Giro 2017: Volg hier de derde etappe
zondag 7 mei 2017 om 13:30 Volg in Google

Giro 2017: Volg hier de derde etappe

Waaiers? Dat is waar de ene ploeg reikhalzend naar uitkijkt en de andere ploeg hoopt dat de storm (in het peloton) blijft liggen. De wind komt met kracht 5 à 6 uit het noordwesten, waardoor de renners deze een groot deel van de dag schuin in de rug zullen hebben. Als de route een draai maakt richting finishplaats Cagliari, komt de wind meer op de kop. Gaan we spektakel zien of wordt een muis gebaard en gaan we ‘gewoon’ sprinten? Volg het hier op WielerFlits.

Het is de laatste etappe op Sardinië, voor morgen de rustdag gebruikt gaat worden om het hele circus naar Sicilië te verplaatsen. André Greipel draagt vandaag het roze, maar doet hij dat ook als dinsdag de rit naar de Etna op het programma staat? Om 13.45 uur starten de renners vanuit Tortolì, om 148 kilometer later in Cagliari te finishen. Dat zal zijn tussen 17.02 en 17.22 uur.

Omdat Eurosport ook MotoGP-rechten heeft, zal de Giro pas vanaf 15.00 uur op tv worden uitgezonden door de sportzender. Vanaf 13.45 uur is de etappe wel al te zien via de Eurosport Player.

Links
Giro 2017: Voorbeschouwing etappe 3 (WielerFlits)

Website organisatie
Deelnemerslijst
Informatie etappe 3

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (Website Giro d’Italia)

Livestream L’Equipe (Frans, vanaf 13.25 uur)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
102 Reacties
07-05-2017 15:47
...dan zijn ze wel meteen schoon.
07-05-2017 16:09
Ik heb zo'n vermoeden dat er zowel in Rotterdam als op Sardinië een anti climax gaat volgen ;)
07-05-2017 16:14
Giro is tot nu toe sowieso doooooodd saai..

Ik snap dat sprintetappes erin moeten, maar leuk vind ik het niet :P
07-05-2017 16:16
Anti climax? Er wint in elk geval een club uit Rotterdam en die is degradatie vrij. :-)
07-05-2017 16:16
Wat zijn die grote rondes toch saai vergeleken met klassiekers.
07-05-2017 16:19
Toch wel een gemis Alberto die altijd wel leven in de brouwerij brengt, geen mooiere koers gezien dan toen ze vanaf km 1 de gaskraan opendraaiden vorig jaar en Sky in grote paniek brachten.
07-05-2017 16:24
Jaja, we zijn 2,75 etappe onderweg pas.

Het valt ook wel mee > 1 non-sprint, 1 mooie spurt en vandaag nog onzeker. Landschap is hartstikke mooi mar je rijdt er niet zomaar weg nee.
07-05-2017 16:24
Geschke krijgt een nieuw wiel.
07-05-2017 16:25
OP ES ENG gaven ze net aan dat de wind gedraaid zou zijn tot 'crosswinds' in de finale ... Waarheid of zekerheid creeren dat men dat laatste reclameblokje ook nog meepakt ?
07-05-2017 16:25
25 km te gaan, Sunweb, Sky en Lotto Soudal vooraan
07-05-2017 16:27
Ja, we gaan het toch zien op die laatste rechte stroken.
07-05-2017 16:27
Ik ben ook wel benieuwd naar de (eventuele) massasprint. Hoeveel nadeel gaat Ewan ervan ondervinden dat hij zo'n klein ventje is op dat wegdek? En dan ook nog met tegenwind (tenzij die dus gedraaid is).
07-05-2017 16:28
Greipel is straka gewoon weer de sterkste.
07-05-2017 16:29
Twitter van Trek zegt hetzelfde. Zware zijwind laatste 12km
07-05-2017 16:29
De ene start van de Giro is de andere niet. Vorig jaar met de start in Nederland was het toch aangenamer. Tot nu toe elke dag hetzelfde beeld CCC, Willier, Gazprom, DDD in de kansloze ontsnapping. Dinsdag na de Etna zal het niet anders zijn. Kopgroepje en het peleton dat vervolgens snelheid gaat maken tot aan de voet om hun kopmannen af te zetten, waarna het grote kijken volgt tot aan 1km van de top.
Hoop toch op meer vuurwerk.
07-05-2017 16:31
Ach ja, in NL was het een proloogje gevolgd door 2 totaal onvermijdbare sprints, wissel Tjallingii voor Teklanogwa en druk op stop.
07-05-2017 16:33
Castelijns rijdt het publiek in
07-05-2017 16:33
Blijft altijd spannend zo'n geel shirt in de berm.
07-05-2017 16:34
Het probleem is niet de omstandigheden, het probleem is dat er steeds minder durfals in het peloton rijden. De enige die nog wel eens iets wel doen is Nibali. Alle anderen zijn controleurs / afwachters.
07-05-2017 16:35
Nog niet de Giro van Twan.
07-05-2017 16:35
Lijkt vooral tegenwind ipv zijwind.
07-05-2017 16:39
TLJ mooi voorin, nerveus gedoe nu.
07-05-2017 16:39
Jemig wat een nerveus gedoe. Hopelijk blijft iedereen op de fiets zitten.
07-05-2017 16:40
Dumoulin voorin, strook komt er zo aan.
07-05-2017 16:41
Idd op 12km voor de finish, rotonde naar links, vanaf daar dikke bingo. Let ook op de flamingo's, speciaal vandaag in het roze.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.