Rio 2016: Volg hier de eerste dag van het baanwielrennen
donderdag 11 augustus 2016 om 20:59 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier de eerste dag van het baanwielrennen

Het baanwielrennen op de Olympische Spelen is vandaag begonnen. Het is direct de dag van de waarheid voor de heren van de teamsprint. Bondscoach René Wolff weet welke renners de kwalificatie en de eerste ronde zullen rijden.

Om 21.00 uur Nederlandse tijd rijden de Nederlanders de kwalificatie. Jeffrey Hoogland, Theo Bos en Matthijs Büchli zullen het toernooi voor de oranje baanrenners aftrappen. Na de kwalificatie volgt om 22.10 uur de eerste ronde. Hierin is Nils van ‘t Hoenderdaal de vervanger van Büchli. Na de eerste ronde weten we of de mannen zullen strijden om de medailles. Donderdag staan namelijk direct de finales op het programma. Om 23.21 uur wordt gereden voor het brons, om 23.25 uur de strijd om goud. Bespreek hier op WielerFlits het verloop van de eerste dag van het baanwielrennen.

Lokale tijd
16:00 00:16 Men’s Team Sprint Qualifying
16:16
16:19 00:51 Women’s Team Pursuit Qualifying
17:10
17:10 00:13 Men’s Team Sprint First Round
17:23
17:23 00:56 Men’s Team Pursuit Qualifying
18:19
18:21 00:08 Men’s Team Sprint Finals
18:29
18:35 00:10 Men’s Team Sprint Victory Ceremony
18:45
Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
51 Reacties
11-08-2016 21:02
Ik ben niet zo in het baanwielrennen. Klopt het dat in de kwalificatie van de teamsprint de acht snelste doorgaan naar de volgende ronde?
11-08-2016 21:06
Alle landen gaan door, maar het bepaalt de loting voor de knock-out fase in de 1e ronde.
Edit: ging uit van 8 startende landen
11-08-2016 21:07
Reuze bedankt. Ik heb o,o verstand van Baanwielrennen. Ik vind het wel heel mooi maar kan sommige onderdelen maar moeilijk volgen.
Ik ga zeker kijken ( Als het uitgezonden wordt tenminste)
11-08-2016 21:07
Jawel, de acht snelste gaan door. Eén team valt dus af na de kwalificatie.
11-08-2016 21:08
@pippodeclown Dank!
11-08-2016 21:11
OR in de 1e race!
11-08-2016 21:12
De Britten met olympisch record. Die werden met dit team bij het laatste WK nochtans zoek gereden. Zoals de commentator al zegt: de Britten kunnen pieken als geen ander.
11-08-2016 21:13
Hoe wordt na de eerste ronde wie er na de finale gaat? Twee snelste teams strijden om goud/zilver de derde/vierde teams strijden om brons?
11-08-2016 21:14
De 1e Germaan gaat te voortvarend van start
11-08-2016 21:17
Nederland teleurstellend. 6e pas. Geen goud of zilver dus.
11-08-2016 21:18
Australie straks. Die gekke Britten zijn er weer uit het niets.
11-08-2016 21:18
1-8, 2-7, 3-6 en 4-5.
11-08-2016 21:18
Toch nog niets verloren? Alleen mindere loting.
11-08-2016 21:19
De britten worden kampioen voor Nieuw-Zeeland en Nederland wordt de volgende ronde uitgeschakeld....
11-08-2016 21:21
Veel te snelle conclussie troma. Kan nog alle kanten op
11-08-2016 21:22
Ergens eens stream? Die op cyclinghub werkt niet.. Dank!
11-08-2016 21:22
Wow, wat een slechte aflossing van Bos. Typisch...
11-08-2016 21:23
Het is live bij de BBC
11-08-2016 21:24
Sorry, mijn fout. Ik dacht dat de volgende ronde er heel anders uit zou zien en alleen de nummers 1 tot 4 nog kans op goud maakten.
Maar deze kwalificatie was niet echt bemoedigend.
11-08-2016 21:25
Niet helemaal de plek die je wilt. Verschil met Aussie is geen kattepis. Andere starter moet ze nog wat dichter bij brengen, maar is het genoeg?
11-08-2016 21:27
Zijn er ook afvallers bij deze kwalificatie voor de vrouwen op de ploegenachtervolging?
11-08-2016 21:34
Nederland voor een medaille. Kom op! Straks met de andere opstelling moet het goedkomen.
11-08-2016 21:43
Met een frisse man en Hoogland en Bos op hun favoriete stekje zou je het toch zeggen dat een stuk sneller moeten kunnen, maar misschien ben ik te naïef.

Al met al komen ze i.i.g. goed weg met die 6de tijd. Als je een medaille wil zal je Australië toch moeten kloppen, dus waarom niet meteen nu. Ze zitten straks al in de 2de heat en hebben dus in tegenstelling tot Australië wel een frisse man die ze in kunnen zetten.
11-08-2016 21:53
@Robert Chasinque Hopelijk doen ze geen "Henk Grolletje" en verliezen ze in de tweede ronde. Lijkt me wel dat het sneller kan, vraag is of het snel genoeg zal zijn om de Aussies te kloppen.
11-08-2016 21:55
@ snoep. Ik heb het idee dat je pas de derde race voordeel gaat hebben van die frisse man. 2 races moeten ze allemaal aan kunnen lijkt mij. Het zal hem vooral moeten komen van de snellere starter. Ik hoop dat taktisch spelletje van bondcoach goed uitpakt. Het pakt ook wel eens verkeerd uit. Australië bv net niet verslaan maar wel derde of vierde tijd hebben is ook uitschakeling.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.