Giro 2016: Volg hier de zevende etappe
vrijdag 13 mei 2016 om 11:40 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zevende etappe

Vandaag komen de sprinters weer aan bod in de Ronde van Italië. Echt makkelijk gaan ze het echter niet krijgen, want er liggen een aantal klimmetjes in het parcours. De grote vraag is dan ook welke sprinters van voren kunnen blijven.

De etappe begint met een korte aanloop naar de Le Svolte Di Popoli, een negen kilometer lange klim van de tweede categorie. Op veertig kilometer van het einde moet ook nog de Valico della Somma van de vierde categorie overwonnen worden. De weg naar de finish is vervolgens niet bijster lastig, al liggen er tussen kilometer twee en één voor het einde nog drie haakse bochten. Vervolgens is op een asfaltweg van zeven meter breed de streep getrokken. Op 250 meter van die lijn ligt nog wel een flauwe bocht naar rechts, waardoor de sprinters tactisch goed gepositioneerd moeten zijn.

De wedstrijd gaat van start om 11:55 en zal naar verwachting tussen vijf uur en half zes eindigen. Eurosport start de uitzending om 14:30, Sporza begint tien minuutjes later. Bespreek hier het verloop van de koers.

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Officiële website
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 7

Liveticker (website organisatie)
Liveticker
(Twitter organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NU.nl)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
250 Reacties
13-05-2016 12:55
Hopelijk was Steven op de afspraak en zit hij in het eerste peloton....
13-05-2016 12:55
Groep kittel al op 1'20"
13-05-2016 12:56
Heeft er iemand een streampje? Ze schijnen aardig door te trekken vooraan. Gaat Kittel er dus toch niet bij komen.
13-05-2016 12:56
Iemand enig idee of er sprinters in de eerste groep zitten of klassementsmannen in de tweede groep?

Zo niet, dan zal het wel bij elkaar komen
13-05-2016 12:56
Waar haalt Sporza trouwens die info (radio corsa?)?; wat de site van de giro zelf loopt altijd hopeloos achterop
13-05-2016 12:57
Lijkt alweer flink koers zo vroeg! Jammer dat we geen beelden hebben :(
13-05-2016 12:57
Edit, onee dat klopt niet.
13-05-2016 12:58
Perfecte ticker, maar dan ook echt perfect, voor alle WorldTour-koersen: http://www.cyclingpro.net/velopro/live-1/giro-la-septieme-etape-en-direct-commente

De Italiaanse variant is ook altijd goed, maar die lijkt vandaag niet wakker te zijn.
13-05-2016 13:00
Jammer dat van zulke etappes het begin nooit in beeld komt. Als nu de uitzending begint zal het wel rustig zijn in het peloton met een kopgroep vooruit en is het wachten tot een sprint.
13-05-2016 13:01
38km afgelegd in het eerste uur aldus cyclingnews
13-05-2016 13:01
Pozzovivo en Majka niet op achterstand. Kan wel eens een etappe worden waar een ferme tik uitgedeeld gaat worden aan de onoplettende klassementsmannen.

Edit: Mijn Frans is niet zo goed hahaha. :P
13-05-2016 13:01
Ik denk dat alle klassementsrenners wel vooraan zitten. In een peloton van 50 man moet dat ook haast wel.

3e peloton, die met de sprinters, inmiddels op 2.18. Dat lijkt me boeken toe.
13-05-2016 13:03
Majka op achterstand? Damn, hij is met stip een podiumkanditaat in mijn ogen
13-05-2016 13:03
@Noud89: Goed lezen. Pozzovivo en Majka zitten juist in die eerste groep.
13-05-2016 13:03
Zakarin zit er niet bij volgens Scorito liveticker (groep 2: groep zakarin met oa ook kruiswijk
13-05-2016 13:04
Thanks TheArt ziet er inderdaad accuraat uit die ticker!!
13-05-2016 13:05
Shit Kruijswijk
13-05-2016 13:05
Hey noud moet je wel de waarheid vertellen !
13-05-2016 13:05
Gouden tip, TheArt! Zeker met die gemankeerde ticker van de organisatie een uitkomst.
13-05-2016 13:05
Denk dat Zakarin en Kruijswijk ook gewoon vooraan zitten. Relax, laten we even wachten op een bevestiging. De groep is bergop uitgedund hè. Het is niet alsof ze in de afdaling of op het vlakke niet op zaten te letten.
13-05-2016 13:07
Slecht weer op komst.
13-05-2016 13:08
nog 170 km, ik verwacht dat de storm wel zal gaan liggen, dit is Parijs-Roubaix niet
13-05-2016 13:09
tweede en derde groep zijn samen gekomen, achterstand 2'20". Lijkt me dat er voorin een ontsnapping zal komen en de rest weer zal samen komen?
13-05-2016 13:10
Al 2.19 voor de tweede en derde groep die net zijn samengekomen. Klote als Kruijswijk daarbij zou zitten zeg!
13-05-2016 13:10
Betwijfel of er een ploeg gaat blijven rijden in het eerste peloton. Welke sprinter zou daar nog bij kunnen zitten? De kopgroep die hier nu gaat ontstaan heeft echter wel een goede kans, aangezien hij uitsluitend uit sterke renners zal bestaan.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.