Tour 2015: Volg hier de negentiende etappe
vrijdag 24 juli 2015 om 13:05

Tour 2015: Volg hier de negentiende etappe

De negentiende etappe in de Tour de France is met 138 kilometer zeker niet de langste. Maar één blik op het profiel maakt duidelijk dat dit er eentje wordt om goed voor te gaan zitten. Komt er vandaag een langverwachte échte aanval van Movistar, of laat Chris Froome nogmaals zien waarom hij het geel om de schouders heeft?

De etappe van Saint-Jean-de-Maurienne naar La Toussuire gaat pijn doen. Direct vanuit het vertrek gaat het omhoog tegen de Col du Chaussy (eerste categorie), waarna het peloton een kleine 25 kilometer op adem mag komen. En dan gaat het pas écht los. De Col de la Croix de Fer (buitencategorie), de Col du Mollard (tweede categorie) en de finish op La Toussuire (eerste categorie). Wie vandaag lood in de benen heeft, kan gelijk een buskaartje kopen.

PROFIL

De cols zijn op zichzelf al zwaar genoeg, maar de laatste weersvoorspellingen beloven weinig goeds. De regio zou wel eens geteisterd kunnen worden door regen en onweer, wat met name in de afdalingen voor hachelijke momenten kan zorgen. Link, maar tegelijk een kans voor de dapperen om eens wat onconventioneels te proberen.

De etappe gaat om 13.20 uur van start en wordt op de NOS, Sporza en Eurosport van begin tot eind uitgezonden. De winnaar wordt rond 17.45 uur op de top van La Toussuire verwacht.

Links
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours

Liveticker (organisatie)
Liveticker (NOS)
Livestream (NPO)
Liveticker (Sporza)

GPS-data Tour de France

RIDE Magazine
901 Reacties
1 8 9 10 11 12 37
24-07-2015 14:09
Barguil en Thomas mogen samen afdalen ;)
24-07-2015 14:09
Wat en ongelofelijk geweldige etappe tot nu toe!! Kruiswijk erg sterk.
24-07-2015 14:09
Dit belooft heel veel voor de komende bergen na de vallei
24-07-2015 14:09
Elk camera shot een nederlander in beeld. Zijn jaren geweest dat we alleen nederlanders zagen die loste
24-07-2015 14:09
Rodriguez met holle ogen. Daarmee is hij niet de enige, maar dat is niet fris genoeg om de bollen te pakken.
24-07-2015 14:09
Tsja, maar nu gaat er natuurlijk niemand doortrekken om die mannen van Sky weg te houden. De rest van de top10 is ook zijn knechten kwijt...
24-07-2015 14:10
Als Movistar niet gaat rijden zijn het echt laffe zakken
24-07-2015 14:10
Goede reclame is dit hoor voor team LJ
24-07-2015 14:10
@slice
Met hoeveel zijn ze nog dan?
24-07-2015 14:10
Bijna van Baarle op zijn smoelwerk, gelukkig niet. Weer een motor in de weg.
24-07-2015 14:10
Hahaha Barguil en Thomas samen afdalen.
24-07-2015 14:11
tuurlijk wel... Movistar is nu "verplicht" om te zorgen dat het sky blok niet bij elkaar komt!
24-07-2015 14:11
Veldrijder DvB
24-07-2015 14:11
Onbegrijpelijk dat Sky zo'n tempo bleef rijden op kop. Had die kopgroep toch minuten gegeven.
24-07-2015 14:11
wat een GEWELDIGE etappe tot nu toe en we zijn er nog laaaang niet!
24-07-2015 14:11
Gesink ging Froome voorbij in de afdaling, volgens mij denkt ie Froome gaat straks op zijn bek.
24-07-2015 14:12
Wat een begin en Kruijswijk en Gesink erg sterk en alert!
24-07-2015 14:12
Valverde, Contador, Nibali en Gesink hebben er allen baat bij tijd te pakken op Thomas. Movistar als team al helemaal.
24-07-2015 14:12
hopen dat het niet stil valt zo als ze beneden zijn.
24-07-2015 14:13
Kruijswijk prachtig.
24-07-2015 14:13
Die twee komen wel terug
24-07-2015 14:13
Niet luisteren naar purito, volle bak gaan!
24-07-2015 14:14
Dit is natuurlijk even verhoudingen testen, straks in de vallei komen Thomas en Konig nog wel terug, maar op de Croix de Fer gaan Nibali en Contador sowieso weer aan het spoken. Het is nu duidelijk dat Thomas niet de benen heeft om te volgen, zeker niet als hij ook nog voor Froome aan de slag moet.
24-07-2015 14:14
Goed om te zien dat er nu meer initiatief wordt genomen. Sky kijkt vandaag echt kwetsbaar.
24-07-2015 14:14
Hier wordt veel gezeikt op het commentaar van de NOS maar ik heb die belgen de laatste minuten ook veel horen missen en fout hebben
1 8 9 10 11 12 37

Om te reageren moet je ingelogd zijn.

RIDE Magazine