Giro 2017: Volg hier de negende etappe naar Blockhaus
zondag 14 mei 2017 om 12:45 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de negende etappe naar Blockhaus

Eindelijk, na negen koersdagen gaat de top van het algemeen klassement op zijn kop. De eerste zeventien renners, met daarbij vier Nederlanders, staan nog binnen een minuut van elkaar, maar dat zal na de slotklim naar Blockhaus niet meer zo zijn. Bob Jungels is al meerdere dagen de trotse drager van het roze. Is de Luxemburger dat na vandaag nog steeds? Volg de strijd in de Abruzzen hier op WielerFlits.

Blockhaus is een totaal andere beklimming dan Etna. De slotklim bestaat uit twee delen. Het eerste gedeelte gaat over de Lanciano-pas (10 km á 4% gemiddeld). Na een korte afdaling begint in Roccamorice de 13,6 kilometer lange beklimming tot de finish. Met stijgingspercentages van zes á zeven procent begint de klim relatief rustig, maar tussen kilometer drie en tien gaan de stijgingspercentages richting de tien procent.

De etappe begint om 13.00 uur, tussen 17.00 en 17.30 uur wordt de finish verwacht. Eurosport begint om 14.30 uur met de live-uitzending op het hoofdkanaal. Commentaar wordt gegeven door Jeroen Vanbelleghem en Karsten Kroon.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 9 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst (WielerFlits)
Informatie etappe 8

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
391 Reacties
14-05-2017 13:35
Feyenoord kampioen Quintana voor de winst kruiswijk vlak erachter...
14-05-2017 13:39
Mijn gevoel zegt juist dat Pinot één van de weinige renners is die naast Quintana kans maakt op de eindzege. Zie hém vandaag daarom zeker geen tijd op zijn concurrentie verliezen.
14-05-2017 13:39
Luis Leon gaat duidelijk voor het Bergklassement deze Giro. Zou een mooie prijs voor Astana zijn.

Wie zijn die 3 renners van Cannondale, UAE en Lotto-Soudal?

Edit: Modolo en Rolland en...?
14-05-2017 13:42
Rolland, modolo en marczynski, bardiani heeft als nog niemand mee
14-05-2017 13:43
Modolo? Heeft de eerste tussensprint gemist, de tweede is bovendien net als de eerste bijna niets waard, hij staat mijlenver in het puntenklassement? Zichzelf in vorm proberen fietsen?

EDIT: handje helpen voor Marcato, bien sûr.
14-05-2017 13:47
Ik zie graag Kruiswijk tijd verliezen vandaag en daardoor gedwongen alle remmen los in de laatste week om zo schitterend de overwinning te pakken.
14-05-2017 13:50
@rput:idd, is zijn enige mogelijkheis om te schitteren deze Giro.
14-05-2017 13:51
Hoodisvrij. Als je voor het bergklassement gaat moet je vandaag niet aanvallen.
14-05-2017 13:51
Cannondale probeert kopgroep onder druk te zetten zodat ze de drie achtervolgers met Rolland bij de kopgroep laten komen?
14-05-2017 13:51
Hoelaat verwacht men dat de renners bij aan de Blockhaus beginnen?
14-05-2017 13:53
@beni: Ik zeg: Heracles play-offs, Kelderman, Mollema, Dumoulin én Kruiswijk in de top 10 van het AK na vandaag;)
14-05-2017 13:57
@Turtlehead En wie van die vier heeft dan de roze trui volgens jou?
14-05-2017 13:57
Kelderman, die is (op Turtlehead na) zo consequent door niemand genoemd, terwijl hij aardig lijkt te rijden, dat hij vast ook wel een paar meter krijgt bij een demarrage 3 km onder de top.
14-05-2017 13:59
Sporza heeft het ook over de '3 Nederlandse troeven'. Laat de 4e het dan maar doen!
14-05-2017 14:05
Nou, Max gaat het niet worden vandaag, dat scheelt weer een scherm.
14-05-2017 14:05
Modolo, Rolland en Marczynski raken er niet bij voorlopig
14-05-2017 14:08
Verstappen ligt er al uit in Spanje, dat scheelt dus alvast wat gezap. Hopelijk geen opmaat voor de rest van de Nederlanders vandaag
14-05-2017 14:10
Chasse patate lijkt het. Het peloton laat ook niet langer begaan en komt langzaam naderbij.
14-05-2017 14:12
@MrK Nee hoor, er wordt vast wel een Nederlandse ploeg landskampioen.
14-05-2017 14:14
Nou Cannondale, knal het maar dicht. Dan krijgen we een interessante race.
14-05-2017 14:19
@MrKennedy bedankt voor de spoiler, ik wou het nog terugkijken....
14-05-2017 14:21
Onie jij ook.

Kunnen we hier niet gewoon over de Giro praten ipv andermans spanning verkloten in andere sporten??
14-05-2017 14:22
@Tuubke: dan lijkt Kelderman mij het meest logisch (explosief, en een beetje vrijheid in de luwte) ;), of Dumoulin via boni's.
14-05-2017 14:25
Lekker, rond 15.45 al aan de klim :). Ik heb trouwens ook Kelderman al meerdere malen genoemd als outsider. Leek tijdens de Etna extreem makkelijk te rijden. Maar bij Kelderman wil het weleens abrupt ophouden, zonder dat je het ziet aankomen. Ben benieuwd naar vandaag, ga er in ieder geval vanuit dat er geen kopgroep vooruit blijft. Hoogstens 1 koploper of aanvaller op de berg.
14-05-2017 14:25
Rolland en co aangesloten, maar peloton op 2'24''. Die laten ze niet lopen kennelijk.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.