Tour 2016: Volg hier de klimtijdrit naar Megève
donderdag 21 juli 2016 om 10:51 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de klimtijdrit naar Megève

De renners in de Tour moeten vandaag een tweede en laatste tijdritexamen afleggen. Na de door Tom Dumoulin gewonnen heuvelachtige chronorace van vorige week, moet er deze keer echt stevig geklommen worden. De Col de Domancy en de Côte des Chozeaux maken de 17 kilometer lange rit van Sallanches naar Megève tot een lastige opgave.

Rode lantaarn Sam Bennett is de eerste vertrekker van de dag. De Ier gaat om 10.51 uur van start. Op Chris Froome is het dan nog uren wachten. De geletruidrager begint aan zijn tijdrit om één minuut voor vijf. Ook Tom Dumoulin (15.21) en Bauke Mollema (16.56) gaan pas laat op de middag van start.

De tijdrit is vanaf 14.10 uur live te volgen op de NOS, Sporza en Eurosport.

TDF16_PROFILS-ETAPE_18

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Starttijden (WielerFlits)
Volledige startlijst en -tijden

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 18

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza
Livestream NOS (vanaf 14.10)

Live alle tussen en -eindtijden (Tissottiming)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
439 Reacties
21-07-2016 15:53
Dit bericht is verwijderd
21-07-2016 15:53
Gaat een dubbeltje op zijn kant worden voor Tom.
21-07-2016 15:53
Tom heel snel, maar niet snel genoeg vrees ik.
21-07-2016 15:54
Lijkt me dat Froome wat harder kan dan dit, Dumoulin zelf ook niet echt tevreden zo te zien.
21-07-2016 15:54
2,5 % sneller dan De Gendt met nog veertig klasbakken erna is niet genoeg ben ik bang
21-07-2016 15:55
Gaat hem niet worden hoor, de Gendt was in het laatste deel net zo snel en Izaguirre was zelfs sneller..
21-07-2016 15:55
Dit gaat heel close worden met Froome, ik blijf bij mijn statement: binnen 10 seconden. Ik hoopte echter dat Dumoulin wat sneller was, nu is Froome wellicht net rapper.
21-07-2016 15:56
Poels niet voluit neem ik aan, rijdt traag.
21-07-2016 15:56
@klootje
Tja. Of een goede Contador. Die was hier de topfavoriet geweest.
21-07-2016 15:58
Ik denk dat Zakarin tot meetpunt 3 in de top 5 zit en in de laatste 2 kilometer 1 minuut verlies en zo buiten de top 10 komt ;)
21-07-2016 15:58
@ martini151: hij denkt zelf dat het niet snel genoeg is. Maar een volle minuut is dan wel een heel groot gat (naar 30 minuten)
21-07-2016 15:58
42 sec sneller dan Izagirre in een tijdrit die liefst 20 km korter is dan de 1e tijdrit !. Izagirre rijd zeker in tijdritten heel het jaar geweldig. Jammer van die negativiteit in de berichten die hier voorbij komen als het slechts 42 sec ipv minuten is. Tom is nu eenmaal geen Robocop maar ik verwacht dat het voldoende is voor een 3e ritzege
21-07-2016 15:59
Niet goed genoeg denk ik. Froome gaat dit wel winnen normaal gesproken of hij moet van z'n fiets vallen of mechanische pech
21-07-2016 15:59
hmm, waarschijnlijk niet goed genoeg. ik zie er nog wel een paar man onder duiken.
21-07-2016 15:59
Ik verwacht niet rond de 30 minuten zoals ik een aantal zie. Verwacht dat Froome/Porte hoog uit 15 seconden onder de tijd van Dumoulin kunnen fietsen. Ze kunnen misschien 5 sec pakken in het laatste gedeelte en nog 5 tot 10 seconde bij het steile klimmetje aan het begin. Maar daar tussenin zie ik ze niet heel veel winnen, misschien zelfs verliezen.
21-07-2016 16:00
@park111982
Het is minder overtuigend dan de vorige keer en dat zegt hij zelf ook. Hijzelf vindt het niet genoeg.
21-07-2016 16:01
@Bertvd

We zullen het zien. Ik laat me graag verrassen. En uiteraard zie ik hem het liefste gewoon winnen hoor!
21-07-2016 16:01
@park, niemand is toch negatief over Tom, hartstikke knap wat ie doet. Zal alleen niet goed genoeg zijn voor winst, denkt hij zelf ook.
21-07-2016 16:02
vanaf het tweede tussenpunt pakt Tom nauwelijks tijd. nee, gaat hem niet worden denk ik.
21-07-2016 16:03
Hij rijdt deze rit op zijn Rio fiets, en leverde daarmee te veel in op deze bijna alleen maar klimmen rit, maar wat een prachtige stijl, op een wisselend parcours blaast hij de rest weg (met Froome)
21-07-2016 16:04
@park111982 heeft niks met negativisme te maken maar met realisme. Hij heeft geweldig gereden op terrein wat niet 100% in zijn voordeel is, maar ik zie Froome in het laatste deel echt sneller fietsen dan de Gendt en Izaguirre in dat laatste stuk met minder steil klimmen en het stuk dalen. Tom fietste daar dus net zo snel als die twee. Ergo, geweldig gereden maar ik denk niet dat hij Froome hiermee achter zich houdt.
21-07-2016 16:04
Wisten jullie al dat Pantano uit Cali komt Colombia en met al het geld dat hij verdiend z'n familie onderhoudt?
21-07-2016 16:05
Nu is er ook niet veel tijd te winnen als je netjes afdaalt, echter De Gendt reed er ook nog eens met de remmen op
21-07-2016 16:05
Ik denk niet dat dit genoeg gaat zijn, zoals hij het zelf ook inschat. Froome gaat hier de genadeslag uitdelen en 40 seconden sneller dan De Gendt is daarvoor te weinig. Straks ook benieuwd naar Clement. Meen dat hij weer vol zou gaan, zit in een goede flow en heeft in het verleden in de Giro in zo'n tijdrit al eens een hele goede uitslag gereden.
21-07-2016 16:06
Ik hoop eigenlijk dat Froome in de laatste 2 km wat te zelfverzekerd is, bijna valt (maar niet helemaal) en in de laatste 2 dagen als een vierkant daalt vanwege de schrik. Ik wens hem absoluut geen pech of valpartij toe, maar het zou wel leuk voor de koers zijn als in die laatste 2 dagen (met vooruitgeschoven pionnen voor in de vallei) Froome de aansluiting verlies in de afdaling met bijvoorbeeld Aru & Yates.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.