Tour 2015: Volg hier de achttiende etappe
Vandaag staat de tweede van vier Alpenetappes op het programma. Letterlijk hoogtepunt van deze 186,5 kilometer lange etappe is de Col du Glandon (HC). De klim heeft officieel een lengte van 21 kilometer maar in feite duurt de klim 46 kilometer lang en voert de renners naar bijna 2000 meter hoogte. Naast deze col van buitencategorie moet het peloton ook nog drie beklimmingen van 2e en 3e categorie overwinnen. De strijd om het podium en de Top-10 plaatsen is nog lang niet gestreden en zal vandaag opnieuw ontbranden.
Het startschot voor deze slopende Alpenrit klinkt om 12:20 uur. De beginfase is een aaneenschakeling van pittige klimmetjes: ideaal voor het opzetten van een ontsnapping. Na 100 kilometer koers doemt het feitelijke begin van de Col du Glandon al op. Aan deze klim lijkt geen einde te komen, gemeten vanaf Sechilienne, ligt de Alpentop 47 kilometer verderop. Na 107,5 kilometer volgt de tussensprint, maar dan zal de oplopende weg veel coureurs al behoorlijk pijn doen. Bij kilometerpaal 125,5 start de Col echt en na 147 kilometer zijn de renners op de top (1924 meter).
Na deze monsterbeklimming volgt een lange spectaculaire afdaling, met 18 haardspeldbochten. Gisteren bleek eens te meer dat ook in de afzink opgelet moet worden door de klassementsmannen.
Vervolgens krijgt men nog een colletje van 2e categorie voor de kiezen: de Lacets de Montvernier, waarna het nog slechts 10 kilometer tot de finish is. De winnaar van deze etappe zal rond kwart over vijf bekend zijn. De etappe wordt vanaf 14:15 uur live uitgezonden op NPO1 (NOS), Sporza (Eén) en Eurosport. Volg het koersverloop van start tot finish hier op Wielerflits.
Links:
Voorbeschouwing WielerFlits
Deelnemerslijst
Website organisatie
Parcours
Liveticker (organisatie)
Liveticker (NOS)
Livestream (NPO)
Liveticker (Sporza)
Mollema zit stik kapot, die kan niet meer. En na die stunt in die afdaling, mag hij wel een toontje lager zingen. Toen wilde hij perse vooraan rijden, ten koste van een ander.
Mollema kan niet harder en daarbij moet Barguil zelf even zijn kop houden gezien wat hij Thomas aandeed. Zelfs al was dat een ongelukje hij nam wel te veel risico.
Na het spijker incident heeft hij zich teruglaten zakken en na afloop excuses aangeboden en spijt betuigd. Wat een lul ben je dan zeg..... als je mans genoeg bent om je fouten toe te geven.
Mollema heeft een paar keer over genomen, sterker nog ik zag Barguil regelmatig als derde in dat groepje van drie zitten.
Je kon goed zien dat Mollema gewoon niet meer kon. Die is helemaal leeg..
Mollema nam alleen aan het einde van de klim niet meer over maar toen hing zijn hoofd ook ongeveer tussen zijn stuur van moeheid.
Mollema heeft de schade beperkt.