Giro 2016: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 24 mei 2016 om 13:27 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zestiende etappe

Na gisteren van de derde en laatste rustdag genoten te hebben, trekt de Giro-karavaan zich weer in gang. De zestiende etappe is de kortste rit in lijn van deze ronde, maar zeker niet de eenvoudigste. Nadat er twee cols van de tweede categorie zijn bedwongen, ligt de finishlijn getrokken op een berg van de derde categorie. Krijgt een kopgroep vandaag de ruimte, of gaan de klassementsrenners zich met de ritzege bemoeien?

Door de relatief korte afstand (132 kilometer) wordt er pas om 13.40 uur in Bressanone gestart. De aankomst in Andalo is tussen vijf uur en half zes. Komen er aanvallen op de roze trui van Steven Kruijswijk, of zetten zijn concurrenten alles op het zware slotweekend?

De drie beklimmingen van de dag zijn allemaal live op tv te volgen. Sporza en Eurosport doen vanaf kwart voor drie live verslag.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 16

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
741 Reacties
24-05-2016 15:02
Waarom gaat hij nu op kop rijden????
24-05-2016 15:02
Kruijswijk rijdt laatste kilometers erg onregelmatig tempo door op veel aanvallen te reageren. En tempo valt er vaak uit, omdat er geen ploeg tempo wil onderhouden.
24-05-2016 15:02
Kunnen Gesink en Kelderman zich nog niet ff aanmelden voor de giro? Ze zijn nodig!
24-05-2016 15:02
Wat is dit? Oorlog. Pfiuw
24-05-2016 15:03
als dit elke etappe zo gaat gaat het een enorme zware laatste week worden
24-05-2016 15:03
Snap niet waarom hij overall op reageert. Poker eens.
24-05-2016 15:03
Dit is wel heel slim trouwens! Proberen Nibali en Valverde te isoleren, want één op één kan hij ze hebben!
24-05-2016 15:03
Ik hoop dat Kruijswijk zichzelf niet overschat. Wat een spanning...
24-05-2016 15:03
Heeft kruiswijk nog ploegmaats in het peletontje zitten?
schakel net in
24-05-2016 15:03
Ik had toch wat meer van Roglic verwacht
24-05-2016 15:03
wtf kruiswijk laat jezelf niet gek maken man !!! hij reageert overal op,stom-stom-stom
24-05-2016 15:04
Kruijswijk laat zich te veel uit de tent lokken. De meesten staan al ver genoeg en het is aan andere om hun plekje dan te verdedigen.
24-05-2016 15:04
Zit nog 1 extra TJL in het peloton
24-05-2016 15:04
Wie kan Kruijswijk aan zijn verstand brengen dat ie niet op elk demarerend achterwiel hoeft te springen ?
24-05-2016 15:04
Battaglin blijft er wel bij tot aan de top, of toch tenminste heel dichtbij
24-05-2016 15:04
Waar is LottoNL???
24-05-2016 15:04
@Lammestakker,
Hij rijdt volgens mij op kop, omdat hij een regelmatig tempo wil. Hij is zeker niet vol aan het achtervolgen.
24-05-2016 15:04
Kijk eens aan. Voor Cannondale is de Giro ook begonnen
24-05-2016 15:05
Haha wat een rit!!
24-05-2016 15:05
Chaves echt nog niet in beeld geweest hè als enige renner.
Over 3 km boven, hopelijk dan wat rust en nog een man van kruijswijk in het peloton
24-05-2016 15:05
Tsjongejonge wat is Astana sterk
24-05-2016 15:05
Is Vino al in Italie gesignaleerd?
24-05-2016 15:05
Hij laat zijn eigen gek maken man !! stom-stom-stom
24-05-2016 15:05
Waar zit Chaves?
24-05-2016 15:06
Van de meeste renners van Lotto-Jumbo kan je niet meer verwachten eigenlijk, jammer is het wel.

Om te reageren moet je ingelogd zijn.