Tour 2016: Volg hier de negende etappe
zondag 10 juli 2016 om 11:40 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de negende etappe

Vandaag staat de laatste, en tevens lastigste, etappe door de Pyreneeën op het programma in de Tour de France. De renners krijgen vijf pittige beklimmingen voor de kiezen. Spektakel lijkt verzekerd dus.

De slotklim van de dag is de imposante Arcalis (10,1 kilometer aan 7,2%). De weg naar de top brengt de renners naar een hoogte van 2240 meter. Wie hier wil meedoen voor de winst, moet geen angst hebben voor de ijle lucht. Op de top zijn veel punten voor de bergtrui te verdienen, aangezien het gaat om een klim van buitencategorie.

Goed nieuws voor de liefhebbers: je kunt het spektakel direct vanaf de start meemaken. De NOS, Sporza en Eurosport zenden de volledige etappe uit. De koers begint om 11:55 en eindigt naar verwachting tussen 17:19 en 18:05.

Links
Voorbeschouwing etappe 9 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 9

Livestream NOS (vanaf 11.50)

Liveticker (organisatie)
Liveticker (Sporza)

Live Tracker (Kijk welke renner waar rijdt)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
617 Reacties
10-07-2016 16:16
Barguil dit keer nog ploeggenoten bij zich, maar heeft het zwaar genoeg.
10-07-2016 16:16
Oei, Barguil alweer. Dit is niet dezelfde als vorig jaar.

Edit: sluit weer aan.
10-07-2016 16:17
Denk dat Barguil het een beetje warrem heeft
10-07-2016 16:17
ai Tom. Kom op.
10-07-2016 16:17
Dumoulin aan de rekker
10-07-2016 16:17
Mollema zit er goed bij, Dumoulin vooraan op het rekkertje.
10-07-2016 16:17
Warren moet misschien wat harder trainen i.p.v. uren achter zijn hengel te lummelen. Bardet is terecht de beste Fransman, en dat komt door zijn toewijding, want het grootste Franse talent is hij waarschijnlijk niet.
10-07-2016 16:18
prachtige klim trouwens. Je voelt het lijden, hier is niks saai aan.
10-07-2016 16:18
Mollema ziet er goed uit.
10-07-2016 16:18
Zo Mollema gaat heel lekker mee.
10-07-2016 16:19
Oppassen voor wilco voor illegale franse ratelslangen op Spaans grondgebied, voor ie t weet zit zn rem los, forza barquil.
10-07-2016 16:19
Mooie klim hoor! Stelt me niet teleur.
10-07-2016 16:19
Kelderman in het laatste deel van het peloton.
10-07-2016 16:19
Nu krijgt Kelderman het ook lastig.
10-07-2016 16:19
Mollema nu voor de tweede keer een supporter terecht zien wijzen. De eerste keer met een supporter die de renners nat spoot en nu een met een vlag die te dicht bij de renners kwam. Als je je daar mee bezig kan houden, dan ben je fit genoeg
10-07-2016 16:20
Je moet Giant één ding nageven... De knechten zitten nu wel bij de kopman ;-)

Het heeft voor Barguil ook totaal geen zin om aan te klampen met de klim die nog gaat komen.
10-07-2016 16:20
Dit vind Poels wel leuk volgens mij.
10-07-2016 16:20
Tom er gewoon weer bij
10-07-2016 16:20
Nibali er ook goed bij.
10-07-2016 16:21
bennet in de aanval
10-07-2016 16:21
Waarom valt Bennett aan? Niet echt de slimste actie imo
10-07-2016 16:22
Bennet lost 'onze' Tom
10-07-2016 16:22
Bennet voelt zich goed
10-07-2016 16:22
[quote]
TeamNL - 10 juli 2016 om 16:02
@Allemaal
We bekijken de sport allemaal door een andere bril maar we zijn m.i. (Hopelijk) allemaal liefhebber.

Daarnaast vind ik (mening) dat het koersen zoals deze week de wielersport geen goed doet. Het is zeer belangrijk dat er iets gaat veranderen in de wielersport anders zullen sponsors blijven afhaken en de sport heeft stabiliteit nodig.
[/quote]
>>>
Daar gaat het nou juist om.. dat vind ik het kwalijke als mensen het hier af doen als 'zeiken of geklaag'.

Ik had laatst een gesprek met een vriend van me die alleen van voetbal houdt en wielrennen maar 'een saai sport' vind. Ik heb hem voorgesteld om een keer een mooie bergetappe te kijken en hem dan uit te leggen wat er allemaal speelt, dan zou hij het gaan begrijpen en mooi vinden.. Nou, als ik vandaag had laten zien was hij definitief afgehaakt ;)

Tuurlijk kunnen echte liefhebbers een etappe als vandaag prima wegkijken en nog steeds allemaal interessant e/ mooie dingen. Maar voor de toekomst van de wielersport is het dodelijk. (sponsors, nieuwe aanwas, uitbreidingen andere landen etc).
10-07-2016 16:22
@jerteg
Gebeurd er niks, is het ook niet goed..

Om te reageren moet je ingelogd zijn.