Rio 2016: Volg hier dag zes van het baanwielrennen
dinsdag 16 augustus 2016 om 14:45 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier dag zes van het baanwielrennen

Er komen vandaag opnieuw veel Nederlanders in actie op de olympische wielerbaan. Vandaag is het de beurt aan Elis Ligtlee, Kirsten Wild, Matthijs Büchli en Theo Bos.

Olympisch kampioene Ligtlee moet als eerste de baan op. Om 15:00 neemt zij het in de kwartfinale van het sprinttoernooi op tegen de Russin Anastasija Voynova. De halve finales volgen om 21:00. De strijd om het goud vindt om 22:44 plaats.

Matthijs Büchli en Theo Bos rijden vandaag de keirin. De eerste ronde begint om 15:18. Voor Kirsten Wild staan vandaag de laatste drie onderdelen van het omnium op het programma.

Links
Programma
Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
77 Reacties
16-08-2016 23:58
Cookson voorzitter van de UCI is het slechtste wat de wielersport ooit is overkomen.
16-08-2016 23:58
Derde keer zonder derny?
16-08-2016 23:58
Wat een grap als ze Eilers wippen. Dan is het best wel duidelijk dat hier andere belangen spelen.
16-08-2016 23:59
Die commentatoren bij de BBC zijn de objectiviteit echt volledig uit het oog verloren, hoe ze het allemaal goedpraten is lachwekkend.
16-08-2016 23:59
Hopelijk Eilers eruit en alsnog Kenny en Awang eruit.
16-08-2016 23:59
Als je leven totaal mislukt is dan kan je nog altijd jurylid worden bij de UCI.
17-08-2016 00:00
Nou zeg, gister Cav en nu dit
17-08-2016 00:00
Kent de UCI haar eigen regels wel?
17-08-2016 00:01
BBC en team uk is toch synoniem aan elkaar? Hoort allemaal bij het kapen van de wielerwereld.
17-08-2016 00:01
Farce dit zeg!
17-08-2016 00:01
LOL @de gangmaker
Buchli zilver. Superbe.
17-08-2016 00:04
GOUD!!!! Büchli heeft GOUD.
17-08-2016 00:04
Wow dat dat nog pastte
17-08-2016 00:04
Buchli HELD!

Uci en Britten is een schande. Kots.
17-08-2016 00:04
Lekkah! Die onverwachte plakken zijn toch eigenlijk de leukste.
17-08-2016 00:04
BAM zilver!!!!!
17-08-2016 00:04
Extra zuur dit. Heb het wel een beetje gehad met de Britten.
17-08-2016 00:05
Wat nou zilver? Buchli heeft goud hoor.
17-08-2016 00:05
Om het even op zn NOS te zeggen: een zilver met een gouden randje. Maar dit keer absoluut waar!!
17-08-2016 00:06
Hup, klacht indienen tegen deze Britse maffia praktijken en goud naar Nederland
17-08-2016 00:06
Niet verwacht. Mooi zilver.
Britten gaan weer 3 jaar in de winterslaap.
17-08-2016 00:07
Buchli zilver. Eigenlijk GOUD want Kenny had er uit moeten liggen. Ndl 2e in medailleklassement op de baan. Hahaha met 2 medailles. Dat zegt ook wel alles. Weer zo,n sir erbij.....daar heb ik ook mijn buik van vol......wat een onzin zeg....
17-08-2016 00:08
Goud Buchli, zilver die Colombiaan en brons voor de Pool.
17-08-2016 00:10
Wie is die hele overdreven Britse vriendin? Ook een medaille winnaar?
17-08-2016 00:13
Mooie prestatie!

Zou mooi zijn als er geïnvesteerd wordt in deze sport. In NL hebben we slechts 3 overdekte banen namelijk Amsterdam, Alkmaar en Apeldoorn.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.