Rio 2016: Volg hier de eerste dag van het baanwielrennen
donderdag 11 augustus 2016 om 20:59 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de eerste dag van het baanwielrennen

Het baanwielrennen op de Olympische Spelen is vandaag begonnen. Het is direct de dag van de waarheid voor de heren van de teamsprint. Bondscoach René Wolff weet welke renners de kwalificatie en de eerste ronde zullen rijden.

Om 21.00 uur Nederlandse tijd rijden de Nederlanders de kwalificatie. Jeffrey Hoogland, Theo Bos en Matthijs Büchli zullen het toernooi voor de oranje baanrenners aftrappen. Na de kwalificatie volgt om 22.10 uur de eerste ronde. Hierin is Nils van ‘t Hoenderdaal de vervanger van Büchli. Na de eerste ronde weten we of de mannen zullen strijden om de medailles. Donderdag staan namelijk direct de finales op het programma. Om 23.21 uur wordt gereden voor het brons, om 23.25 uur de strijd om goud. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste dag van het baanwielrennen.

Lokale tijd
16:00 00:16 Men’s Team Sprint Qualifying
16:16
16:19 00:51 Women’s Team Pursuit Qualifying
17:10
17:10 00:13 Men’s Team Sprint First Round
17:23
17:23 00:56 Men’s Team Pursuit Qualifying
18:19
18:21 00:08 Men’s Team Sprint Finals
18:29
18:35 00:10 Men’s Team Sprint Victory Ceremony
18:45
Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
51 Reacties
11-08-2016 21:59
Snap ook niet zo goed waarom ze gaan spelen met de volgorde. Dat maakt echt wel verschil zeker ook voor zo'n Bos.
11-08-2016 22:06
Haha, die chinese vrouwen reden zonder klikpedalen, met lederen riemen aan de pedalen. Weet iemand waarom?
11-08-2016 22:09
WR voor de Britse vrouwen
11-08-2016 22:14
@grootverzet,
Misschien dat frisheid inderdaad nog niet zo'n grote rol speelt straks. Er zit ook nog redelijk wat tijd tussen.

Desondanks kan je nu al zeggen dat het tactische spelletje net goed heeft uitgepakt met die nipte plek 6. Juist omdat ze, eerst en vooral, het andere team in de baan zullen moeten verslaan, ongeacht de tijd die ze rijden. Tegen Australië zijn ze gewoon veel kansrijker dan tegen GB of Nieuw-Zeeland.

Als je Australië straks niet kan kloppen dan ben je, ook met een andere tactiek, op dit moment gewoon niet snel genoeg voor een medaille.

@Mess,
Vergeet ook niet Hoogland. Ik kan mij niet herinneren dat die ik die ooit heb zien starten bij een teamsprint.
11-08-2016 22:22
@Knaljaas,
De sprinters rijden ook met riempjes. Volgens mij doen ze dat omdat bij de kracht die ze generen het risico op losschieten te groot is bij klikpedalen.

Voor de achtervolging is dat niet nodig. Ik weet echter niet of het op de baan nu zoveel verschil maakt riempjes of klikpedalen. Op de weg lijkt mij veruit het grootste voordeel dat het op en af stappen veel sneller.
11-08-2016 22:29
Duidelijk..... Zat er al aan te komen.
11-08-2016 22:31
Einde voor René Wolff, zijn project is compleet mislukt. Wat beschamend. 2e bij de WK en dan neit meedoen bij de prijzen bij de OS.

Mislukte tactiek.
11-08-2016 22:31
Tijd ook gewoon niet goed genoeg voor de medailles.
11-08-2016 22:32
Tja dat was hem niet
11-08-2016 22:32
Haha, dat TeamNL gaat echt als een trein deze Spelen. Wat hebben ze in de Brinta gedaan joh?
11-08-2016 22:33
Wat een wanprestaties toch van de hele Nederlandse equipe over de breedte. Het is dat de wielrenners nog goed uit de verf zijn gekomen, want in de andere sporten wordt er gewoon niet gepresteerd.
11-08-2016 22:34
@Lattiv
Volgens mij zijn onze mannen gewoonweg niet snel genoeg, ook niet in de sterkste opstelling. Dat heeft weinig met tactiek te maken.
11-08-2016 22:34
@Lattiv,
Met welke tactiek was het dan beter gegaan?
Helaas gewoon niet goed genoeg.

Edit: Hoogland lijkt ook niet in topvorm als je kijkt naar de tussentijden.
11-08-2016 22:36
Andere landen pieken gewoon veel beter
11-08-2016 22:39
@ten dam. Op de OS moet je boven jezelf uitstijgen wil je kans hebben. Vooral op dat vlak blijft team nl achter. Geen PR,s geen NR,s. Als anderen dat wel doen dan ben je op de OS kansloos. Al je adelbrieven van eerdere wk,s zijn nu niets waard.

Soms krijg je het idee van een laatste wk dat je goed op koers bent en blijf je op dat nivo trainen terwijl stiekem de anderen een stap meer doen. Dat is volgens mij aan de hand met team nl in de breedte.
11-08-2016 22:39
Wat een geschreeuw weer meteen. TeamNL doet het helemaal niet slecht. Zwemmen en judo valt tegen en een echte uitschieter naar boven is er nog niet. Maar volleybal, beachvolleybal, zeilen, wielrennen, hockey en roeien gaan goed. Verder hebben we met handbal en atletiek ook nog kansen.

Er zat niet meer in. De Britten weten weer fantastisch te pieken op de baan..
11-08-2016 22:41
Dit bericht is verwijderd
11-08-2016 22:41
Vallen er nog teams af bij deze ploegenachtervolging?
11-08-2016 22:51
Baanwielrennen vind ik weinig aan. Veel te wetenschappelijk, soorr formule 1 maar dan met de auto's te ver uit elkaar
11-08-2016 22:56
Ik vind het baanwielrennen op de OS maar een mager programma hebben. Leg je zo'n dure baan aan voor zo weinig onderdelen.....
11-08-2016 22:58
Au, flinke klapper bij NL. Ze pakten erg veel tijd terug. Heel zonde dit in de laatste meters..
11-08-2016 22:58
En een val voor de achtervolgingsploeg..geheel in lijn met de overige prestaties van TeamNL
11-08-2016 22:59
Nederland nu uitgeschakeld? Of gaat iedereen door?
11-08-2016 22:59
Ga eens ergens anders vervelend doen zeg. Ze waren juist goed bezig.
11-08-2016 23:03
Van der Burg viel geloof ik hè?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.