Rio 2016: Volg hier dag vier van het baanwielrennen
zondag 14 augustus 2016 om 20:45 Volg in Google

Rio 2016: Volg hier dag vier van het baanwielrennen

Na het goud op de Keirin, komt Elis Ligtlee vandaag opnieuw in actie. Samen met Laurine van Riessen start ze op de individuele sprint bij de vrouwen. Daarnaast beginnen de Olympische Spelen ook voor Tim Veldt, die in actie komt op het zwaar bezette Omnium.

DeĀ kwalificatieronde voor het sprinttoernooi van de vrouwen begint om 21.00 Nederlandse tijd. Het eerste onderdeel van het Omnium, de Scratch, staat gepland om 21.40. Een klein half uur later vinden om 22.04 de finales van het mannelijke sprinttoernooi plaats, maar daarin zijn de Nederlanders al uitgespeeld. Om 22.12 gaat het sprinttoernooi voor de vrouwen vervolgens verder met de eerste series. Tussendoor volgt om 22.50 de individuele achtervolging op het Omnium, waarna nog drie series van de sprint voor vrouwen op het programma staan. Om 00.15 op maandag is de afvalkoers van het Omnium het laatste onderdeel van het baanwielrennen van vandaag.

Bespreek het verloop van de verschillende disciplines hier op WielerFlits.

Links
Programma
Livestream (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
39 Reacties
15-08-2016 00:29
Wat een blunder.
15-08-2016 00:29
Hij dacht wel veilig te zitten, niet dus...
15-08-2016 00:32
"De Mexicaan mag nachos gaan eten." Renaat weet ons wel goed wakker te houden met z'n grapjes.
15-08-2016 00:35
Cavendish deed iets verkeerd?
15-08-2016 00:36
Toch wel erg leuk om te kijken zo'n afvalkoersje
15-08-2016 00:37
Verboden om op de CƓte te rijden blijkbaar
15-08-2016 00:38
Viviani pakt hem, heerlijk dat omnium. Toch maar is meer op gaan letten.
15-08-2016 00:41
Afvalkoers was wel erg vermakelijk. Boudat speelde het erg slim.
15-08-2016 00:41
Mooie van de olympische spelen is dat je alles eens een keer helemaal kunt volgen. Mooi van Viviani. Nog steeds wel jammer dat er geen individuele achtervolging meer is.
15-08-2016 00:48
Ik vind dit toch wel een van de leukste onderdelen om te zien. En dan met de grapjes van renaat erbij. Die kan gaan douchen met z'n fiets etc....
Moet ik nog wakker blijven voor nog meer of komt dat morgen weer ?
15-08-2016 00:54
@Retro Lex,
Als Kenny de keirin zou weten te winnen komt hij net als Hoy op 6x goud en 1x zilver op de OS, maar naar mijn mening komt hij daarmee qua 'grootheid' lang niet in de buurt van Chris Hoy.

Kenny is het hier in Rio en 4 jaar terug in London op 1 of andere manier gelukt om een niveau te laten zien dat hij buiten de OS nauwelijks weet te benaderen.

Hoy heeft vanaf 1999 tot 2012 een totaal van 25 WK medailles bij elkaar gesprokkeld waarvan 11x goud op 4 verschillende onderdelen (1km tt, keirin, sprint & teamsprint). In die periode stond hij alleen op het WK van 2009 niet op het WK-podium, omdat hij niet kan starten vanwege een blessure.

Kenny heeft 'slechts' 9 WK medailles waarvan 3x goud. Na de OS van London heeft hij vooral vanaf 2014 eigenlijk nog nauwelijks wat gepresteerd. Pas het WK van dit jaar stond hij er weer.

Ik moet toch zeggen dat ik wel het opvallend vind hoe het GB weer is gelukt om overall zo'n sterk team klaar te stomen. Ik vind bijvoorbeeld de nummer 2 Skinner nog veel opvallender dan Kenny. En ook de Britse dames die de sneltste tijden hebben neergezet tijdens de 200m vandaag.
15-08-2016 01:40
@ Snoep
Tnx voor de uitleg. Inderdaad opvallend hoe de UK het baanwielrennen beheersen. Ze nemen het daar blijkbaar wat serieuzer dan wij hier.

Ook leuk om te kijken op YouTube , De longest lap. Een niet serieus onderdeel ( lijkt me ).
22 Man die zo lang mogelijk stil staan en degene die overblijven doen een rondje met een sprint. Vooral het lange sur placen is mooi om te zien..
15-08-2016 08:24
Dat is Revolution @Retro lex. Was op Eurosport vorig jaar, en dit jaar waarschijnlijk weer. Zeker in Uk. Love baanwielrennen
15-08-2016 14:27
Debuyst staakt de strijd in de omnium vanwege een darminfectie.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.