Giro 2016: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 24 mei 2016 om 13:27 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zestiende etappe

Na gisteren van de derde en laatste rustdag genoten te hebben, trekt de Giro-karavaan zich weer in gang. De zestiende etappe is de kortste rit in lijn van deze ronde, maar zeker niet de eenvoudigste. Nadat er twee cols van de tweede categorie zijn bedwongen, ligt de finishlijn getrokken op een berg van de derde categorie. Krijgt een kopgroep vandaag de ruimte, of gaan de klassementsrenners zich met de ritzege bemoeien?

Door de relatief korte afstand (132 kilometer) wordt er pas om 13.40 uur in Bressanone gestart. De aankomst in Andalo is tussen vijf uur en half zes. Komen er aanvallen op de roze trui van Steven Kruijswijk, of zetten zijn concurrenten alles op het zware slotweekend?

De drie beklimmingen van de dag zijn allemaal live op tv te volgen. Sporza en Eurosport doen vanaf kwart voor drie live verslag.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 16

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
741 Reacties
24-05-2016 15:58
Dat laatste ding van 3e categorie is wel het minste voor Kruijswijk natuurlijk. Valverde, Zakarin en Nibali lijken me daar iets sterker, en van Firsanov en Ulissi heb ik geen idee hoe goed ze zijn vandaag.
24-05-2016 15:58
@LyndaLid
groep kruijswijk, nibali, valverde, zakarin, jungels, ulissi, Ulissi, Kangert, Firsanov, Lopez voorop

daarachter groep chaves, uran, majka op achterstand van rond de 40 seconden
24-05-2016 15:58
Nog zeven kilometer buffelen voor met name Kangert en de knechten in de groep Chaves en dan een mooi man tegen man gevecht van twintig kilometer. Kruijswijk heeft in ieder geval een voorsprong op Chaves aan de voet. Nu je niet gek laten maken door die ouwe rotten.
24-05-2016 15:58
@leegloper, ik vond het wel echt dom!
24-05-2016 15:58
De rest heeft zich net zoveel ingespannen als Kruijswijk denk ik toch... Aangezien Nibali best vaak heeft aangevallen
24-05-2016 15:58
Wat gebeurde daar nou tussen Ulissi en Jungels? Gaf Ulissi iets aan Jungels? Iets te eten ofzo?
24-05-2016 15:59
@Troma

Iedereen die mee zit heeft zijn werk moeten doen. Een aanval of een gaatje dichtrijden is even zwaar.
24-05-2016 15:59
Wat een beest is die Kangert
24-05-2016 16:00
Cannondale draait gewoon een ploegentijdritje….
24-05-2016 16:00
bizar eigenlijk dat Cannondale rijdt, niemand van de kopgroep gaat Uran inhalen en Uran gaat echt niet winnen.
24-05-2016 16:00
Kruijswijk moet wel proberen in het wiel van Nibali te zitten, zodat hij niet verrast wordt
24-05-2016 16:01
ga nou niet in het wiel zitten van Zakarin, Kruissie, dalijk valt ie nog.
24-05-2016 16:01
Echt benieuwd naar wat er nu gaat gebeuren. Wie herstelt en wie niet. Kruijswijk normaal gesproken goed bij snelle en zware etappes. Maar nu ook??
24-05-2016 16:01
Wordt op deze manier natuurlijk wel een man tegen man gevecht. Die Kangert zal zo meteen helemaal op zijn.
24-05-2016 16:01
Ik kan niet echt kijken. Rijdt Chaves zelf op kop? Zo niet, kan hij ook in het voordeel zijn
24-05-2016 16:02
Voor de mnsen zonder beeld :
Dombroski zt ik nde kopgroep. Toen achtervolgde alleen orica met 2 man 37 sec
Op een suffe/ domme manier verliest Dombroski het contact en zakt per abuis uit de kopgroep.
Toen ging Cannondale opeens meerijden om het gat te dichten. Wat niet lukt 42 sec.
Op kop is Tangert zich leeg aan het rijden. De kopgroep rijdt lekker door.
De achtervolgers steeds nerveuzer
24-05-2016 16:02
''Zie ze daar rijden, de sukkels'' over Orica, hahahaha
24-05-2016 16:02
@Mollemawintdetour,
Kangert reed ergens knoerthard door, volgens mij half in zog van motor. Valverde, Nibali, Ulissi in wiel. Dombrowski en Lopez Garcia moesten zich opzij zetten. Kruijswijk zat dus op een gaatje, maar Zakarin zat voor hem en reed met een grote krachtsinspanning het gaatje dicht. (Overigens is dit totaal geen reden voor paniek volgens sommigen op dit forum en mag je het er eigenlijk niet over hebben, omdat er niets kan gebeuren.)
Daarna waren er dus nog 4 renners op een gaatje en ik geloof dat Jungels dat dichtte. Lopez Garcia en Firsanov gingen met hem mee. Alleen Dombrowski lukte het net niet. En omdat ze zo vol doorrijden, lukte het hem niet meer om dat gaatje in zijn eentje te dichten en moest hij wel wachten.
24-05-2016 16:02
Ook Cannondale komt niets dichterbij
24-05-2016 16:02
Kangert rijdt in zn eentje harder dan Orica/Cannondale/Tinkoff combinatie.

Straf. Tis natuurlijk ook wel de dag na de befaamde 2de rustdag. ;)
24-05-2016 16:03
@PF

Chaves, Majka en Uran hoeven niet te werken.
24-05-2016 16:03
@Prima Facie
Nee, zijn ploeg en Cannondale rijden op kop, maar zitten er nog 45 seconden achter. Niet echt in zijn voordeel dus.
24-05-2016 16:03
@PF
Je bent wat mij betreft nooit in het voordeel als je 40 seconden achter de favorieten rijdt...
24-05-2016 16:03
@stofzuigert, wat moeten ze dan? Ze zaten daar met 6 man? Dan moet je toch iets proberen? Voor een etappe gaan lijkt me het minste wat je kan doen dan.
24-05-2016 16:04
dombrowski hebben ze gewoon terug geroepen

Om te reageren moet je ingelogd zijn.