Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe
woensdag 23 mei 2018 om 13:10 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de zeventiende etappe

Voordat de 101e editie van de Giro d’Italia wordt beslist met een driedaagse passage door de Alpen, volgt er eerst nog een etappe door de regio Lombardije. De vraag van de dag is: gaan we sprinten of zegevieren de aanvallers? Volg het verloop hier op WielerFlits.

Vanuit Riva del Garda gaat het over een afstand van 155 kilometer naar finishplaats Iseo. Al direct vanuit de start gaat het bergop met de klim naar Molina di Ledro (10 km aan ruim 5%), om vervolgens voor ruim tien kilometer op een plateau te blijven. Eenmaal afgedaald rijden de renners naar de tweede klim van de dag: de Lodrino (gemiddeld 5%).

Eenmaal boven volgt een relatief technische afdaling naar de derde en laatste klim van de dag: de ongecategoriseerde klim naar Polaveno (6 km aan 5%). Na een korte afdaling volgen nog 55 – relatief vlakke – kilometers tot aan de streep. Op 23,9 kilometer van de finish rijdt men het lokale circuit op, dat bestaat uit smalle wegen en passages door dorpjes. In de slotfase moeten nog een aantal rotondes worden genomen, wat de nervositeit ongetwijfeld zal vergroten.

De etappe begint om 13.25 uur, waarna tussen 17.00 en 17.25 uur de finish verwacht wordt. Eurosport begint even na 13.15 uur aan de live-uitzending.

Links
Voorbeschouwing etappe 17 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
253 Reacties
23-05-2018 14:07
De kopgroep is vertrokken.
23-05-2018 14:07
Maar net als zondag heeft Mitchelton weer het geluk van een ploeg die voor ze op kop rijdt.
23-05-2018 14:08
Wel klasse van Bora dit vind ik hoor. Gewoon vol er voor gaan. Overigens maar 3 man van TLJ. Dat lijkt me iets te mager met nog zo’n omvangrijke groep. Bouwman misschien een iets mindere dag vandaag.
23-05-2018 14:08
Bora op kop, die willen wat lossen.
23-05-2018 14:08
iemand enig idee of Viv eraf ligt?
23-05-2018 14:09
@albertosagan
Even rustig aan graag, bovendien komen je beledigingen een stuk beter aan als je op de interpunctie let.
23-05-2018 14:10
Aru zelf draait ook mee.
23-05-2018 14:10
Rik van Slycke gaat voor de Cees Priem Zonnebril Award.
23-05-2018 14:10
Heeft Aru amfetamine genomen op de rustdag? wat een klapper
23-05-2018 14:11
Van emden van hoecke van poppel lindeman en bouwman er af?
23-05-2018 14:12
Toch een mooie kerel die Aru. Vol ambities om te winnen deze Giro, volledig door het ijs zakken en dan gewoon in de 17e etappe mee werken op kop van het peloton. En dan ook nog zonder voor de Giro sneren uit te delen aan collega's.

Victor Campenaerts kijk je mee? ;)
23-05-2018 14:12
ciccone vandaag al lekker zn energie verspillen voor een paar bergpuntjes
23-05-2018 14:12
Vluchters zitten wel ellendig in de knel deze ronde met die opgefokte Yates die alle boni's wil, wel leuk om dat weer eens te zien ipv de SKY die oma-mode steeds naar de eindklim tuffelen om de batterijen op lab-mode te houden.
23-05-2018 14:15
“Overgangsetappes” in de Giro blijven toch altijd mooi om volgen.
23-05-2018 14:15
Het gaat sowieso niet op een groepsprint eindigen, want de laatste 50 km is glooiende boerenweggetjes met draaien en keren tot de laatste 5k.
23-05-2018 14:18
Het hele peloton aan puin in allemaal kleine groepjes. Ongetwijfeld zitten er klassementrenners achterin waardoor andere ploegen weer gaan rijden.
23-05-2018 14:18
Snap niet waarom Bora nu de kopgroep helemaal wil terugpakken. Op de volgende klim gaat het natuurlijk weer raak zijn
23-05-2018 14:19
Hybride etappes zoals deze zouden eigenlijk 33,33% van een ronde moeten behelsen. Wielrennen is veel meer dan TT, bergop & sprint.
23-05-2018 14:19
BORA en UAE rijden het gat weer dicht (18 seconden nog).
23-05-2018 14:20
Peloton breekt.
23-05-2018 14:20
Peleton gebroken? Wie zit waar?
23-05-2018 14:20
Yates gespot in de tweede groep, Dumoulin nog helemaal niet gezien.

Edit: Dumoulin zit er gewoon bij.
23-05-2018 14:22
Iemand enig idee of er een prominente klassementsrenner in die groep achter het peloton zit?
23-05-2018 14:22
Dumoulin in tweede groep?
23-05-2018 14:22
Dumoulin en Froome achter het peleton

Edit: Tom toch wel bij Yates in de groep.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.