Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 23 mei 2018 om 13:10 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe

Voordat de 101e editie van de Giro d’Italia wordt beslist met een driedaagse passage door de Alpen, volgt er eerst nog een etappe door de regio Lombardije. De vraag van de dag is: gaan we sprinten of zegevieren de aanvallers? Volg het verloop hier op WielerFlits.

Vanuit Riva del Garda gaat het over een afstand van 155 kilometer naar finishplaats Iseo. Al direct vanuit de start gaat het bergop met de klim naar Molina di Ledro (10 km aan ruim 5%), om vervolgens voor ruim tien kilometer op een plateau te blijven. Eenmaal afgedaald rijden de renners naar de tweede klim van de dag: de Lodrino (gemiddeld 5%).

Eenmaal boven volgt een relatief technische afdaling naar de derde en laatste klim van de dag: de ongecategoriseerde klim naar Polaveno (6 km aan 5%). Na een korte afdaling volgen nog 55 – relatief vlakke – kilometers tot aan de streep. Op 23,9 kilometer van de finish rijdt men het lokale circuit op, dat bestaat uit smalle wegen en passages door dorpjes. In de slotfase moeten nog een aantal rotondes worden genomen, wat de nervositeit ongetwijfeld zal vergroten.

De etappe begint om 13.25 uur, waarna tussen 17.00 en 17.25 uur de finish verwacht wordt. Eurosport begint even na 13.15 uur aan de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
253 Reacties
23-05-2018 14:22
Yates en Dumouling in groep 2 Froome in 3
23-05-2018 14:22
Dumoulin bij Yates in ieder geval
23-05-2018 14:23
Yates, Pozzo en Dumoulin in 1e peloton, rest niet lijkt het.
23-05-2018 14:23
Froome zit in de 3e groep net als miguel angel lopez.
Echt een vraag waarom bora op kop rijdt, viviani zit gewoon in het wiel van bennett
23-05-2018 14:24
Toch wel een leuk rondje, die Giro.
23-05-2018 14:25
25% van de chaos voor de kijker wordt wel door de regie veroorzaakt in de Giro.
23-05-2018 14:25
Welke Sunwebber zat er nou bij Dumoulin? Ik hoop Oomen!
23-05-2018 14:26
Froome wel een behoorlijk eind achter op dit moment
23-05-2018 14:27
Ik snap het niet. Wie wel?
23-05-2018 14:27
Voorste peloton houdt in
23-05-2018 14:28
Alles weer bij elkaar volgens mij. Denk dat Bora het simpelweg een te sterke kopgroep vond?
23-05-2018 14:28
Twee pelotons weer samen, maar chaos met aanvallers.
23-05-2018 14:28
wat christidoc zegt
23-05-2018 14:28
Toppers als Tom hebben te weinig ploeggenoten, dus die gaan niet rijden. Lopez en Froome komen terug.
23-05-2018 14:32
Eerst haalt Bora een grote groep terug en nu laten ze weer een grote groep rijden. En viv er nog bij. Alle arbeid voor niks.
23-05-2018 14:33
Zonde zeg, Pozzo Yates en Dumoulin hadden hun podium kunnen veiligstellen met doorknallen, zal waarschijnlijk een hey-mate-yeah-mate-je tussen de Britten zijn geweest.
23-05-2018 14:35
Goed gedaan van UAE. Mee het gat gedicht en nu met maar liefst vier renners mee vooraan.
23-05-2018 14:35
Formolo namens Bora, als ze een groot gat krijgen duikt hij de top 10 in.
23-05-2018 14:35
Die regie deed er wel een schepje bovenop qua chaos ja ;)
23-05-2018 14:38
Kopgroep is te groot dus dat wordt straks demarreren en uitdunnen in de heuvelzone. Jammer voor Stybar, maar dit gaat hem niet worden.
23-05-2018 14:40
Samenstelling kopgroep Atapuma, Conti, Laengen en Ulissi (UAE), Formolo en Pfingsten (Bora), Montaguti en Jauregui (AG2R), Frapporti, Cattaneo en Masnada (Androni), Luis Leon Sanchez en Villella (Astana), Visconti (Bahrain), Ciccone (Bardiani), De Marchi (BMC), Ladagnous (FDJ), Dayer Quintana (Movistar), Stybar (Quick-Step), Brown (EF), Neilands (Israel) en Puccio (Sky).
23-05-2018 14:42
UAE goede rustdag gehad. Gun het ze wel. Ook de sheikh. Haal je effe Aru, Kristoff & Martin en heb je nog zo'n snertseizoen
23-05-2018 14:42
Dit wordt een hele snelle rit!
23-05-2018 14:43
Nu heeft Trek weer strafwerk omdat ze niet mee zijn, heerlijk dit.
23-05-2018 14:43
haha nu is Trek weer de klos en moeten ze achtervolgen.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.