PrimaFacie
Natuurlijk niet. Optrekken is dat onmogelijk.
22-07-2016 15:55
Polsblessures zijn doorgaans niet zo pijnlijk en genezen snel. Zou zomaar net op tijd kunnen zijn
22-07-2016 15:55
@sven241
Gesink heeft een paar jaar geleden de Tour uitgereden met een gebroken pols/elleboog? Blessure opgelopen in de Tour. Kleine breukjes herstellen snel. Hopen hopen hopen
22-07-2016 15:56
@ Primafacie. Een tt rijde met ook opgesteld worden in de wegwedstrijd. Direct afstappen zou zonde van die plaats zijn lijkt me. En met zo'n pols zal ie niet 100% zijn en dat is toch nodig voor goud.
Vraag: Wie is eerste reserve voor de OS. Gesink ? zonder koersritme ? Misschien toch maar Clement oproepen ?
22-07-2016 15:57
Daar gaat Rio denk ik voor Dumoulin. Je stapt niet zomaar af als wielrenner. Wat een pech. Wat een bittere teleurstelling.
22-07-2016 15:57
Bennett echt wel goed. Heeft echt een sprong in niveau gemaakt deze Tour.
22-07-2016 15:57
@ PF: hij reed toen toch alleen de etappe uit? Was zijn eerste tour.
22-07-2016 15:58
Kelderman naar de os. Hebben we hier weer wat om over te klagen.
22-07-2016 15:59
@bertvd
Klopt, maar ook in de Tour van 2010. Was zijn ellepijp. Was zijn beste Tour ooit...
http://nos.nl/artikel/169870-gesink-scheurtje-in-de-ellepijp.html
22-07-2016 15:59
Dumoulin heeft zelf de indruk dat zijn pols gebroken is. En Tom is realistisch. Dag Rio.
22-07-2016 16:00
@ Bertvd, zowel in 2009 als in 2010 kwam hij in het begin van de Tour ten val. In 2009 liep hij een polsbreuk op en was hij gezien, in 2010 brak hij zijn ellepijp en wist hij de Tour wel uit te rijden.
22-07-2016 16:00
Is kelderman na dit seizoen nog onder contract? Zo niet duidelijk dat we voor seppie moeten kiezen. Hem een contract als superknecht geven als die wil en anders houdoe en bedankt. Want stagneert, misschien ook veel beter voor hem zelf. Komt behoorlijk wat budget vrij in dat geval Clement sws halen en nog 2 man
22-07-2016 16:01
Dat prematuur gespeculeer hier ook. Wacht nou gewoon het nieuws af of het erg of niet is. En zo ja of hij vervangen moet worden ofniet

Om te reageren moet je ingelogd zijn.