Rio 2016: Volg hier dag vijf van het baanwielrennen
maandag 15 augustus 2016 om 14:45 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier dag vijf van het baanwielrennen

Vandaag komen weer drie Nederlanders in actie op het olympische baantoernooi. Elis Ligtlee rijdt de achtste finale op de sprint, terwijl Tim Veldt en Kirsten Wild voor het omnium in Rio zijn.

Ligtlee neemt het om 15:09 Nederlandse tijd op tegen de Litouwse Simona Krupeckaitė. Mocht ze verliezen, dan krijgt de olympisch kampioene op de keirin om 15:50 een herkansing. Voor Veldt staan de tijdrit, de vliegende ronde en de puntenkoers op het programma. Het laatste onderdeel begint om 00:23. Wild komt vandaag pas voor het eerst in actie op de Spelen. Haar toernooi begint om 15:59, dan staat de scratch op het programma. Later op de dag rijdt ze ook de individuele achtervolging en de afvalkoers. Bespreek hier het verloop van de verschillende disciplines.

Links
Programma
Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
84 Reacties
15-08-2016 22:42
Jeutje, Cav wil weer eens dwars door iemand heen :o
15-08-2016 22:43
Cav wat een eikel
15-08-2016 22:44
Wat doet Cavendish nu weer?

Halve gare..
15-08-2016 22:44
Tim Veldt speelt geen enkele rol.

Vieze valpartij.
15-08-2016 22:45
Hopelijk pakt Viviani nog de titel.
15-08-2016 22:45
ik neem aan een disqualificatievoor Cav hier
15-08-2016 22:47
Ai dat ziet er niet goed uit.
15-08-2016 22:47
Zijn er voorrangsregels op de baan?
15-08-2016 22:48
Ja, ik vraag me elke keer af waarom Veldt eigenlijk meedoet. Veldvulling. Had TeamNL die plek niet beter kunnen gebruiken?
15-08-2016 22:53
Lijkt een bewuste actie van Cavendish, zeer merkwaardig.
15-08-2016 22:53
Die Deen is sterk zeg! Ik ben voor hem.
15-08-2016 22:54
Geen DQF voor Cav? Beukt Viviani gwn van de fiets.
15-08-2016 22:54
Je zou zeggen dat het Omnium meer een onderdeel voor Bos zou zijn.
15-08-2016 22:54
@xistnc,
Ja, want je tovert als TeamNL zo maar even iemand uit de hoed die hier wel met de wereldtop meedoet.
15-08-2016 22:55
Worden eventuele maatregelen pas na de race bekeken ofzo? Wat Cavendish deed was echt gevaarlijk.
15-08-2016 22:56
Cavendish heeft de benen niet. Al die schijnaanvalletjes hebben weinig zin.
15-08-2016 22:56
Cavendish is zo'n vieze hond. Al zo vaak belachelijke valpartijen veroorzaakt en op de een of andere manier zijn er nog steeds mensen fan van hem.
15-08-2016 22:56
Cav weer 'waus met een waas' ?, mannetje is het toch he. Zonder meer de beste sprinter die ik ooit gezien heb maar zo nu en dan een beetje loco
15-08-2016 22:57
@Scotty
wat kijk jij?
15-08-2016 22:58
Cav is de enige wielrenner waarvan ik altijd hoop dat hij verliest. Walgelijk arrogant Jantje huilt Jantje lacht mannetje.
15-08-2016 22:59
Al die mannen zoals Veldt rijden hier als knechten mee lijkt het. Doen lead outs en halen de ontsnapping terug.
15-08-2016 23:00
@Wheely, Omnium?
15-08-2016 23:02
@Scotty
Nee omdat net toen jij dat poste Cav de volle punten pakte. ;)
15-08-2016 23:06
Mooi hoor, Viviani rijdt nu alleen nog maar op het wiel van Cavendish.
15-08-2016 23:06
Ja klopt, maakt mn verhaal niet heel sterk, bedoelde meer die pogingen tot een ronde voorsprong ;-)

Om te reageren moet je ingelogd zijn.