Giro 2018: Volg hier de bergetappe naar Gran Sasso d’Italia
zondag 13 mei 2018 om 10:45 Volg in Google

Giro 2018: Volg hier de bergetappe naar Gran Sasso d’Italia

Voordat de renners in de Giro d’Italia mogen genieten van een tweede rustdag, volgt er nog een lange dag in het zadel. Om 11:00 begint het peloton aan een 225 kilometer lange rit met aankomst bergop.

Giro d'Italia 2018 profiel etappe 9

Onderweg staan er drie geklassificeerde beklimmingen op het menu. Na een openingsfase met de nodige hoogtemeters zijn er met de beklimming van de Roccaraso (2e categorie, 6,9 km aan 6,9% gemiddeld) ongeveer halverwege de eerste bergpunten te verdienen. Na een lange afdaling vormt de Calascio (1e categorie, 13,5 km á 6,1%) een opwarmer voor de slotklim. Direct hierna volgt namelijk de 26,5 kilometer lange beklimming van de Gran Sasso d’Italia (letterlijk vertaald de Grote Steen van Italië). Deze kent een gemiddeld stijgingspercentage van 3,9%, maar in de slotfase kan het wegdek tot maar liefst 13% stijgen. De aankomst ligt op 2135 meter hoogte. De klassementsrenners zullen hier bij de les moeten zijn.

Profiel beklimming Gran Sasso d'Italia

De etappe is vanaf 13:15 uur live te zien op Eurosport 1. De aankomst wordt verwacht tussen 16:54 en 17:37. Bespreek hier het verloop van de etappe.

Links
Voorbeschouwing etappe 9 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
122 Reacties
13-05-2018 16:11
Te warm voor Wellens? Later deze Giro gewoon nog eens proberen. Toch al geslaagde campagne.
13-05-2018 16:13
Zo warm is het niet op 1200 meter hoogte. Gewoon de mindere klimmer.
13-05-2018 16:21
Gesink zie ik zeker, Bennett zal er ook nog wel zitten. Maar verder geen TLJ, toch?
13-05-2018 16:24
Hoppa en daar is de team van het leider!
13-05-2018 16:26
Tom schuift ook makkelijk naar voren.
13-05-2018 16:31
Gesink toch ook wel goed hoor, jammer dat ie er vandaag niet bij zat.
13-05-2018 16:33
@renzohob Hij zit er toch bij? Die kopgroep gaat het niet redden hoor.
13-05-2018 16:34
In mijn optiek gaat de leider het gewoon halen hoor. Tenzij een grote klepper echt op een km of 8 al gaat. Zo lastig is die klim niet op de laatste 4km na.
13-05-2018 16:36
Bennett van tlj beetje ver achterin peloton...verstopt of niet goed?
13-05-2018 16:36
Ten Dam wat een verschrikkelijke baas
13-05-2018 16:38
4 man Sunweb nog in de groep. Dumoulin, Oomen, Ten Dam en ...
13-05-2018 16:39
Gesink niet meer in peloton.
13-05-2018 16:39
Is er ergens nog een alternatief voor het kijken ? Reclames en meeste overschatte commentator ooit op Eurosport nu al zat.
13-05-2018 16:39
@tdola
Al een kilometer of wat geen enkele ondersteuning
13-05-2018 16:40
ik denk vervacke nog van subweb
13-05-2018 16:40
Haga
13-05-2018 16:40
@HF2013, dat is Vervaeke.
13-05-2018 16:41
@HF
Ik zag Haga nog met Dumoulin naar voren rijden aantal km terug.
13-05-2018 16:42
Begrijp niet dat ze die kopgroep zo ver hebben laten weglopen.
13-05-2018 16:44
@Wildebert

98% interesseert zich totaal niet voor die ritzege. Kijk naar Carapaz gister, iedereen vond het prima. Daar spelen grotere belangen. Alleen Astana snap ik niet.
13-05-2018 16:46
de AK - mannen geven gewoon geen bal om die ritzege vandaag, ik begrijp het dus wel.
13-05-2018 16:52
Sam Oomen niet meer in de groep zover ik kan zien.
13-05-2018 16:53
Die Gesink rookt even dat hele groepje op!
13-05-2018 16:54
De winnaar gaat wel uit de favorieten komen
13-05-2018 16:55
Dumoulin ziet er prima uit hoor.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.