Giro 2017: Volg hier de negende etappe naar Blockhaus
zondag 14 mei 2017 om 12:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negende etappe naar Blockhaus

Eindelijk, na negen koersdagen gaat de top van het algemeen klassement op zijn kop. De eerste zeventien renners, met daarbij vier Nederlanders, staan nog binnen een minuut van elkaar, maar dat zal na de slotklim naar Blockhaus niet meer zo zijn. Bob Jungels is al meerdere dagen de trotse drager van het roze. Is de Luxemburger dat na vandaag nog steeds? Volg de strijd in de Abruzzen hier op WielerFlits.

Blockhaus is een totaal andere beklimming dan Etna. De slotklim bestaat uit twee delen. Het eerste gedeelte gaat over de Lanciano-pas (10 km á 4% gemiddeld). Na een korte afdaling begint in Roccamorice de 13,6 kilometer lange beklimming tot de finish. Met stijgingspercentages van zes á zeven procent begint de klim relatief rustig, maar tussen kilometer drie en tien gaan de stijgingspercentages richting de tien procent.

De etappe begint om 13.00 uur, tussen 17.00 en 17.30 uur wordt de finish verwacht. Eurosport begint om 14.30 uur met de live-uitzending op het hoofdkanaal. Commentaar wordt gegeven door Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 9 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
391 Reacties
1 3 4 5 6 7 16
14-05-2017 15:31
Tot nu toe een snelle koers, zal dat invloed hebben op renners die veel tijd op Blockhaus verliezen? Quintana voor Zakarin en Yates verwacht ik.
14-05-2017 15:31
Sommige mensen komen hier met een argument voor spoileren dat vergelijkbaar is aan: 'als je niet aangerand had willen worden had je dat rokje niet aan moeten trekken'. Treurig...
14-05-2017 15:33
Vroeger was het best leuk om het WF-volgtopic als tweede scherm te gebruiken, een enkele dissonant daargelaten.
14-05-2017 15:34
1'25'' voor nog maar; dat wordt knallen met de toppers op de slotklim! En Rolland zal voor een ander keertje zijn; die moet gewoon wachten tot week 3 ;)
14-05-2017 15:34
Nog lekker populair gaan doen ook. Top jongens!
14-05-2017 15:35
Movistar probeert de rest af te matten. Ben benieuwd belooft vuurwerk!
14-05-2017 15:36
Lekker snel gaan ze. wordt wel vuurwerk vandaag.
14-05-2017 15:37
Ik vermaak me reuze hier zowel met de on als de off Topics.
14-05-2017 15:45
@ Xtince
Sta je langs de kant ? Zo ja waar ergens , dan kunnen we je spotten. En ben je zelf nog een stukje blockhaus opgereden ?
14-05-2017 15:47
Kan iemand inschatten hoe laat ze ongeveer gaan finishen? Ik hoop nog een stuk te kunnen zien straks.
14-05-2017 15:49
@bauke tomoulin

En sommige mensen vergelijken een aanranding met het verklappen van een uitslag...
14-05-2017 15:51
Wordt er eigenlijk nog gevoetbald vandaag?
14-05-2017 15:51
Ey jongens, blijkt dat we dadelijk tussen de reclame ook wat koers te zien krijgen.

Die schlemiel van een Van Belleghem laat weer het beste van zijn taalskills zien.
14-05-2017 15:52
@Lex
Het zuiden van Italië heb ik overgeslagen. Vanaf Sicilië ben ik via Sardinië bij Rome het vaste land opgekomen. Nu ben ik ter hoogte van de tijdrit van dinsdag, die heb ik vanmiddag verkend.
14-05-2017 15:53
@Pietertje: ik geloof dat je me niet begrijpt. Het ARGUMENT is vergelijkbaar, de daadwerkelijke acties mag je zelf bedenken wat daar het verschil tussen is.
14-05-2017 15:59
@Baukema: Ohja want praten over andere sporten is net zo'n strafbaar feit als een aanranding.
14-05-2017 16:01
Ik heb een goed argument om het hier ook over voetbal te hebben:

STEL JE NIET ZO AAN.
14-05-2017 16:02
@bauke

Er zit iets vergelijkbaars in maar dat geldt voor bijna elk argument dat je ergens voor kunt bedenken.

Je weet gewoon dat er voortaan veel spoilers zijn dus het is ook gewoon raar dat mensen nog steeds het opzoeken.
Er is gewoon altijd wel iemand die bewust of onbewust een spoiler plaatst.

Als ik tenminste iets wil terugkijken zonder ook maar iets ervan te weten dan neem ik het op en zorg ik gewoon dat ik niet op de sociale media kijk.

Niet iedereen kan of wil namelijk rekening houden met mijn wensen.
14-05-2017 16:04
Gelukkig zijn we bijna bij Blockhaus!
14-05-2017 16:07
Leuk filmpje van sporza over de Nederlandse klassementsmannen :)
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Giro/1.2978105
14-05-2017 16:08
Vandenbroeck, toppertje.
14-05-2017 16:08
Vd Broeck lost
14-05-2017 16:08
definitief bewijs dat Jurgen miskoop is
14-05-2017 16:08
Haha die Jurgen dat is niet best hoor wat is er met die man aan de hand?
14-05-2017 16:08
Van den broeck al gelost echt schandalig!
1 3 4 5 6 7 16

Om te reageren moet je ingelogd zijn.