Giro 2016: Volg hier de zestiende etappe
dinsdag 24 mei 2016 om 13:27 Volg in Google

Giro 2016: Volg hier de zestiende etappe

Na gisteren van de derde en laatste rustdag genoten te hebben, trekt de Giro-karavaan zich weer in gang. De zestiende etappe is de kortste rit in lijn van deze ronde, maar zeker niet de eenvoudigste. Nadat er twee cols van de tweede categorie zijn bedwongen, ligt de finishlijn getrokken op een berg van de derde categorie. Krijgt een kopgroep vandaag de ruimte, of gaan de klassementsrenners zich met de ritzege bemoeien?

Door de relatief korte afstand (132 kilometer) wordt er pas om 13.40 uur in Bressanone gestart. De aankomst in Andalo is tussen vijf uur en half zes. Komen er aanvallen op de roze trui van Steven Kruijswijk, of zetten zijn concurrenten alles op het zware slotweekend?

De drie beklimmingen van de dag zijn allemaal live op tv te volgen. Sporza en Eurosport doen vanaf kwart voor drie live verslag.

T15_MadonnaDC_2_alt

Links:
Voorbeschouwing WielerFlits

Website organisatie
Deelnemerslijst
Parcoursinformatie etappe 16

Liveticker (Twitter organisatie)
Liveticker (Organisatie)
Liveticker (Sporza)
Liveticker (NOS)

Bestel de Tourgids
Tour de France-poster
741 Reacties
24-05-2016 15:15
KOm op Kruijswijk, nu niet op een gaatje gereden worden in die afdaling
24-05-2016 15:15
waar zijn de geroemde roglic en battaglin nu ?
24-05-2016 15:15
Oh ja jemig wat is Kruijswijk slecht...

Hij zat gewoon opgesloten op het moment dat Nibali ging
24-05-2016 15:15
Ai!
24-05-2016 15:15
Het begin van deze rit maakt duidelijk dat Kruijswijk zo van zijn roze wolk kan vallen. Hij is overmoedig en Astana na de rustdag ineens beresterk.
24-05-2016 15:15
Regie gaat doodleuk kopgroep uitzenden. Nu eindelijk weer de favorieten. Ben benieuwd waar Chavez ziet.
24-05-2016 15:16
Sporza is gewoon al live overigens :) Wel bijzonder aantrekkelijke etappe nu al, hopelijk wordt er even een momentje van rust gepakt op dit tussenstuk zodat Kruijswijk bergop gewoon 1vs1 kan rijden
24-05-2016 15:16
haha wauw, hij zat even ingesloten en kom daarom niet meteen reageren. Nibali trekt vol door en het duurt eventjes voordat kruiswijk erbij zit. Niet zo paniekerig!
24-05-2016 15:16
Toch precies zoals we zeiden he LyndaLid. Er gebeurt precies waar we bang voor waren.
24-05-2016 15:16
Ik had wel oorlog verwacht... maar dit is wel heel bont
24-05-2016 15:16
Wat blijft Nibali toch een geweldig renner. Enkel hij en Contador zijn van die types die altijd blijven strijden en alles of niets durven spelen in een grote ronde.
24-05-2016 15:16
Wat een paniek bij iedereen zeg. Hij schakelde gewoon op het gemakje terug en reed weer naar het wiel terug. Kruiswijk is gewoon iets minder explosief dan Nibali en Valverde. Juist door op deze manier terug te rijden verbruik je minder energie dan dat je in die iets zwaardere versnelling dat gat dicht gaat rijden. Ik denk juist dat hij vandaag tijd gaat pakken aangezien Chaves er zwak uitziet...
24-05-2016 15:16
Kruijswijk heeft geen knechten nodig, hij heeft Nibali en Valverde al ;)
24-05-2016 15:16
Helemaal knettah deze etappe.
24-05-2016 15:16
Valverde & Nibali zijn blij dat Chaves er niet bij zit. Goed voor Kruijswijk
24-05-2016 15:16
Als Kruijswijk niet kon volgen en Nibali komt zonder Kruijswijk bij Kangert heb je de poppen aan het dansen.
24-05-2016 15:17
Robotour

Nogal logisch dat Roglic en Battaglin moeten lossen als Valverde en Nibali zelf gaan. Hoeveel ploegmaten hebben Nibali en Valverde nu nog?
24-05-2016 15:17
Prima als ze nu gaan fietsen met kruijswijk erbij. Pakken ze chaves.
24-05-2016 15:17
@robotour
Nibali heeft Kangert voorop rijden maar verder zag ik voornamelijk kopmannen. Het is dus niet zo gek dat Kruijswijk niemand meer bij zich heeft.
24-05-2016 15:17
Alleen Nibali heeft Kangert bij zich. Rest zit allemaal alleen in de elitegroep
24-05-2016 15:17
Dit is natuurlijk ook DE rit waar Astana iets moet doen. In de langere, meer slopende ritten is Kruijswijk in het voordeel. Dit is veel meer explosief, dus iets meer in het straatje van Valverde en Nibali.
24-05-2016 15:18
Iedereen is aan het afzien. Niet alleen Kruijswijk. Volgende berg gaat er een lachende derde vandoor.
24-05-2016 15:18
Wat Breukink zei: eten. Drinken. Waar is de schaatsploeg? Met een paar bidonnetjes?
24-05-2016 15:18
Dit is echt bizar haha, dit had ik niet verwacht. Ik denk Steven zelf ook niet, hij heeft het verder gewoon goed aangepakt vind ik
24-05-2016 15:18
[quote]Scotty - 24 mei 2016 om 15:16
  
Toch precies zoals we zeiden he LyndaLid. Er gebeurt precies waar we bang voor waren.[/quote]

Ik weet het niet, want ik kan niets zien voorlopig :( Maar hij wordt toch niet gelost..?

Om te reageren moet je ingelogd zijn.