Tour 2016: Volg hier de eerste individuele tijdrit
vrijdag 15 juli 2016 om 09:50 Volg in Google

Tour 2016: Volg hier de eerste individuele tijdrit

Het is een opmerkelijke dag in de Tour de France. Het incident met Chris Froome op de Mont Ventoux galmt nog na, maar vooral het drama in Nice houdt iedereen bezig. Vandaag staat voor het eerst in deze Tour een tijdrit op het programma. De rit tegen de klok telt 37,5 heuvelachtige kilometers door de Ardèche-vallei.

TDF16_PROFILS-ETAPE_13

Sam Bennett (Bora-Argon 18) is de eerste renner die vandaag van start gaat in de individuele tijdrit. De Ier vertrekt om 10.05 uur vanaf het podium in Bourg-Saint-Andeol. Klassementsleider Chris Froome(Sky) start als allerlaatste om 16.39 uur. Bauke Mollema rolt van het podium als laatste landgenoot om 16.30 uur. Volg hier het verloop van de tijdrit.

Links:
Starttijden
Live tussentijden
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 12

Liveticker organisatie
Liveticker Sporza

Livestream NOS (vanaf 14.10)


Meld je aan en speel onze Voorspelgame!


Wielerflits Magazine is jouw Tourgids!


De Zomergids 2026 van Wielerflits Magazine is maar liefst 220 pagina's dik en staat barstensvol mooie wielerverhalen. En het is niet voor niets De Meest Complete Tour de France Gids. In onze Zomergids lees je alles over de Tour de France en de Tour Femmes, van etappes tot favorieten en indrukwekkende achtergronden over de teams en de bergen. Je leest over Jonas Vingegaard, de knechten van Tadej Pogačar, Lucien Van Impe, Mathieu van der Poel, Raymond Poulidor, Rick Pluimers en nog veel meer!

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
555 Reacties
15-07-2016 15:54
@purito

Romandië 2010.
15-07-2016 15:54
Froome gaat denk ik 30-40 sec. van dumoulin finishen. Ik denk wel echter dat hij veel top 10 renners op meerdere minuten gaat zetten.
15-07-2016 15:55
Kelderman met dicht achterwiel.
Ik heb er nog niet zo opgelet maar zijn er veel die daar mee starten ?
Dumoulin had een minder wind gevoelig voorwiel gestoken ( sporza interview )
15-07-2016 15:55
Hopelijk kan Kelderman dit verschil gelijk houden. Vind wel dat hij een zwaar verzet trapt.
15-07-2016 15:57
Waarom zou Kelderman zich hier het leplazerus fietsen voor een top-20?
Lekker laten lopen en in de Alpen in de ontsnappingen mee zou ik zeggen.
15-07-2016 15:58
Kelderman zet alles op de derde week zo te zien.
15-07-2016 15:58
Kelderman lijkt me nog steeds niet topfit, moet veel beter kunnen dan dit en als hij wel topfit is lijkt dit voorlopig zijn laatste keer als kopman... (of was het dat al?)
15-07-2016 15:59
@ Chrys: inderdaad, groot verzet
15-07-2016 15:59
Kelderman heeft veel last van de wind zo te zien. Continu aan het zwiepen.
15-07-2016 15:59
Iedere keer dat hij in beeld komt waait Kelderman half van zijn fiets.
15-07-2016 16:00
Kelderman vecht tegen de windt
15-07-2016 16:00
Kelderman is (weer) met het verkeerde materiaal onderweg...zijn voorwiel kan hij nauwelijks rechtdoor sturen, veel te hoog profiel...
15-07-2016 16:01
dit is toch echt binnen voor tom hoe kan froompie nu ooit even snel rijden? geloof je toch noooooit.
15-07-2016 16:01
Kelderman waait telkens bijna van zijn fiets af moest zelfs remmen omdat hij anders op zijn gezicht zou gaan
15-07-2016 16:01
Froome zal de hele top 10 minstens op een minuut a anderhalf zetten. Sommigen gaan er 2 a 3 aan de jeans krijgen.
15-07-2016 16:04
Als Quintana van de organisatie geen straf geeft zorgt moeder natuur wel voor wat wind :)
15-07-2016 16:04
@ MDKIDW: dat denk ik ook! En wat te denken van een Yates?

Ben benieuwd wat Mollema gaat laten zien met z'n ervaring op de schoolfiets
15-07-2016 16:04
Froome is natuurlijk ook net een zeil.
Lang en licht... Ik hoop dat ze in ieder geval allemaal op de fiets blijven.
15-07-2016 16:05
Genieten van Quintana in de wind straks!!
Eindelijk gerechtigheid. De tijdbonus gaat hij met rente terugbetalen.
15-07-2016 16:08
Kelderman niet meer liggend op het tijdritstuur. Jammer.
15-07-2016 16:09
Porte! Nu al
15-07-2016 16:11
Oh mijn god wat rijdt Kelderman ontzettend slecht. Stuurt slecht, lijkt WEER veel te zwaar geschakeld steeds en rijdt met dicht achterwiel. In ieder geval komt niet vooruit. Wat is er toch in godsnaam met die jongen aan de hand?
15-07-2016 16:11
Die porte. met een dicht achterwiel dus verkeerd materiaal...

o nee wacht
15-07-2016 16:12
Heb het idee dat Dumoulin wat meer risico heeft genomen met die wind.
15-07-2016 16:12
Ben benieuwd wat Richie hier Tejay gaat aan doen. Rijdt ondanks zijn tijdverlies een sterkere Tour dan Van Garderen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.