Tour 2015: Volg hier de individuele tijdrit in Utrecht
zaterdag 4 juli 2015 om 13:45 Volg in Google

Tour 2015: Volg hier de individuele tijdrit in Utrecht

Het is eindelijk zo ver: vandaag gaat in Utrecht de Tour de France van start met een individuele tijdrit over 13,8 kilometer. Alle ogen zijn op Tom Dumoulin gericht om voor het eerst sinds 26 jaar weer een Nederlander in het geel te krijgen. Kan hij het waarmaken?

Daniel Teklehaymanot vertrekt om twee uur als eerste van het startpodium aan de Truus van Lierlaan. De Eritreër van MTN-Qhubeka gaat in een lus richting het oosten en rijdt onder meer langs Stadion Galgenwaard, het Spoorwegmuseum, de universiteit (Science Park) en over de Maliesingel (dicht bij de Domtoren). De eindstreep ligt getrokken tussen de Jaarbeurs en het Centraal Station.

Tom Dumoulin begint om 16:25 aan zijn rit tegen de klok, ruim voor de overige favorieten. Vincenzo Nibali is om 17:17 de laatste die van het startpodium vertrekt. Wie pakt het eerste geel? De tijdrit is vanaf het begin te volgen via de NOS, Sporza en Eurosport.

Onze redacteuren Maxim Horssels en Youri IJnsen zijn in Utrecht en twitteren mee over de koers. Volg hier hun bevindingen:


Links
Starttijden
Deelnemerslijst
Website organisatie
Voorbeschouwing
Parcours

Liveticker (NOS)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Cyclingnews)
Livestream (NPO)

Tussentijden (organisatie)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
519 Reacties
04-07-2015 16:57
Martin gaat er niet komen!!
04-07-2015 16:57
Dit bericht is verwijderd
04-07-2015 16:57
Martin redt het ook niet of hij moet boven de 60 km'h rijden nu.
04-07-2015 16:58
Martin lukt niet
04-07-2015 16:58
Dennis pakt het geel
04-07-2015 16:58
Dennis pakt hem!! Toch knap hoor...
04-07-2015 16:58
Navardauskas ook op bijna anderhalve minuut
04-07-2015 17:00
Tussenpunt: Malori op 13 sec. en Sagan op 16 sec.
04-07-2015 17:00
Nu ook Martin de tijd niet aantikt, twijfel ik of niet toch de wind is gedraaid of in kracht toegenomen. Dennis is sterk en getalenteerd, maar toch minder dan de anderen...
04-07-2015 17:00
Fuglsang zou zijn gevallen
04-07-2015 17:01
Het lijkt me dat enkel Cancellara er nog voor kan gaan, maar anders Dennis! Waauw!
04-07-2015 17:01
Nice bike Talansky
04-07-2015 17:02
Nu zou ik graag Lefevere zijn gezicht willen zien :D:D
04-07-2015 17:02
TLJ toch de wisselende omstandigheden goed ingeschat waarschijnlijk. Onder normale omstandigheden zou ofwel Dumoulin ofwel Martin in ieder geval onder de tijd van Dennis moeten duiken.
04-07-2015 17:02
[quote] Sep Vanmarcke ‏@sepvanmarcke 3 min.3 minuten geleden

IK WIL NOG EEN KEER!! IK WIL NOG EEN KEER!! IK WIL NOG EEN KEER!! #fantastisch! #doof #TourdeSep [/quote]

En onze Willem is ook aanwezig.
04-07-2015 17:03
@velodore
En jij maar zeggen dat je niet anti bent :D
04-07-2015 17:03
Velodore, rare reactie, Martin is een regelrechte klasbak en bovendien rustig en bescheiden. Waarom het hem misgunnen?
04-07-2015 17:04
Bardet op 28 sec. bij tussenpunt.
04-07-2015 17:04
@Tokstar

Ik ben niet anti.. Maar als je Lefevre zijn artikels las, leek dat het al zeker was dat Martin ging winnen en geel ging pakken..
04-07-2015 17:04
Dit bericht is verwijderd
04-07-2015 17:04
Het is al vaak gezegd maar TLJ... wow
04-07-2015 17:05
@velodore
Zoals ik al zei ;)
04-07-2015 17:05
Toch sneu. Haal je de koning van stal om eindelijk weer eens een Nederlander in de gele trui te hijsen.....
04-07-2015 17:06
Boom op 11s bij tussenpunt
04-07-2015 17:06
TLJ trekt morgen gewoon ff een lekkere waaier

Om te reageren moet je ingelogd zijn.